خودروی کراس اور هاوال H2 را بشناسیم

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 21 اسفند 1399 در ساعت 44 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

یکی از جدیدترین خودروهایی که کشور چین در سالهای اخیر ساخته و در بازار این به فروش می رسد خودروی کراس‌اور هاوال H2 است. در این مقاله سعی داریم به معرفی کامل این خودرو بپردازیم تا شناخت شما از این خودروی چینی افزایش پیدا کند.

امروز دوباره با خودرویی که برای ایرانیان کمتر شناخته شده است قصد داریم به شما کمک کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید. متاسفانه شرایط اقتصادی که این روزها در کشور حاکم است وضعیت مالی اکثر مردم را به قدری دشوار کرده که خرید خودروهای خارجی و با کیفیت را برای مردم یک آرزوی محال کرده است. علاوه بر این خودروهای خریداری شده توسط ایرانیان و وارد کردن آنها به داخل کشور نیز به قدری با مشکلات گمرک و عوارض بالا مواجه است که عملاً دست بسیاری از مردم را برای خرید این خودروها بسته است. به همین دلیل امروزه خودروهای چینی نسبت به خودروهای سایر کشورها مشتریان بیشتری را به سمت خود سوق داده است. علت آن هم دو امتیاز این خودروها نسبت به سایرین است.

در همین مورد بخوانید: فروش اقساطی خودرو های داخلی

اولین امتیاز خودروهای چینی این است که به نسبت به خودروهای ساخته شده در کشورهای اروپایی و آمریکایی از قیمت پایین تری برخوردار است و امتیاز دوم این خودروها نیز کیفیت بالایی است که شرکتهای چینی سعی می کنند با استفاده از تکنولوژی روز دنیا در ساخت این خودروها از آن استفاده کنند. پس دور از ذهن و خالی از محل اعراب نیست که تا این اندازه خودروهای چینی از محبوبیت در بازار به ویژه بازار ایران برخوردار شده اند و مشتریان زیادی پیدا کرده اند. در این میان ، با اینکه تمایل مردم برای خرید خودروهای چینی بیشتر شده است ولی به قدری این محصولات تنوع دارند که مردم فرصت شناخت این خودروها را ندارند یا منبع مناسب و اطلاعات جامعی در خصوص این خودروها پیدا نمی کنند که اطلاعات خود را افزایش دهند. به همین دلیل امروز به معرفی یکی دیگر از خودروهای چینی به نام کراس‌اور هاوال H2 می پردازیم.

پیش از شروع معرفی خودروی کراس‌اور هاوال H2 باید به یک نکته مهم اشاره کنیم و آن هم این است که امروزه به قدری کیفیت و مشخصات فنی خودروهای چینی بهبود پیدا کرده که دیگر مانند گذشته نمی توانیم از کنار آنها به راحتی بگذریم. همه خریداران به دنبال خودرویی با مشخصات فنی بالا و قیمت پایین هستند و این دو جزء فرصت هایی هستند که شرکتهای خودروسازی چینی امروزه برای مشتریان خود فراهم کرده اند و در رده خودروهای اروپایی و استرالیایی ایستاده اند.

خودروی کراس‌اور هاوال H2

خودروهای هاوال جزء شرکت خودروسازی گریت وال چین هستند که اغلب تولیدات خودروی آنها خودروی کراس اور است. آنها در ساخت این خودروها سعی دارند در مقایسه با شرکت اصلی و تولید کننده اصلی این خودروها کیفیت بهتری را برای محصولات خود فراهم کنند. در چند سال گذشته ، اولین خودرویی که از شرکت گریت وال به بازار ایران وارد شد شد خودروی سدان ولکس بود. این خودرو در مقایسه با سایر خودروهای چینی فروش چشمگیری پیدا نکرد.

پس از گذشت مدت زمانی شاهد این بودیم که شرکت گریت وال دو سری از وانت های خود به نام وانت پیکاپ و وینگل 3 و وینگل 5 را با مشخصات فنی بهتر و بالاتری وارد بازار کرد. این شرکت تمامی سعی خود را کرده است تا امکانات و کیفیت فنی خودروهای خود را افزایش دهد. البته تجربه های ناموفقی که در تولید خودروهای قبلی خود داشته در این تصمیم بی تأثیر نبوده است. امروزه نیز شاهد این هستیم که شرک گریت وال با ساخت کراس‌اور هاوال H2 توانسته خودرویی را تولید کند که در بازارهای خارجی به ویژه در ایران مشتریان زیادی داشته باشد.

شرکت خودروسازی گریت وال تقریباً سه دهه عمر دارد. شرکت گریت وال در سال 2013  اولین خودروهای کراس اور خود را با نام هاوال تولید و وارد بازار کرد. گریت وال از نظر رده بندی در رده 7 تا 10 شرکتهای خودروسازی چین است. اما در سالهای اخیر شاهد این بوده ایم که این شرکت توانسته است در برخی از محصولات خود رکوردهای خوبی را از نظر میزان فروش به خود اختصاص دهد. بسیاری از متخصصان و رسانه های چینی این شرکت را یکی از قدرتمندترین شرکتهای چینی در ساخت خودروهای کلاس وانت و کراس اور می دانند. میزان فروش خودروهای شرکت گریت وال از سه سال گذشته تا کنون توانسته حدود بیست و پنج درصد افزایش داشته باشد.

عمده ترین بازار فروش خودروهای شرکت گریت وال در کشورهای آفریقایی شمالی، تایلند ، برزیل ، مالزی و روسیه است. با دیدن این آمار به خوبی متوجه می شویم که این شرکت چینین توانسته حتی وارد کشورهایی مانند روسیه که خود دارای شرکتهای خودروسازی هستند وارد شده و مشتریان زیادی برای خود پیدا کند.

کراس‌اور هاوال H2 یکی از سری خودروهای تقریباً جمع و جور و کوچک شرک هاوال است. به همین دلیل کاملاً انتظار می رود که قیمت پایین تری نیز داشته باشد. خودروی کراس‌اور هاوال H2 در حدود 5 سال پیش یعنی در سال 2014 وارد بازار شد. کراس‌اور هاوال H2 در دو رنگ آبی و قرمز به فروش می رسد. در بازارهای ایرانی فعلاً رنگ قرمز آن موجود است. البته لازم به ذکر است که رنگ قرمز آن به لحاظ مدل و امکاناتی که دارد از رنگ آبی بهتر است.

مشخصات ظاهری خودروی کراس‌اور هاوال H2

در محصولات قدیمی تر شرکت گریت وال ، وانت های وینگل و سدان ولکس به لحاظ طراحی نقص های زیادی داشتند. اما نقص در خودروهای شرکت هاوال بسیار کمتر است و هر فرد عادی بدون اینکه شناخت و نگاه تخصصی نیز داشته باشد به خوبی متوجه می شود که کراس‌اور هاوال H2 از لحاظ ظاهری و طراحی بدنه آن بسیار زیبا و هماهنگ طراحی شده است. البته به لحاظ طراحی ظاهری و بدنه کراس‌اور هاوال H2 را نمی توانیم با شرکتهای قدرتمند اروپایی و ژاپنی مقایسه کنیم ولی نسبت به محصولات و خودروهای سایر شرکتهای چینی مانند چری در وضعیت بسیار بهتری به سر می برند و عناصر زیبایی ، خلاقیت ، مدرنیته و هماهنگی بیشتری در آنها دیده می شود.

البته برخی از افراد مدعی هستند شرکت هاوال در طراحی خودروهای خود از شرکتهای ژاپنی تقلید کرده است و طراحی مستقل و منحصر به فردی ندارد. اما خودروی کراس‌اور هاوال H2 به شکل کاملاً واضحی و مشخصی دارای استقلال در طراحی است و شباهت چندانی به خودروهای مدل کراس اور شرکتهای بزرگ و شناخته شده جهان ندارد. با اینکه شرکتهای چینی در ساخت برخی از ماشین های شاسی بلند خود با شکست مواجه شدند و مشتریان چندانی را به لحاظ اینکه ماشین هایشان کپی شده از ماشین های شرکتها و برندهای بزرگ بود مورد تمسخر قرار می گرفتند ولی توانستند با ساخت خودروی کراس‌اور هاوال H2 نشان دهند که قادر هستند طراحی های منحصر به فرد و خلاقانه ای برای خود داشته باشند.

در همین مورد بخوانید: فروش اقساطی خودرو با مبین خودرو

یکی از اصلی ترین مشخصه های کراس‌اور هاوال H2 که زیبایی ظاهری آن را چند برابر کرده است استفاده از خط های افقی و موازی هستند که در کنار پنجره آن دیده می شوند. این قسمت از خودرو را می توانیم یک سیستم تهویه قوی برای کراس‌اور هاوال    H2  تلقی کنیم. علاوه بر این برای زیباتر و لوکس تر نشان دادن این خودرو رنگ این خط ها با فلزی به نام کروم به شکل متالیک و براق رنگ آمیزی شده است. کراس‌اور هاوال H2 را به جرات می توانیم یکی از لوکس ترین مدل کراس اور های شرکت هاوال گریت وال بدانیم چرا که جلوی پنجره های آن به گونه ای طراحی شده است که در عین سادگی بسیار بزرگ دیده می شوند و همین بر جلوه زیبای آن افزوده است. با وجود طراحی ظاهری فوق العاده زیبای این خودرو قیمت آن بسیار کمتر است و همین موجب رغبت بیشتر مشتریان برای خرید کراس‌اور هاوالH2 می شود.

به طور کلی ، همه خریداران و مشتریان کراس‌اور هاوال H2 هم از طراحی ظاهری و بدنه خودرو و هم قیمت آن کاملاً راضی هستند. کراس‌اور هاوال H2 در قسمت کاپوت به نوعی طراحی شده است که این قسمت از خودرو بزرگتر و حجم تر به نظر می رسد و این خودرو را بیشتر اسپورت نشان می دهد. چراغ های کراس‌اور هاوال H2 کاملاً ساده هستند. تفاوت زیادی در طراحی چراغ های آن با سایر خودروها و به ویژه شاسی بلندها دیده نمی شود. اما به دلیل چراغ بسیار زیبایی که برای مه شکن طراحی کرده است آن را به روز تر و مدرن تر نشان می دهد. کراس‌اور هاوال H2 مانند سایر خودروهای کراس اور چینی که از مواد و قطعات پلاستیکی در قسمت سپرها استفاده کرده اند نیست و همین موجب امتیاز بیشتر این خودرو نسبت به سایر خودروهاست.  

نمای جانبی کراس‌اور هاوال H2 تقریباً شبیه خودروهای ژاپنی طراحی شده است. در واقع طراحی بدنه کناری این خودرو تفاوت چندانی با سایر خودروها ندارد. پنجره کراس‌اور هاوال H2 در گوشه آن کمی خمیده طراحی شده و موجب فاصله زیاد بین پنجره و سقف ماشین می شود. همچنین این طراحی موجب زیباتر شدن این خودرو نیز شده است. همچنین خطوط نقره ای که رنگی که در بدنه کراس‌اور هاوال H2 از روی دستگیره ها رد میشود از ویژگیهای جالب در طراحی ظاهری این خودرو است.

ایرانی ها با شنیدن نام کراس اور چینی در ذهنشان خودروهایی تداعی می شود که از نظر نمای پشتی خودرو چندان زیبا نیستند. اما باید در اینجا اعتراف کرد که طراحی کراس‌اور هاوال H2 در پشت این خودرو بسیار زیباست و دید ما نسبت به خودروهای چینی را تغییر می دهد. البته نقطه ضعف کراس‌اور هاوال H2 این است که این خودرو در طراحی خود از مدل پورشه آلمان الگو گرفته است. چراغ های تقریباً بزرگی در گوشه های پشت ماشین طراحی شده است و در قسمت بالای صندوق عقب این خودرو هستند. به دلیل فاصله زیادی که با سپر دارند یک طراحی جالبی را در بخش گلگیرها و پلاک خلق کرده است.

طراحان خودروی کراس‌اور هاوال H2 تمام تلاش خود را کرده اند تا با صرف کمترین پول و هزینه یک خودروی به ظاهر لوکسی را طراحی کنند که به هیچ عنوان یک ماشین ارزان قیمت به نظر نمی رسد. برای همین منظور، شاهد خطوط و نوارهای نازکی هستیم که از دستگیره این خودرو شروع شده و در کنار در صندوق عقب تمام شده است. سپرهای پشت ماشین نیز تا حدی زیادی از جنس فلز هستند و پلاستیک بسیار کمی در آنها به کار رفته است. در قسمت اگزوز نیز فلز کروم توانسته است این قسمت را کاملاً براق نشان دهد و زیبا نشان دهد.

البته از نکات منفی طراحی قسمت عقب کراس‌اور هاوال H2 می توانیم به این نکته اشاره کنیم که شیشه عقب آن بسیار باریک طراحی شده  تقریباً غیر قابل استفاده است و این می تواند برای رانندگان تا حدودی ناخوشایند باشد. اما به طور کلی می توان گفت از آنجایی که کراس‌اور هاوال H2 در اندازه کوچکتر نسبت به کراس اورهای دیگر طراحی شده است و قیمت پایین تری نیز دارد دارای جذابیت هایی است که می تواند مشتریان را به اندازه کافی جذب کند. کراس‌اور هاوال H2 در مقایسه با سایر خودروهای ساخته شده چینی به لحاظ طراحی ظاهری و بدنه در موقعیت بهتری قرار دارد و مسلماً نمره بالاتری در این زمینه دریافت می کند.

مشخصات طراحی داخلی خودروی کراس‌اور هاوال H2

بعد از اینکه به طور مفصل به توصیف ویژگیهای ظاهری خودروی کراس‌اور هاوال H2 پرداختیم بهتر است به ویژگیها و مشخصات داخلی این خودرو اشاره کنیم. طراحی داخلی این خودرو به قدری زیباست که هر فردی که داخل کابین آن شود قطعاً آن را می پسندد. البته لازم به ذکر است شما با یک کابین لوکس و مجهز به امکانات مدرن روبرو نیستید ولی به دلیل طراحی زیبا و منحصر به فردی که در قسمت جلوی کابین خودرو به کار رفته است و داشبوردهای جادار و زیبایی در آن قرار دارد هر فردی را می تواند جذب کرده و از فضای داخلی آن لذت ببرد. مواد اصلی که در ساخت داشبورد آن استفاده شده است پلاستیک است. البته قسمتهای وسط داشبورد به دلیل مواد پلاستیکی تقریباً براقی که دارد اینطور به نظر می رسد که این قسمت از جنس فلز ساخته شده است. سیستم تهویه این خودرو با کلیدی که از جنس پلاستیک و مشکی رنگ است کار می کند.

یکی از جنبه هایی که نشان می دهد مشخصات ظاهری خودروی کراس‌اور هاوال H2 کاملاً هوشمندانه طراحی شده است این است که در بخش های مختلف آن با آن که از جنس پلاستیک استفاده شده ولی با رنگ براقی که برای آن انتخاب کرده اند بیننده چنین فکر می کند که این قسمت ها فلزی هستند. به همین دلیل افراد در نگاه اول فکر می کنند با خودرویی لوکس و گران قیمت روبرو هستند.

جنس روکشی که برای صندلی های انتخاب شده است چرم مصنوعی است. البته به جز صندلی ها در قسمت هایی که سر نشین ها بازو یا آرنج خود را قرار می دهند نیز از جنس چرم مصنوعی استفاده شده است. عقربه هایی که کیلومتر شمار و دور موتور را نشان می دهند در کمال سادگی طراح شده اند ولی نمایشگر آنها ظاهر جذابی دارد و با تمام قسمتهای آن رنگی است. سیستم کامپیوتری خودرو مانند کمربند سرنشین ها ، میانگین مصرف سوخت خودرو ، باد لاستیک ها و سالم بودن سیستم فنی خودرو در پشت فرمان و توسط این نمایشگر ها نشان داده می شود.

در قسمت فرمان کراس‌اور هاوال H2 نیز چرم مصنوعی مورد استفاده قرار گرفته است اما به دلیل راحتی در چرخیدن فرمان و نرمی آن رانندگان می توانند از رانندگی لذت ببرند. کلیدها و ابزارهایی که راننده با آن سروکار دارد به خوبی طراحی شده است و یکی از مزیتهای خودروی کراس‌اور هاوال H2 نسبت به مدلهای قبلی تر است.

تعداد چهار سرنشین برای کراس‌اور هاوال H2 در نظر گرفته شده است. اما می توان فرد دیگری را نیز در صندلی عقب این خودرو اضافه کرد. جالب است بدانید صندلی های عقب کراس‌اور هاوال H2 بسیار راحت طراحی شده است و غالباً سرنشین ها در آن احساس راحتی بسیار خوبی دارند. این راحتی در حدی است که حتی یک فرد بلند قد نیز به راحتی می تواند در این خودرو نشسته و زانوهای آن با صندلی های جلو فاصله داشته باشد. در قسمت کنسول یا جای بازویی که بین صندلی های طراحی شده است جایگاهی برای قرار دادن لیوان سرنشین ها نیز طراحی شده است که علاوه بر زیباتر نشان دادن خودرو موجب راحتی سرنشین ها می شود. به قدری مشخصات داخلی کراس‌اور هاوال H2 از استانداردهای ارگونومیکی و زیبایی برخوردار است که کاملاً می توان از برخی از جنبه های منفی آن چشم پوشی کرد.

مشخصات فنی خودرو کراس‌اور هاوال H2

به جز ایران در کشورهای دیگر نیز کراس‌اور هاوال H2 فقط با موتور توربوشارژ یک و نیم لیتری به فروش می رسد. انواع مدلهای کراس‌اور هاوال H2 در سراسر دنیا ، فقط با یک دیفرانسیل در جلو یا دو دیفرانسیل به اضافه یک دنده اتوماتیک یا دستی که 6 سرعت و 7 حالت دارد به فروش می رسند. این مشخصات فنی در کراس‌اور هاوال H2 موجب شده است شتاب بیشتر و البته کمی مصرف بنزین بیشتر داشته باشد.

از میان تمامی مدلهای کراس‌اور هاوال H2 فقط مدل دنده اتوماتیک و یک دیفرانسیلی در بازارهای ایران به فروش می رسد. کراس‌اور هاوال H2 به اندازه 141 اسب بخار قدرت دارد و  سرعت آن در دوازده ثانیه به اندازه 100 کیلومتر است. البته لازم است بدانیم که موتور توربوشارژ کراس‌اور هاوال H2 ساخت خود شرکت گریت وال چین است ولی ابزارها و تجهیزات آن از شرکت بوش آلمان تهیه می شود. به دلیل مشخصات فنی که برای کراس‌اور هاوال H2 گفته شد شتاب بسیار خوبی در زمان شروع حرکت است.

مشخصات رفاهی کراس‌اور هاوال H2

مانند همیشه، هر زمان صحبت از مشخصات رفاهی خودروهای وارداتی به این است نمی توانیم به طور دقیق در خصوص آن صحبت کنیم. از آنجایی که خودروی کراس‌اور هاوال H2 نیز هنوز وارد ایران نشده است برای ما سخت است که در این خصوص صحبت کنیم.

 شرکتهای وارد کننده این خودروها به دلیل وضعیت اقتصادی بی ثبات و تغییر در قیمت ارز مجبور هستند مدام از امکانات داخلی آن بکاهند تا با قیمت مناسبی به فروش برسد. به همین دلیل معلوم نیست زمانی که کراس‌اور هاوال H2 وارد ایران می شود تا چه اندازه با آپشن های رفاهی ساخته شده این شرکت هماهنگ باشد. تا حدودی نیز می توانیم پیش بینی کنیم که به دلیل این وضعیت ممکن است خودروهایی که برای فروش در بازار ایران ساخته می شوند از تجهیزات کم کیفیت تر ساخته شوند تا مردم توان خرید این خودروها را داشته باشند. از امکانات رفاهی کراس‌اور هاوال H2 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • باربندی از جنس فلز
  • وجود چراغ های مه شکن در قسمت جلو عقب خودرو
  • چراغ های LED برای روشنایی در طول روز
  • شیشه های برقی
  • وجود سیستم گرم کننده برای صندلی های عقب
  • استارت دکمه ای
  • ورود بدون استفاده از کلید
  • صندلی و فرمان چرم

این مشخصات برای خودروهایی است فول آپشن نیستند. در مدلهای فول آپشن آن مشخصات زیر نیز اضافه شده است:

  • سانروف
  • آینه های بغل برقی
  • آب پاش خودکار و برقی
  • روشنایی خودکار
  • سیستم تهویه مطلوب و مناسب

مشخصات امنیتی کراس‌اور هاوال H2

از نظر ویژگیهای ایمنی کراس‌اور هاوال H2 باید گفت که این خودرو در حد خودروهای کشورهای پیشرفته است و توانسته استانداردهای جهانی در ایمنی خودرو را رعایت کند. آزمایش های ایمنی این خودرو در کشور استرالیا انجام شده است و توانسته از موسسات معتبر موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شود. مسلماً با مشخصات فنی و امنیتی که کراس‌اور هاوال H2 دارد می تواند بازار مناسب و خوبی را برای خود در کشورهای مختلف به ویژه ایران به دست آورد.

از مهمترین ویژگی ایمنی کراس‌اور هاوال H2 می توانیم به مقاومت بالای این خودرو در قسمت کابین و سقف ماشین اشاره کنیم.  کراس‌اور هاوال  H2با وجود اینکه برای 4 سرنشین طراحی شده است ولی دارای شش کیسه هواست. 4 عدد از این کیسه های هوا در جلوی خودرو هستند و 2 عدد در صندلی های عقب آن قرار دارند. همچنین در بین صندلی های جلو و عقب نیز از یک حائل پرده ای شکل استفاده شده است که در هنگام تصادفات، سرنشین های پشت به جلوی خودرو پرتاب نشوند. ترمز قوی کراس‌اور هاوال H2 موجب می شود زمانی که خودرو در سراشیبی قرار می گیرد بتواند به راحتی کرده و توقف کند. همچنین سیستم تعلیق این خودرو از احساس هر گونه لغزش در سرنشین ها جلوگیری می کند.

بهترین شرایط فروش خودرو در مبین خودرو که قدیمی‌ترین مجموعه‌های فروش اقساطی خودرو در تهران است که سال‌هاست انواع خودروهای خارجی و داخلی را در برندها و مدل‌های مختلف با بهترین تسهیلات به دست متقاضیان می‌رساند.

روح الله : اگه به من هم شرایطی ماشین بده خوبه
1 0
من هم مشتاق معامله با این شرکت هستم اینطوری
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :