عوامل تاثیرگذار در ارتقای سطح کیفی پژو 206 تیپ 5

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | جمعه 15 اسفند 1399 در ساعت 27 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در بین نسخه مختلف پژو 206، یکی از پرطرفدارترین و کامل ترین تیپ ها، پژو 206 تیپ 5 به شمار می رود. تمایز بارز پژو 206 تیپ 5 در قسمت زیرین آینه و برجستگی سنسور دما به وضوح به چشم می خورد. ناگفته نماند که 206 تیپ 5 در زمره پر فروش ترین مدل های خودرو قرار دارد.

از سال 1380 شش تیپ مدل پژو 206 وارد مرحله تولید شده و به بازار ارائه گردید. این فرآیند در حال حاضر فقط با تولید پژو 206 تیپ پنج و پژو 206 تیپ دو دنبال می شود. اگر مدل های 206 را به مثابه خانواده ای پرجمعیت فرض کنیم،پژو 206 تیپ 5، فرزند پنجم این خانواده به حساب می آید. مصرف سوخت پایین، دوام مناسب و ظاهر جذاب و مدرن از دلایل عمده تولید بی وقفه پژو 206 محسوب می گردد. مدل تیپ 5، دو کلاس نیمه فول و فول را در بر می گیرد.

در همین مورد بخوانید: فروش اقساطی خودرو های داخلی

تفاوت های موجود میان پژو 206 تیپ 5 نیمه فول و فول

پژو 206 تیپ 5 در کلاس نیمه فول با تیپ 2 در جزئیات کاملا یکسان می باشند. 206 تیپ 5 در کلاس نیمه فول و در درب های عقب، فاقد شیشه بالابر برقی می باشد. همچنین فاقد آینه های جانبی از نوع برقی و دارای سیستم تهویه دستی است. 206 تیپ 5 در کلاس فول از امکانات و تجهیزات تمام اتوماتیک و برقی بهره می برد. همچنین از سنسور تشخیص دنده عقب نیز برخوردار می باشد. از لحاظ قیمت نیز تیپ 5 کلاس فول از قیمت بالاتری بهره مند است.

تفاوت دو کلاس تیپ 5 تنها منحصر به تجهیزات ایمنی یا مشخصات فنی نمی باشد، بلکه از سایر ابعاد نیز با یکدیگر تفاوت محسوسی دارند. ذکر این نکته لازم است که 206 تیپ 5 جدید،پژو 206 تیپ 5 فول کلاس را تداعی می کند.

206

عوامل تاثیرگذار در ارتقای سطح کیفی پژو 206 تیپ 5

پژو 206 تیپ 5 در مقایسه با سایر مدل ها از سطح کیفی قابل توجهی برخوردار می باشد. به طور کلی، عرضه هر مدل از 206 همراه با تغییراتی صورت می گرفت. این تغییرات در 206 تیپ 5 بیش از پیش مورد نظر و توجه مصرف کنندگان قرار گرفت.

سیستم ترمز این مدل خودرو یکی از تغییرات حائز اهمیت در جهت ارتقای کیفیت تیپ 5 به شمار می رود. ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ این مدل تعبیه شده است. انعطاف پذیری بالا و عکس العمل مناسب از قابلیت های سیستم های ترمز دیسکی محسوب می گردد. این قابلیت حتی در هنگام حرارت بالای چرخ ها، از کارایی بالایی برخوردار می باشد. سیستم ترمز ضد قفل از نوع چهار کاناله، از دیگر ویژگی های شاخص این مدل خودرو به شمار می رود. در بین نوع های مختلف ترمز ABS، بهترین نوع، سیستم چهار کاناله می باشد که در ساختار آن چهار سنسور سرعت موجود است. کارکرد این سیستم به گونه ای صورت می گیرد که سنسورهای سرعت ضمن بررسی مجزای سرعت هر چرخ، به منظور ترمزگیری از طریق سنسورهای کنترل سرعت، فرآیند اعمال حداکثر قدرت را انجام می دهند. ارتقای سطح کیفی 206 تیپ 5 در پرتو این سیستم ترمز میسر گردید.

سیستم یک کاناله با یک سنسور و سیستم سه کاناله با سه سنسور، از دیگر نمونه های ترمز ABS به شمار می روند. پژو 206 تیپ 5 از قدرت 110 اسب بخار و موتور 1600 سی سی برخوردار می باشد. حجم باک تیپ 5، 50 لیتر بوده و از یک گیربکس پنج سرعته دستی بهره می برد. 185 کیلومتر بر ساعت، حداکثر سرعت تعریف شده برای این مدل می باشد. سیستم ترمز مناسب، کمک فنرهای مطلوب، شتاب بالا و موتور قدرتمند، از دلایل حائز اهمیت محبوب شدن تیپ 5 به شمار می رود.

در همین مورد بخوانید: چطور و از کجا خودرو اقساطی بخریم؟

 206

مقایسه آپشن های پژو 206 تیپ 5 و تیپ 6

پژو 206 تیپ 5 در بین مدل های پژو 206 هاچ بک، کامل ترین آپشن ها و امکانات جانبی را با خود به همراه دارد. هنگامی که تولید پژو 206 تیپ 6 دنده اتوماتیک در دستور کار قرار گرفت، کلیه آپشن ها و امکانات تیپ 5 در تولید این خودرو مورد استفاده واقع شد. از آپشن ها و امکانات قابل توجه 206 تیپ 5 می توان به سیستم تهویه اتوماتیک، مجهز به چهار شیشه بالابر برقی، آینه های جانبی برقی، فرمان هیدرولیک، نشانگر دمای بیرون، فرمان تلسکوپی، نشانگر کیلومتر طی شده و نشانگر بنزین باقی مانده، بلوتوث، ورودی AUX، کارت حافظه SD، پورت USB، MP3، پخش سی دی، نمایشگر روی داشبورد و تنظیم زاویه چراغ های جلو، اشاره نمود.

اگرچه تولید تیپ 6 به عنوان آخرین تیپ 206 با توقف تولید همراه شد، از لحاظ شتاب، مصرف بنزین و استاندارد آلایندگی بسیار عقب تر از تیپ 5 قرار داشت. قفل ایمنی کودک، صندلی مخصوص کودک، مه شکن عقب و جلو، دو عدد کیسه هوا برای سرنشینان قسمت جلو، برخورداری از ترمزهای دیسکی خنک شونده برای چرخ های عقب و جلو، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز یا EBD و سیستم ترمز قفل چهار کاناله ABS از دیگر آپشن های پژو 206 تیپ 5 از لحاظ تجهیزات و امکانات ایمنی به شمار می رود.

 206

نمای داخلی پژو 206 تیپ 5

اگرچه پژو 206 تیپ 5 از لحاظ نمای داخلی، از ظاهری تکراری برخوردار می باشد اما از نظر جذابیت در وضعیت مطلوبی به سر می برد. روکش های صندلی زیبا و داشبورد خوش فرم، زیبایی و جذابیت نمایی داخلی 206 تیپ 5 را دو چندان ساخته است. استفاده از کنترلرهایی مانند کلید تهویه خودکار، نمای داخلی این مدل خودرو را مدرن تر و شیک تر به تصویر می کشد.

در این بین، مواردی وجود دارد که در صورت بکارگیری آنها بیش از پیش رضایتمندی خریداران را با خود به همراه خواهد داشت. به عنوان نمونه بسیاری اعتقاد دارند که به جای قسمت میانی خودرو، مناسب است که کلیدهای شیشه بالابر برقی بر روی درب ها قرار داده شود. کمبود فضای داخل کابین، یکی از نقطه ضعف های پژو 206 تیپ 5 محسوب می گردد. این امر نسبت به پژو 206 SD و مدل هایی از این قبیل، با توجه به انتظارها این مدل خودرو را در حد قابل قبولی قرار می دهد.

 206

نمای خارجی پژو 206 تیپ 5

عده ای اعتقاد دارند که پژو 206 به دلیل طراحی قدیمی و از مد افتاده، از لحاظ ظاهری جذابیتی آن چنانی را به همراه ندارد. در این میان فارغ از میزان خرید و فروش این خودرو، پژو 206 در زمره خودروهای یک نواخت و کسل کننده قرار می گیرد. این خودرو به علت طراحی منحصر به فرد، زمانی که به بازار ارائه شد برای سال های متمادی در صدر پرفروش ترین خودروها قرار داشت.

در حال حاضر نیز پژو 206 در کشورهایی نظیر انگلستان در ردیف خودروهای دست دوم پر فروش جای می گیرد. دلیل استقبال مردم از این خودرو را باید در سیاست گذاری و برنامه ریزی های سایر رقبای این عرصه جستجو نمود. پس از طی شدن سال های مدید از طراحی و تولید پژو 206، نمی توان رقیب مناسبی را برای آن در نظر گرفت. از تمایزهای قابل توجه این خودرو، طراحی خاص آینه جلویی و چراغ های کشیده عقب و جلو آن به شمار می رود که این تمایزها می تواند ظاهر 206 را با جذابیت هایی همراه سازد. پژو 206 تیپ 5 همانند سایر خودروها از نقاط ضعف منفی و مثبت بی نصیب نمی باشد.

چنانچه از تجربه رانندگی با 206 تیپ 5 برخوردار هستید، سایر نکات قابل توجه و حائز اهمیت در مورد این خودرو را با ما در میان بگذارید. همچنین اگر با تیپ های دیگر آشنا شده و از مشخصات و ویژگی های آن با خبر هستید، مزیت ها، ویژگی ها و مشخصات قابل توجه آن را در مقایسه با پژو 206 تیپ 5 بیان نمایید. چنانچه به خودرویی خاصی علاقه دارید، این علاقه را با توربومگ برای نوشتن مقاله های متناسب با خودروی دلخواه خود در میان بگذارید.  

مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت مبین خودرو، از انواع خودروها، قیمت روز و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند.

  

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :