نقد و بررسی خودرو هیوندا النترا 2018

4 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 19 اسفند 1399 در ساعت 30 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

خودرو هیوندا النترا 2018

هیوندا النترا 2018 لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به هیوندا سوناتا دارد و از لحاظ فنی به نوعی شباهت به نسل جدید سراتو دارد. در واقع میتوان النترا 2018 را میتوان مجموعی از بهترین های سوناتا و سراتو دانست.

هیوندا النترا 2018 در ایران به دو صورت مونتاژی و وارداتی وجود دارد. کاملا طبیعی است که نسخه وارداتی قوی تر  و دارای آپشن های بیشتری مانند سیستم صوتی حرفه ای باشد. اما این دلیل بر این نیست که نسخه مونتاژی انترا 2018 ضعیف باشد. هر دو نسخه از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است که ارزش خرید هر کدام را بالا می برد.

نکته خوب  دیگر درباره این ماشین این است که با توجه به وجود سایر ماشین ها با امکانات و رنج قیمتی مختلف. النترا یکی از بهترین ماشین های انتخابی در رنج قیمتی خودش می باشد.

در همین مورد بخوانید: فروش اقساطی خودروهای خارجی

 النترا

طراحی النترا 2018

همانطور که در بالاتر گفته شد، این ماشین به سراتو شبیه است. درواقع النترا 2018 را می توان به نوعی دوست و رقیب سراتو که محصول کیا موتور است دانشت. در ایران با قیمتی که النترا دارد می توان تویوتا پریوس را خرید. اینجا دیگر بیشتر بستگی به انتخاب خود خریدار دارد که بر اساس ذائقه و نیازمندی خود کدام یک را انتخاب کند.

هیوندا النترا یک ماشین شهری با شخصیتی مستقل و چهره ای دارای اعتماد به نفس است. این طراحی طوری شکل داده شده است که که در کنار اسپورت بودن این ماشین بتوان آن را لوکس خواند. این ویژگی طراحی باعث شده است هیوندا النترا را یک ماشین مناسب سلیقه ی سن های مختلف در جامعه دانست. همین امر باعث شده است مشتری های بسیاری را به سمت خود بکشاند.

در همین مورد بخوانید: چطور و از کجا خودرو اقساطی بخریم؟

در نسل جدید این ماشین یعنی هیوندا النترا 2018 طراحی جالبی برای چراغ های جلو و خطوط بنده در نظر گرفته شده است که نه تنها باعث زیبایی آن شده، بلکه از لحاظ آیرودینامیک نیز به ماشین کمک فراوان کرده است. در ایران نیز چون بسیاری از مردم علاقه به زیبایی ماشین دارند، انترا 2018 در کنار رقیب خود سراتو توانسته گوی سبقت را از بسیاری از ماشین ها برباید.

هیوندا النترا همانند هیوندا توسان از زبان جدید طراحی شرکت هیوندا پیروی می کند بنابراین انتظار داریم در طراحی کابین نیز زیبایی خاصی ببینیم و این طراحی درون کابین هماهنگی با طراحی بیرونی دارد. علاوه بر ای کیفیت ساختی که در قطعات استفاده شده را میتوان زبانزد تلقی کرد. زیرا مهندسان هیوندا از بهترین نوع متریال برای ساخت کابین آن بهره برده اند. که این تجربه زیبایی برای سرنشینان به همراه دارد.

 النترا

تغییرات طراحی نسل جدید النترا 2018

تفاوتی که هیوندا النترا 2018 نسبت به نسل های قبلی خود کرده است، رفع ایراداتی چون خفگی داخل اتاق به علت خوابیده بودن سقف ماشین است. با تغییرات در فرم سقف النترا 2018 هیوندا توانست این مشکل را مخصوصا برای بلندقدها رفع کند. علاوه بر آن نسل قبلی انترا کابینی شلوغ و گیج کننده داشتند و این مشکل بیشتر در طراحی و ارگونومی کابین بود.

در انترا 2018 این مشکل بدون کم کردن امکانات و تنها با تغییر ارگونومی ماشین رفع گردید.که نه تنها گیج کننده به نظر برسد بلکه دسترسی  ها نیز راحت تر باشد.یکی از مهم ترین تغییرات در این زمینه عوض کردن فرم داشبورد نسبت به نسل های قبلی بوده است. این تغییرات توانست بیشترین امتیازات طراحی داخلی و خارجی را برای هیوندا النترا 2018 به همراه بیاورد.

موتور النترا 2018

پیشرانه و موتور استفاده شده در این ماشین از تزریق مستقیم بزنین به داخل سیلندر استفاده می کند. این یکی از جدید ترین نوع موتور هاست که باعث افزایش راندمان آن شده است. این موتور مجهز به چهار سیلندر است که به صورت خطی با حجم 2 لیتر قرار گرفته است. این باعث تولید حداکثر 147 اسب بخار نیرو و 184 نیوتون متر گشتاور می شود.

انتقال قدرت از موتور به چرخ ها توسط یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته است. این نوع از گیربکس ها نسبت به نسل های قبلی النترا 2018 نرم تر و چالاک تر شده است.  یکی از ویژگی های این گیربکس نحوه ی انتقال قدرت آن است که کاملا آرام و با حفظ آرامش سرعت را افزایش میدهد که باعث شده ماشین النترا 2018 را بیشتر یک ماشین پر آرامش نشان دهد تا یک ماشین اسپرت.

تجربه ی رانندگی با النترا 2018

این نسل از النترا، برخلاف نسل ها گذشته اصلا حس خشک و کوبیده شدن را برای سرنشینان خود به همراه ندارد. برعکس کاملا نرم و پر آرامش است که سواری با آن لذت بخش است و حس خوبی را منتقل میکند. در واقع این آرامش وام گرفته از چهره النترا 2018 نیز می باشد. چهره ای با شخصیت و آرام همراه با ترمز هایی نرم و پرقدرت با کابینی که ارگونومی خوبی دارد از ویژگی هایی است که هر بیننده را به خود جذب میکند.

هیوندا النترا علاوه بر ویژگی های بارز بالا فرمان پذیری بالایی دارد و این ماشین از نظر تقسیم وزن بسیار خوب عمل کرده و باعث شده حرکت ماشین در پیچ ها و مانور های سنگین مشکلی نداشته باشد.

در کل این ماشین برخلاف قدرت چهره خود یک ماشین رام و آرام زیر دست راننده خود است و به وی اجازه هر حرکتی را به راحتی میدهد. ماشین النترا 2018 یک ماشین با طراحی زیبا از شرکتی معتبر کره ای است که میتواند اطمینان سرنشینان خود را کسب کند و علاوه بر آن به آن ها آرامش میدهد.

اما اگر قصد خرید این ماشین را دارید بدانید به علت حساسیت بالای موتور النترا 2018 همواره از بنزین با کیفیت برای آن استفاده کنید و هیچگاه مکمل ها را فراموش نکنید.

مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت مبین خودرو، از انواع خودروها، قیمت روز و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :