نکات مهم و کاربردی در فنی خودرو

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 27 اسفند 1399 در ساعت 15 : 20 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

درباره خودروها و سرویس کردن به موقع آنها مطالب بسیار زیادی هست که باید بدانید. به اصطلاح معمول فنی خودرو باید دستتان باشد و سلامتی خودروتان را با علائم و نشانه هایی که بروز می دهد کنترل کنید.

شما قطعا به یک ماشین که برای یک مسافرت قابل اعتماد نباشد نیازی ندارید و می خواهید تا از خرابی و تحمیل هزینه جلوگیری کنید. برای اینکار دانستن برخی نشانه ها به کمک شما می آید.

در همین مورد بخوانید: فروش اقساطی خودرو های داخلی

نشانه هایی که می گوید فنی خودرو شما سالم است یا خیر

دیسک و صفحه

اگر دنده ماشین را در حالت یک (دنده یک) قرار دهید و با دور پائین موتور شروع به حرکت کنید و خودرو شما دچار لرزش شود این نشان می دهد دیسک و صفحه ماشین رو به اتمام بوده و زمان تعویض آن رسیده است.

این نکته را در زمانی که می خواهید یک ماشین جدید بخرید نیز در نظر بگیرید. زیرا شما قطعا نمی خواهید کمبودهای یک ماشین تازه خریده را جبران کنید مگر آنکه با صاحب خودرو بر سر مسائل مالی آن توافق کرده باشید.

در همین مورد بخوانید: فروش اقساطی خودرو با شرایط ویژه + تحویل یک ساعته و سند بنام

چکاپ روغن سوزی

یک روش ساده برای اینکه بدانید ماشینتان به روغن سوزی افتاده یا خیر این است که دستتان را بر روی اگزوز ماشین بگذارید، اگر دستتان مرطوب شد معنی آن این است که فنی خودرو دچار مشکل شده و شما با روغن سوزی مواجه هستید. اگر دستتان را درون اگزوز ببرید و متوجه شوید دوده به شکل پودری است نشان از سلامت آن می دهد.

باطری خودروتان را فراموش نکنید

بهترین راه برای تشخیص اینکه باتری شما در چه وضعیتی است چک کردن ولتاژ باتری است ولی اگر شما راه سریعتری لازم دارید می توانید با استارت زدن به این موضوع پی ببرید. اینکه ماشین شما توان استارت زدن در هوای سرد را به خوبی دارد یا خیر، به ریزشهایی که از کاسه نمد ها و یا شیلنگ ها اتفاق می افتد دقت کنید.

نشتی، آب، روغن یا ضد یخ از جمله مواردی است که لازم است تا دقت کنید و اگر خودرو شما با چنین مواردی مواجه شد از کنار آن به سادگی نگذرید. چرا که ممکن است با یک هزینه کم و متناسب مشکل رفع شود ولی اگر از علت آن مطمئن نشوید ممکن است شما را به دردسر بیاندازد.

علاوه بر اینکه به نشانه ها برای فنی خودرو توجه می کنید، فراموش نکنید این شما هستید که باید آن را سالم نگه دارید. تعویض به موقع تسمه تایم، استفاده از روغن موتور خوب و با کیفیت، چکاپ به موقع موتور، دقت در صداهای ایجاد شده در ماشین، چکاپ باد لاستیک ها و غیره در این موضوع بسیار مهمند.

این نکات فنی خودرو نه تنها برای صاحب ماشین می تواند کارآمد باشد، بلکه همان طور که گفتم اگر کسی بخواهد یک ماشین جدید بخرد باید به آنها توجه کند. البته پیچیدگی ماشین های پیشرفته کنونی این اجازه را نمی دهد که شما همه چیز را کنترل کنید و نکات فنی خودرو را به سادگی متوجه شوید ولی می توانید با شرکت در دوره های آموزشی بسیاری از این مسائل را به خوبی مرتفع کنید.

مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت مبین خودرو، از انواع خودروها، قیمت روز و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :