خودروی آریزو 5

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 25 اسفند 1399 در ساعت 36 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

معرفی خودروی جذاب آریزو 5  

امروز در این مقاله قصد داریم شما را با خودروی آریزو 5 و ویژگیهای فنی و ظاهری آن آشنا کنیم. سپس تفاوت بین آریزو 5 را با خودروهایی که ویژگیهای مشترک با این خودرو دارند بیان می کنیم. احتمالاً به خاطر ندارید که نخستین خودروهای ساخت چین که وارد بازار ایران شدند چه خودرویی بود و کدام یک از برندهای خودروسازی چین آن را ساخته بود. این مسئله نشان می دهد که خودروسازی شرکت چری که متعلق به چین است چقدر در زمینه ساخت و تولید خودرو قدمت دارد. همچنین نشان می دهد چین در زمینه ساخت خودرو از تکنولوژی مدرن تری نسبت به سایر کشورها برخوردار بوده است.

نخستین خودروی چینی که وارد بازار ایران شد سری A بود که بعدها چری ویانا نام گذاری شد. امروزه نیز با نگاهی اجمالی به خودروهای ساخته شده توسط شرکتهای چینی مانند محصولات پیشرفته تر چری همانند آریزو 5 نشان می دهد شرکتهای چینی همچنان مسیر پیشرفت در زمینه ساخت خودرو را سپری می کنند و در این زمینه پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته اند.

در همین مورد بخوانید: فروش اقساطی خودروهای خارجی

شرکت چری در یکی از شهرهای شرقی چین است و این نام تجاری حدود 20 سال پیش یعنی در سال 1999 شروع به ساخت خودروهای خود کرد. برخی از شرکتهای خودروسازی تنها با هدف ساخت خودروهای صادراتی تأسیس می شوند، شرکت چری نیز از آن دسته شرکتهایی است که هدف اصلی تأسیس آن صادرات خودروهای ساخت چین بوده است. اما از ابتدای شروع فعالیتش پیش بینی این همه پیشرفت غیر قابل پیش بینی بود. فعالیت شرکت چری فقط ساخت خودرو نیست بلکه این شرکت در زمینه مونتاژ خودرو برای شرکتهای مطرح و بزرگ دنیا همچون لندروور نیز فعالیت قابل ملاحظه ای دارد.

حدود 25 درصد خودروهای شرکت لندروور که در نقاط مختلف دنیا صادر می شود مونتاژ شده شرکت چری است. اکثریت بازار خودروهای ساخت و مونتاژ شده شرکت چری در کشورهای آسیایی و آفریقایی و آمریکای جنوبی و تعداد معدودی نیز در کشور روسیه است. ایران نیز از جمله بازارهای خودروهای این شرکت است که می توان به خودروهای MWM که در ایران تعداد زیادی از آن وجود دارد متعلق به شرکت چری است.

شرکت چری توانسته است محصولات متعدد و متنوعی را وارد بازار کند. به عنوان مثال کراس اور این شرکت با نامهای مختلف تیگو 2، تیگو3، تیگو5 و تیگو 7 وارد ایران می شود. ماشین های سواری این شرکت نیز با نام آریزو3، آریزو 5 و آریزو 7 در ایران موجود هستند. با وجود اینکه برخی از تولیدات این شرکت از نظر اقتصادی بسیار به صرفه هستند و قیمت پائینی دارند ولی این شرکت بیشتر سعی می کند میزان کیفیت خودروهای خود را بالا ببرد تا اینکه خودرو با قیمت پائین وارد بازار کند تا مشتریان بیشتری از هر قشر داشته باشد.

تا کنون شرکت چری توانسته است با خودروهای آریزو و تیگو که کیفیت مطلوب و خوبی دارند کاملاً مقتدرانه در بازارهای جهانی ظاهر شود. از میان نسخه های مختلف آریزو که بالا اشاره شد هم اکنون آریزو 5 جزء خودروهایی است که واردات آن به ایران شروع شده است. این خودرو با مشخصات فنی بالاتر و البته قیمتی بیشتر به ایران وارد شده و برخی از آن نیز پیش فروش شده اشت. هم اکنون به مشخصات فنی و ظاهری این خودرو می پردازیم تا شناخت شما از این خودرو و ویژگیهای آن بیشتر شود.

مشخصات ظاهری آریزو 5

شاید بتوان گفت برای افرادی که به شکل تخصصی به خودرو علاقمند هستند ظاهر این خودرو جذابیت خاصی دارد. برخی معتقدند شرکت چری در طراحی آریزو 5 از خودروهای ساخت برند اوپل استفاده کرده است ولی حتی اگر از این خودرو نیز الگو گرفته باشد به هیچ عنوان نمی توانیم زیبایی ظاهری و طراحی مدرن و جذاب این خودرو را نادیده بگیریم. اگر به ظاهر خودروی آریزو 5 دقت کنیم متوجه می شویم که طراحی چراغ های بزرگ و اصلی این خودرو یکی از جذابیتهای فوق العاده این خودرو است که با ایجاد منحنی ها و خطوطی که در کناره آنها وجود دارد بر زیبایی آن به مراتب افزوده است.

اگر آریزو 5 را از نمای مقابل نگاه کنیم می بینیم که این خودرو به دو بخش قسمت فوقانی و تحتانی تقسیم شده است. این بخشها با خطوطی که تا قسمت پائین چراغ های بزرگ یا اصلی خودرو ادامه دارند موجب شده است سپر خودرو با گلگیر آن به صورت مجزا به نظر برسد.

در همین مورد بخوانید: راهنمای خرید اقساطی خودرو در یک ساعت

لوگوی برند چری در قسمت جلوی پنجره و در زمینه ای به رنگ مشکی طراحی شده است. یکی از عمده ترین تفاوتهای طراحی لوگو در آریزو 5 با مدلهای قدیمی تر در این است که لوگوی آن در اندازه کوچک طراحی شده است. یکی از عواملی که ظاهر آریزو 5 را اسپرت تر نشان می دهد استفاده از چراغهای بزرگ با طراحی ویژه است. این چراغها به شکلی طراحی شده است که کاملاً از سایر اجزای خودرو مجزا شده و به شکل برجسته ای توجه ها را به خود جلب می کند. از دیگر مشخصات ظاهری و طراحی ظاهری این آریزو 5 می توان به این اشاره کرد که خطوط و انحنای گلگیر به شکلی طراحی شده است که به شکل دایره ای باشد و چهره آن را مدرن تر و به روز تر نشان دهد. چراغهای روشنایی مربوط به روز که از جنس LED هستند و کنار گلگیر قرار داند علاوه بر فراهم کردن دید بهتر برای سایر رانندگان بر زیبایی آریزو 5 افزوده است هر چند برخی معتقدند شرکت چری می توانست طراحی بهتر از این برای چراغهای آریزو 5 داشته باشد.

از ویژگیهایی که جزء مزایای طراحی ظاهری آریزو 5 است خطوطی است که روی کاپوت آریزو 5 طراحی شده و موجب شده این خودرو درشت تر و اسپرت تر به نظر برسد. چنین خطوطی بر روی بدنه آریزو 5 نیز طراحی شده و اندازه این خودرو را بزرگ تر و تهاجمی تر نشان می دهد. سقف آریزو 5 هم از قسمت جلو و هم از قسمت عقب در یک اندازه طراحی شده است و چنین به نظر می رسد که اندازه شیشه جلوی خودرو با عقب آن هم اندازه است.

از دیگر ویژگیهای جذاب آریزو 5 چراغهای راهنمایی هستند که بر روی آینه های بغل این خودرو طراحی شده اند. به همان اندازه که در طراحی جلوی آریزو 5 دقت، ظرافت و زیبایی به کار رفته است در قسمت عقب این خودرو نیز کاملاً مشهود است. بر عکس سایر خودروهایی که چندان در قسمت عقب آن طراحی خاصی به چشم نمی خورد ولی آریزو 5 از نظر طراحی در قسمت عقب خودرو نیز حرفی برای گفتن دارد.

البته به لحاظ طراحی می توان قسمت عقب آریزو 5 را مشابه با خودروی سوناتای ساخت کشور هیوندای دانست. در صندوق عقب آریزو 5 با چنان ظرافتی طراحی شده است که نمی توان آن را نادیده گرفت. برخلاف برخی خودروها که صندوق عقب را به شکل بزرگتری طراحی می کنند در صندوق عقب آریزو 5 کاملاً ظریف و کوتاه طراحی شده است. چراغ های آریزو 5 در قسمت عقب با استفاده از خطوطی که در اطراف آن طراحی شده است موجب برجسته تر دیده شدن چراغ ها و اسپرت و مدرن دیده شدن آریزو 5 شده است. به طور کلی از نظر طراحی ظاهری، آریزو 5 را می توان در رتبه های بالایی درجه بندی کرد که از نظر اکثر افراد خودرویی جذاب و زیبا محسوب می شود.

مشخصات کابین و اتاق آریزو 5

بسیاری از مشتریان تمایل دارند طراحی داخلی خودرو به شکلی باشد که بتواند بیشترین کارآیی را برای آنها داشته باشد. از جمله مواردی که برای مشتریان مهم است داشبورد ماشین است. آریزو 5 نیز به این سلیقه مشتریان احترام گذاشته و طراحی داخلی خودرو به ویژه در قسمت داشبوردها را در کنار استفاده از تکنولوژی پیشرفته سعی کرده کاملاً جذاب و کاربردی طراحی کند.

در بازار امروز خودرو می توان گفت اکثر خودروهای ساخت کشور چین در چیدمان و طراحی داخلی خودروی خود موفق بوده اند و خودروهای جذابی طراحی کرده اند که آریزو 5 نیز جزء این محصولات است. البته این نکته در خصوص آریزو 5 قابل ذکر است که مواد به کار رفته در طراحی کابین داخلی آن گاهاً از پلاستیکهای خشک و مواد کم کیفیت هستند و برای مشتریانی که این ویژگیها برایشان در درجه اهمیت است شاید چندان جالب نباشد. هر چند موادی که در طراحی داخلی آریزو 5 به کار رفته بهتر از سایر خودروهای چینی موجود در بازار است ولی ممکن است دانستن این نکته برای مشتریان مهم باشد. به لحاظ قسمت جلوی ماشین یا داشبورد نیز شبیه به خودروهای کره ای طراحی شده است.

برای ایجاد هماهنگی بین طراحی بیرونی و داخلی در آریزو 5 سعی شده است طراحی داخلی این خودرو نیز اسپرت و کاملاً مدرن و به روز به نظر برسد. سیستم تهویه آریزو 5 در کنار نمایشگر آن که در قسمت جلوی ماشین است قرار است. امکاناتی مانند چرخش کلیدهای تهویه موجب می شود هوای داخل این خودرو به خوبی تهویه شود و سر نشین ها در آن احساس راحتی کنند. فرمان خودروی آریزو 5 در طراحی بهتر از سایر اجزای داخل خودرو است زیرا در ساخت آن سعی شده تا حد امکان از چرمی با کیفیت خوب استفاده شود تا رانندگی را راحت تر کند.

به طور کلی، فرمان آریزو 5 از پیچیدگی زیادی برخوردار نیست و کلیدهای پلاستیکی برای کنترل کردن سیستم صوتی در آن طراحی شده است. پنل هایی که سرعت ماشین و دور موتور را نشان می دهد به شکل چند ضلعی طراحی شده و نمای زیباتری به قسمت پشت فرمان خودرو داده است. رنگ عقربه های این پنل ها و برجسته تر نشان دادن سرعت و دور موتور موجب شده آریزو 5 اسپرت تر به نظر برسد و برای بسیاری از افراد به ویژه جوانها خودروی جذابی باشد. اما به لحاظ طراحی صندلی ها در آریزو 5 شاهد هستیم که صندلی های این خودرو بسیار با کیفیت طراحی شده است.

علاوه بر اینکه راحتی سرنشین ها و ایمنی آنها در نظر گرفته شده است بلکه جنس پوشش آن نیز از جنس مرغوبی است که علاوه بر زیبایی موجب راحتی سرنشین ها می شود. مانند سایر خودروهای پیشرفته و مدرن امروزی در آریزو 5 نیز در بین صندلی ها فضایی وجود دارد که علاوه بر اینکه تکیه گاه بازوی سر نشین ها محسوب می شود همچنین می توانند اشیائی مانند لیوانها یا چیزهای دیگر را روی آن قرار دهند. به لحاظ فضای داخلی آریزو 5 تقریباً این خودرو را می توان یک خودروی جمع و جور و کوچک دانست.

فضای داخلی آریزو 5 به گونه ای است که بسیاری از افراد قد بلند در داخل آن احساس راحتی نمی کنند و فضای کافی هم از نظر عرض ماشین و هم طول ماشین وجود ندارد. اما فضای بین صندلی ها یک فضای استاندارد و جادار برای راحتی پاها و زانوهای سرنشین هاست. همچنین صندلی های آریزو 5 به گونه ای طراحی شده اند که افراد می توانند با باز کردن یا خواباندن کامل صندلی ها هم در هنگام استراحت راحت باشند و هم اگر نیازی نبود آن را جمع کرده و فضا برای گذاشتن بار کافی در آن وجود داشته باشد. تقریباً می توان گفت به جز کوتاهی سقف در خودرو آریزو 5 از نظر طراحی داخلی این خودرو از نظر استانداردهای دیگر در حد مطلوبی است و جذابیتهای کافی برای افراد دارد.

مشخصات فنی آریزو 5

در ایران خودروی مدل آریزو 5 در دو مدل حجم موتور عرضه شده است. یکی شامل آریزو با حجم مدل 5/1 لیتر با سیستم تنفس طبیعی و دیگری با حجم موتور 5/1 لیتر با سیستم توربوشارژ است. از نظر ظاهری و طراحی های بیرونی این خودرو تقریباً می توان گفت تا 95 درصد شبیه به یکدیگر هستند ولی تفاوت قیمتی که بین آنها وجود دارد کاملاً نشان می دهد که مشتریان با توجه به سلیقه و وضعیت اقتصادی خود کدام یک را می توانند خریداری کنند. حداکثر دور موتور آریزو 5 شش هزار در هر دقیقه است.

آریزو 5 دارای جعبه دنده دستی است که در 5 حالت سرعت از دنده 1 تا دنده 5 طراحی شده است. البته آریزو 5 مدل دنده اتوماتیک نیز دارد و مصرف سوخت هم در مدل دنده دستی و هم دنده اتوماتیک به یک لیتر در هر صد کیلومتر است. حداکثر سرعت آریزو 5 حدود 190 کیلومتر در ساعت است. از آنجایی که آریزو 5 به تازگی وارد بازار ایران شده است تاکنون اخباری مبنی بر اینکه این خودرو با بنزین های ایرانی چطور کار می کند در دست نیست.

مشخصات رفاهی آریزو 5

مشخصات رفاهی خودروها از جمله عوامل مهم در جلب مشتریان هستند. برای همه افراد مهم است بدانند خودرویی که انتخاب کرده اند چه امکانات رفاهی دارد. آریزو 5 نیز از این قاعده مستثنی نیست و از آنجایی که تولید کنندگان این خودرو به خوبی به اهمیت این گزینه آگاه بوده اند به همین دلیل از نظر امکانات رفاهی می توان آریزو 5 را در حد قابل قبول دانست. به عنوان مثال، کولر آریزو 5 با مصرف برق کار می کند و به همین دلیل به سوخت این ماشین فشار زیادی وارد نمی شود.

وارد شدن به ماشین بدون داشتن کلید و با فشار دادن یک دکمه یکی دیگر از آپشن های قابل توجه آریزو 5 است. همچنین روشن شدن این ماشین نیز توسط دکمه صورت می گیرد که کار با آن را راحت تر کرده است. شیشه های آریزو 5 کاملاً برقی هستند و در هر طرف آن با فشاردادن یک دکمه بالا یا پایین میشوند. ترمز ضد قفل با عملکرد بسیار بالا و قوی نیز از دیگر مشخصات رفاهی این خودرو است که امنیت سرنشین ها را نیز بالا می برد. یکی دیگر از ویژگیهای جذاب آریزو 5 این است که شما می توانید صندلی راننده را با استفاده از اهرم های دستی به چهار طرف بچرخانید.

مشخصات امنیتی آریزو 5

بهترین خبر به مشتریان و طرفداران این خودرو و افرادی که قصد خرید این خودرو را دارند این است که هر چند این خودرو ساخت شرکتهای چینی است ولی از نظر امنیتی توانسته است 5 ستاره از موسسات و نهادهای امنیت خودرو دریافت کند. آریزو 5 فقط دو کیسه هوا دارد که برای راننده و سرنشین جلوی خودرو در نظر گرفته شده است. البته در مدلهای بالاتر آریزو 5 دارای 4 کیسه هوا هستند و تقریباً تمامی سرنشین ها را پوشش می دهند. همچنین تکنولوژی کنترل لغزش در ماشین نیز از دیگر امکانات امنیتی این خودرو است.

مشخصات تجربه رانندگی با آریزو 5

با توجه به مشخصات فنی آریزو 5 این خودرو کاملاً برای خانواده ها مناسب است و از آن دسته خودروهایی که سرعت آن قابل کنترل نباشد نیست. با توجه به جعبه دنده طراحی شده برای آریزو 5 این خودرو دچار شتاب گیریهای غیر منتظره نمی شود و میزان امنیت آن بالاست. در کنار این ویژگی مهم مصرف سوخت آریزو 5 نیز پایین است و همین موجب رضایت رانندگان از این خودرو شده است. از آنجایی که آریزو 5 یک خودروی ساخت شرکتهای چینی است شاید بسیاری از افراد تصور کنند قیمت آن بالاست.

در حالی که با توجه به ویژگیهای فنی و ظاهری آریزو 5 و کیفیت بالای کابین آن می توان گفت قیمت آن در حد متوسط است. همچنین داشتن صندلی های راحت با طراحی زیبا موجب رانندگی لذت بخش و راحت با آریزو 5 شده است. از دیگر ویژگیهای آریزو 5 می توان به خواباندن کامل صندلی ها اشاره کرد که در صندلی های عقب موجب می شود زمانی که شما نیاز به حمل بار دارید به راحتی از قسمت عقب آن استفاده کنید.

بهترین شرایط فروش خودرو در مبین خودرو که قدیمی‌ترین مجموعه‌های فروش اقساطی خودرو در تهران است که سال‌هاست انواع خودروهای خارجی و داخلی را در برندها و مدل‌های مختلف با بهترین تسهیلات به دست متقاضیان می‌رساند.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :