معرفی و بررسی پژو SLX 405

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 16 اسفند 1399 در ساعت 38 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پژو 405 یکی از خودروهای محبوب در ایران می باشد و ایران خودرو مدل SLX 405 و GLX 405 را در ایران تولید می کند.که ما در ادامه ی این مطلب آن را به صورت کامل معرفی کرده ایم.

پژو  405 برای اولین بار در سال 1987 توسط کمپانی پژو به عنوان جایگزینی برای مدل 505 معرفی شد.در ایران هم ایران خودرو از سال 1369 تولید پژو 405 را آغاز کرد واز سال 1387با مدل پژو SLX 405 این خودروی محبوب را به روز کرد. اکنون میتوانیم بگوییم 405 هم مانند پراید از خودروهای شناخته شده ی تولید داخل می باشد.

در همین مورد بخوانید: فروش اقساطی خودرو های داخلی

پژو 405 یکی از پایه های صنعت خودروسازی می باشد و ایران خودرو همچنان از پلت فرم آن در محصولات خود استفاده می کند و حتی ایران خودرو از پلت فرم 405 در زیر پوست جدیدترین و لوکس ترین خودروی خود یعنی دینا پلاس استفاده می کند. در کنار دیگر محصولات پژو ایران خودرو همچنان در حال تولید این شیر پیر فرانسوی(پژو 405) می باشد.

معرفی و بررسی نمای خارجی پژو SLX 405:

ایران خودرو در سال 1387 برای به روز کردن ظاهر قدیمی 405 تصمیم میگیرد تغییرات جزئی و بدون تغییر قالب های بدنه را برای  پژو SLX 405 ایجاد کند.از جمله ی این تغییرات جدید می توان به گرافیک داخلی چراغ های جلو همراه با راهنماهای یکپارچه و به روز شدن جلو پنجره ، آینه های جانبی و گرافیک داخلی چراغ های عقب اشاره کرد.همچنین به لبه ی در صندوق بار و مه شکن های سپر جلو یک اسپویلر کوچک اضافه کردند.

با وجود همه ی این تغییرات عده ای اعتقاد دارند که فیس لیفت قدیمی پژو 405 زیباتر از فیس لیفت جدید آن می باشد و تغییرات جدید نتوانسته موجب پیشرفت و زیبایی ظاهر آن شود و فقط باعث به هم خوردن سادگی و هماهنگی پژو 405 شده است.ولی در هر صورت ایران خودرو توانسته ظاهرپژو SLX 405 را متفاوت و به روز تر از 405 کند.این تغییرات را با توجه به بازار انحصاری ایران و رنج قیمت در آن می توان قابل قبول دانست.اما اصلا این تغییرات قابل مقایسه با طراحی های جدید پژو در سراسر جهان نمی باشد.

معرفی و بررسی فضای داخلی پژو SLX 405:

ایران خودرو بدون هیچ تغییری در کابین پژو 405 سال ها آن را تولید می کرد.حتی در مدل SLX  هم به غیر از چند تغییر جزئی در داخل خودرو تغییرات چشمگیری ایجاد نشد.

ایران خودرو در اوایل دهه ی 90 تصمیم به طراحی داشبوردهای جدید برای خانواده ی 405 و پارس گرفت و داشبوردهای یکسانی برای آنها تولید کرد که تنها تفاوت آنها در رنگ و تریم است. رنگ کلی این داشبوردها در 405 کرمی می باشد و فقط بخش میانی آن مشکی است.

با وجود اینکه طراحی داشبوردهای جدید توانسته ظاهر 405 را به روز و زیبا کند اما کیفیت آن را نسبت به قبل کاهش داده است ، زیرا جنس آن از پلاستیک خشک و بی کیفیتی است که بعد از مدت کوتاهی به صدا درمی آید.

در همین مورد بخوانید: چطور و از کجا خودرو اقساطی بخریم؟

بررسی و معرفی مشخصات فنی پژو SLX 405:

پس از اینکه استاندارد آلایندگی یورو 2 اجباری شد و همه ی پیشرانه های خودروها مستلزم شدند سیستم سوخت رسانی را از کاربراتوری به انژکتوری تغییر دهند ایران خودرو هم پیشرانه ی جدید 1800 سی سی XU7 را به عنوان جایگزین پیشرانه ی 2000 قبلی معرفی کرد و تا چندین سال از آن در پژو 405 ، پژو پارس و سمند استفاده می کرد.اما موتور XU7 با وجود اینکه دارای مزایایی مثل کشش و توان مناسب بود معایبی نیز از جمله بالا بودن مصرف سوخت و دوام پایین (سوزاندن واشر سر سیلندر) داشت.

به دلیل وجود این معایب ایران خودرو از پیشرانه ی TU5 متعلق به پژو 206 تیپ 5 ، برای پژو 405 و پارس استفاده کرد.اوایل از این موتور در هر دو مدل پژو SLX 405 و GLX 405 استفاده می کرد.اما بعد از چند سال موتور TU5  را فقط برای SLX 405ارائه میدهد و برای GLX از همان موتور XU7 استفاده می کند.به گفته ی ایران خودرو پیشرانه ی TU5 در SLX 405، 108 اسب بخار قدرت و 142 نیوتون متر گشتاور تولید می کند.

بررسی و معرفی معایب و محاسن پژو SLX 405:

مصرف سوخت در پژو SLX 405 به دلیل استفاده از موتور TU5 به مقدار قابل توجهی به نسبت GLX کاهش یافته است و همچنین مشکلات واشر سرسیلند که در موتور XU7 وجود داشت به ندرت در TU5 دیده می شود. برای رانندگی در شهر پیشرانه ی TU5 مناسب تر است و در بزرگراه ها و مسیرهای کفی نیز مشکل چندانی برای کشش ندارد.از دیگر نقاط قوت پژو 405 میتوان به فراوان بودن قطعات یدکی آن در بازار اشاره کرد زیرا این خودرو از قدیمی ترین و پرتیراژترین خودروهای داخلی کشور است و در صورت نیاز به قطعات یدکی آن میتوان به راحتی در دسترس می باشد.

با توجه به بازار خودروی کشور 405 دارای قیمت نسبتا مناسبی است و به همین دلیل نمی توان از آن تجهیزات بالایی را انتظار داشت. از تجهیزات محدود 405 می توان به دو ایربگ ، فرمان هیدرولیک،آینه های جانبی برقی،تهویه ی مطبوع و ترمز ABS اشاره کرد.ولی همچنان پنجره های عقب این خودرو دارای بالابر نیست و به صورت دستی بالا و پایین می رود و ترمزهای عقب خودرو نیز کاسه ای می باشد و فقط مه شکن های جلو و چراغ خطر سوم  LED در مدل SLX به خودرو اضافه شده است.

با چندین بار افزایش قیمت هم اکنون قیمت پژو SLX 405 به ۳۲,۶۰۰,۰۰۰ تومان رسیده است و رقبای این خودرو از نظر قیمت سمند LX و پژو 206 تیپ 2 می باشد که از محصولات خود ایران خودرو هستند.می توان گفت نزدیک ترین رقیب پژو SLX 405 ساینا از محصولات سایپا می باشد.

مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت مبین خودرو، از انواع خودروها، قیمت روز و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :