لیزینگ خودرو چیست؟

8 / 10
از 66 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 15 آبان 1400 در ساعت 19 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

لیزینگ خودرو

لیزینگ در واقع مجموعه‌ای از فعالیت‌های اعتباری مبتنی بر روش اجاره می‌باشد که در همان ابتدای امر باید مشخص گردد چه نوع قراردادی قرار است بین دو طرف معامله اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی منعقد گردد.

لیزینگ شامل مجموعه‌ای از مبادلات اقتصادی ازجمله: قرارداد فروش اقساطی کالا، اجاره به شرط تملیک، اجاره، فروش اقساطی خودرو و ... می‌باشد.

گفتنی است بر اساس قرارداد لیزینگ موجر یا همان مالک، کالای مورد نیاز مستأجر یا همان استفاده کننده از تسهیلات را با استفاده از منابع مالی خود تأمین می‌کند و مورد اجاره را در مدت و شرایط تعیین شده در اختیار مستأجر قرار می‌دهد.

مستأجر هم این اختیار را دارد که در پایان مدت قرارداد بعد از انجام تعهدات خود و پس از تسویه مورد اجاره را به تملک خود در بیاورد. در ادامه به ارتباط لیزینگ و صنعت خودرو می‌پردازیم. با توجه به مبهم بودن قیمت نهایی خودروها در بازارفعلی شرایط به کمک شرکت‌های لیزینگی آمده و باعث توجیه کردن خرید اقساطی از این شرکت‌ها شده است.

یکی از روش‌های رایج در زمینه خرید خودرو که در حال حاضر در کشور ما و همچنین بسیاری از کشورهای دنیا در حال انجام است خرید اقساطی خودرو می‌باشد که افراد می‌توانند از طریق تأمین اعتبار بخشی از هزینه خودرو، صاحب خودرو شوند. از آنجا که قیمت خودرو از الگوی خاصی پیروی نمی‌کند، بسیاری از افراد که مدت‌ها مبالغی را برای خرید خودرو پس انداز کرده‌اند باتوجه به نرخ تورم فعلی دیگر قادر به خرید خودرو نیستند.

برای این دسته از افراد تنها راه ممکن خرید اقساطی خودرو می‌باشد. اما اینکه از کدام ارگان، نهاد یا مؤسسه می‌توانند خودروی اقساطی بخرند و به کدام نهاد اعتماد کنند نیازمند تحقیق و بررسی فراوان و رجوع به مراکز معتبر می‌باشد.

در روش لیزینگ خودرو و یا فروش اقساطی خودرو، خریدار مبلغ مورد معامله را طبق قرارداد منعقد شده وبه صورت اقساط به شرکت ارائه دهنده لیزینگ پرداخت می نماید. در طول مدت پرداخت سند خودرو در رهن باقی مانده و بعد از پایان قرارداد و درصورت انجام تعهدات از سوی خریدار سند خودرو به نام وی زده خواهد شد.

مهمترین مزایای لیزینگ خودرو

مدیریت منابع مالی خریدار

سرعت عمل در تحویل کالا

به طور معمول لیزینگ‌ها خودروی مورد قرارداد را در فاصله زمانی بسیار کوتاهی تحویل خریدار می‌دهند که این زمان معمولاً کمتر از دو هفته می‌باشد و در مقابل شرکت‌های خودروساز یا دریافت وام بانکی که ممکن است چند هفته طول بکشد بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

امکان استفاده بهینه و درست از نقدینگی

انعطاف پذیری بالای خرید

انعطاف پذیری بالای خرید، به‌گونه‌ای که بتوان قرارداد را با شرایط خریدار مطابقت داد.

جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمال

نداشتن محدودیت‌های اعتباری، به‌گونه‌ای که بتوان درخواست‌های خریدار را از لحاظ میزان اعتبار به نحو مطلوبی پوشش داد.

گفتنی است در تمامی قراردادهایی که به‌صورت لیزینگ منعقد می‌گردند، نحوه بازپرداخت اقساط آن باید در فواصل زمانی از منظم و از پیش تعیین شده به‌صورت ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و یا سالانه پرداخت گردد.

مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت مبین خودرو، از انواع خودروها، قیمت روز و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند.

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :