نکات مهمی که باید در خرید و فروش خودرو بدانید

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 27 اسفند 1399 در ساعت 33 : 19 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

خرید و فروش خودرو زمانی، چندان در بین مردم بورس نبود. هر کس ماشینی را خریداری می کرد آن را برای مدت طولانی نگه می داشت و از بودن با ماشین لذت می برد. ولی این روزها با افزایش و تنوع مدلها و دلائلی مانند کیفیت و قیمت خودرو، علی الخصوص گرانی روز به روز خودرو، هر کس سعی می کند تا در حد وسع و توان خود یک ماشین خریداری کند.

مسئله مهم اینجاست که ماشینی که خریداری می کنید شما را به دردسر نیاندازد، این مقاله برخی نکاتی را که در مورد خرید و فروش خودرو باید بدانید، یادآوری می کند.

در همین مورد بخوانید: فروش اقساطی خودروهای خارجی

شگردهای فروش خودرو را بشناسید.

برخی فروشنده ها با کم کردن کیلومتر ماشین سعی می کنند تا خودرو را به شکل دیگری جلوه دهند. صفرشویی و واکس و پالش خودرو درست است که تقلب نیست ولی همین کار باعث می شود ظاهر خودرو بسیار متفاوت به نظر برسد و در خرید و فروش خودرو یک ظاهر زیبا تنها مسئله ای نیست که شما باید به آن توجه کنید، از همین دست کارها کشیدن پلاستیک روی صندلی ها و نصب ضربه گیر روی دربهاست که به نوعی القای خواب و نو بودن ماشین به خریدار است.

مواردی که در موقع خرید و فروش خودرو باید بدانید.

مسائلی از قبیل بیمه و مدت زمان تخفیفات آن، عدم رنگ شدگی بدنه، درصد سائیدگی و نوع لاستیک از ایرانی و خارجی بودن مواردی است که به شکل روتین باید انجام شود ولی در این خصوص موارد اختصاصی تری هم هست که باید بدانید

با چک کردن لبه دیسک ترمز می توان به کارکرد خودرو پی برد، اگر لبه دیسک حالت تیزتری به خود گرفته باشد این خودرو کارکردی در حد 60 تا 70 هزار کیلومتر داشته است و اگر تیزی آن با کارکرد خودرو همخوان نبود احتمالاً کیلومتر خودرو دستکاری شده و البته این را به خاطر بسپارید که هنگام چک کردن لبه دیسک از خنک بودن آن مطمئن شوید.

در همین مورد بخوانید: مشکل خرید خودرو اقساطی حل شد! نقد بفروش قسطی بخر...

زمانی که برای خرید خودرو می روید را در طول روز و زمانی که نور خورشید هنوز هست انتخاب کنید، در این صورت تشخیص رنگ شدگی در خودرو با وجود دوگانگی های رنگی  یا مواج بودن آن ساده تر است، در این موقع به سقف خودرو، قمت جلو و قسمت عقب خودرو بیشتر دقت کنید زیرا اگر خودرو واژگون شده باشد و یا شاسی های ضرب دیده داشته باشد احتمالاً مشکلات زیادی را از هزینه های جانبی برایتان ایجاد می کند.

موتور را در زمان معامله و خرید و فروش خودرو فراموش نکنید، زیرا اگر خودرو دچار روغن سوزی باشد و یا به اصطلاح برخی فنی کاران واشرسرسیلندر ترسانده باشد در آینده ای نزدیک باید هزینه زیادی برای تعمیر موتور پرداخت کنید.

در این باره باید اتومبیل را در حالتی که مدت زمانی از روشن بودن آن می گذرد و موتور گرم است و در حال گاز خوردن بررسی کنید. درب روغن را در این حالت برداشته و گیج روغن را بیرون بکشید تا هوای کمی وارد موتور شود. در این زمان نباید بخار محسوسی مشاهده شود و یا در خروجی اگزوز شاهد دود آبی رنگ باشید. 

بهترین شرایط فروش خودرو در مبین خودرو که قدیمی‌ترین مجموعه‌های فروش اقساطی خودرو در تهران است که سال‌هاست انواع خودروهای خارجی و داخلی را در برندها و مدل‌های مختلف با بهترین تسهیلات به دست متقاضیان می‌رساند.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :