قوانین مهم درباره خرید خودرو دست دوم

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 27 اسفند 1399 در ساعت 23 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

خودرو این روزها با توجه به توسعه شهری و افزایش جاده ها و فواصل بین شهری یکی از ضروریات زندگی هر فرد شده است. ولی با وجود گرانی و تورم پیش آمده خرید خودرو کار ساده ای نیست.

اگر خودروتان از کمپانی بوده و ماشین به شکل صفر به شما تحویل شود کمی کارتان را راحتتر می کند. ولی این موضوع با توجه به بودجه و هزینه ای که هر خانوار در آن صرف می کند برای همه امکان پذیر نیست و بعضاً اقدام به خرید خودروهای دست دوم می‌کنند. برای این موضوع به چند نکته پر اهمیت باید توجه کنید.

در همین مورد بخوانید: فروش اقساطی خودروهای خارجی

نکات مهم در خرید خودرو

فنی خودرو

نکات فنی خودرو را به دقت بررسی کنید، در همین سایت مقالات بسیاری در رابطه با فنی خودرو آماده شده است که می توانید از آنها کمک بگیرید و یا ماشین را برای بررسی به یک تعمیرکار خوب ارجاع دهید.

در هنگام خرید خودرو، حتماً به ریزش روغن و یا آب از کف ماشین دقت کنید، اگر یک شیلنگ پاره شده باشد تعویض آن کار سختی نیست ولی سوراخ شدن رادیاتور و تعمیر آن هزینه زیادی را می طلبد.

بدنه خودرو

اینکه بدنه خودرو و سلامت آن را به طور کامل کنترل کنید، متاسفانه برخی افراد از گفتن صدمات و خسارتهایی که به خودرو قبلاً وارد شده امتناع می کنند. علی الخصوص در مورد ضربه هایی که به شاسی ماشین وارد می شود، چون در آینده شما را متحمل هزینه می نماید بسیار پر اهمیت هستند و باید به آنها دقت نمائید.

در همین مورد بخوانید: راهنمای خرید اقساطی خودرو در یک ساعت

در این مورد نکات زیر را فراموش نکنید:

  • دربهای خودرو از درب های عقب و درب جلو و کاپوت و صندوق عقب را به خوبی کنترل کنید، با باز و بسته کردن آنها مطمئن شوید دربها به درستی و بدون گیر کردن باز و بسته می شوند.
  • بدنه داخلی خودرو، صندوق عقب و شاسی ها را به خوبی بررسی کنید، ضربه هایی که به عقب خودرو وارد می شود باعث جمع شدگی صندوق عقب شده و ممکن است شاسی آسیب ببیند و اغلب تعمیرگاهها با کشیدن و بدون رنگی آن را صاف می کنند و احتمال اینکه متوجه آن نشوید وجود دارد، بنابراین باید به کف صندوق توجه کنید تا متوجه جمع شدن و باز شدن احتمالی آن بشوید.

نکات قانونی در خرید و فروش خودرو

از اینکه سند خودرو شما آزاد است و شما از صاحب خودرو خریداری می کنید مطمئن شوید. چون کلاهبرداران زیادی متاسفانه در این موارد با گرفتن و تحویل خودرو به شکل غیر رسمی و با عدم بررسی مدارک از سوی خریدار وی را به دام انداخته و با فروش مال غیر، خرید خودرو را به یک کابوس تبدیل می کنند. بنابراین قبل از اینکه قراردادی ببندید و یا پولی جا به جا کنید حتماً سند را بررسی و کارت شناسایی صاحب ماشین را با آن تطبیق دهید.

قراردادتان را به شکل رسمی تنظیم کنید و خودرو را در هنگام پرداخت پول تحویل بگیرید. قبل از آن، نکات مهم راجع به مسائل فنی و بدنه را فراموش نکنید، خرید ماشین دست دوم به این دلیل که شما از گذشته خودرو اطلاعی در دست ندارید بسیار مهم است، بهتر است به دقت تاریخ قرارداد و زمان تحویل خودرو را در نظر بگیرید تا گرفتار موارد قانونی مربوط به خودروها نشوید.

بهترین شرایط فروش خودرو در مبین خودرو که قدیمی‌ترین مجموعه‌های فروش اقساطی خودرو در تهران است که سال‌هاست انواع خودروهای خارجی و داخلی را در برندها و مدل‌های مختلف با بهترین تسهیلات به دست متقاضیان می‌رساند.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :