تیگو 7 را بشناسیم

4 / 10
از 6 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 26 اسفند 1399 در ساعت 3 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همانطور که شاید بسیاری از شما نیز مشاهده کرده باشید امروزه ایرانی ها ماشین های شاسی بلند را بیشتر از سایر خودروها می پسندند. شرکتهای چینی که در زمینه تحقیقات بازار و شناسایی علاقه و سلیقه مشتریان بسیار قوی هستند این علاقه ایرانیها را شناسایی کرده و به خوبی از این فرصت استفاده می کنند. چری با محصول جدیدی که تیگو 7 نام دارد به زودی وارد ایران می شود.

این شرکت که در یکی از شهرهای شرقی کشور چین مشغول به فعالیت است از همان ابتدا با هدف ساخت خودرو برای صادر به دیگر کشورها شروع به فعالیت کرده است. این شرکت حدود 17 سال پیش توانست اولین خودروی خود را ساخته و به جهان معرفی کند. در طی سالیان طولانی که شرکت چری مشغول به ساخت خودرو بود به قدری تجربه و مهارت کسب کرده است که امروزه در یکی از بهترین رده های ساخت خودروهای چینی قرار دارد. صد البته یکی از رازهای موفقیت شرکت چری این است که این شرکت همانند سایر شرکتهای موجود در چین محصولاتی را برای همه اقشار و سلیقه ها تولید می کند. به همین علت است که توانسته است بازار خود را تا به امروز حفظ کرده و روز به روز به آن بیافزاید.

در همین مورد بخوانید: فروش اقساطی خودروهای خارجی

طی گزارشی که از شرکت چری تهیه شده است آمارها نشان می دهد این شرکت سالیانه نزدیک به ششصد هزار خودرو تولید می کند. در مقایسه با بسیاری از خودروسازی ها این رقم یک رقم بزرگ محسوب می شود. شرکت چری علاوه بر ساخت خودرو به مونتاژ کردن خودروهای برند های بزرگی مانند جگوار نیز مشغول است. اغلب خودروهای این برندهای بزرگ که در شرکت چری مونتاژ می شود به خارج از کشور چین صادر می شود.

شرکتهای چینی با اینکه در رده های پایین تری از فناوری ساخت خودرو نسبت به سایر برندهای بزرگ در دنیا هستند ولی توانسته اند در طول یک فاصله اندک خود را به پای این کشورها برسانند و در بسیاری از مواقع رقیب جدی برای این برندهای بزرگ به حساب می آیند. چرا که قیمت خودروهای ساخت چین به نسبت سایر شرکتها بسیار پایین تر است و البته در کنار آن سعی می کند خود را در زمینه ساخت خودرو به پای فناوریهای نوین دنیا در زمینه خودروسازی برساند. همین دو عامل بزرگ موجب شده است بسیاری از بازارهای جهانی به خودروهای چینی رغبت نشان دهند و در برخی از کشورها که خود صاحب صنعت خودروسازی بسیار پیشرفته ای هستند خودروهای خود را وارد کرده و با این خودروسازی ها به رقابت بپردازد.

با توجه به اینکه اکثر مردم جامعه ایران توان خرید خودروهای گران قیمت و لوکس اروپایی و آمریکایی را ندارند خودروهای چینی بهترین گزینه برای این افراد است. شرکتهای چینی نیز با درک این مطلب به خوبی موقعیت را شناخته و از آن استفاده می کنند. در این میان یکی از شرکتهایی که خودروهای زیادی را برای صادر به بازارهای ایرانی تولید می کند شرکت چری است. چری توانسته است خودروهای زیادی را برای صادر به کشور ایران بسازد.

از این میان خودروها امروز قصد داریم به تیگو 7 بپردازیم. شاید با پرداختن به مشخصات فنی و ظاهری و داخلی این خودرو به این نتیجه برسید که شرکتهای چینی به بهترین نحو توانسته اند خودرویی را تولید کنند که مطابق با سلیقه مردم بوده و هم با وضعیت اقتصادی آنها همخوان باشد. با توجه به اینکه سلیقه مردم ایران به سمت خرید خودروهای شاسی بلند رفته است حال در این قسمت به معرفی این خودروی شرکت چری می پردازیم تا شناخت شما از این خودروی شاسی بلند چینی بیشتر شود.

مشخصات ظاهری تیگو 7

اگر به تصاویری که از تیگو 7 در اینترنت وجود دارد دقت کرده باشید تا در نگاه اول این خودرو کوچکتر از سایر خودروهای شرکت چری به ویژه تیگو 5 به نظر برسد. اما واقعیت این است که اندازه و ابعاد آن کوچکتر از تیگو 5 نیست. در واقع می توان گفت این خودرو یکی از خودروهای سرشناس شرکت چری در کلاس کراس اور است.

چری در طراحی ای محصول خود سنگ تمام گذاشته و بودجه زیادی را برای طراحی این خودرو صرف کرده است. حتی سرمایه گذاری شرکت چری بر روی این خودرو در حدی است که تلاش می کند این خودرو را به عنوان یک خودروی کاملاً مستقل از سایر خودروهای این شرکت وارد بازار کند. اگر به تیگو 7 از روبرو نگاه کنیم کاملاً این خودرو اسپرت و مناسب افراد جوان است. ظاهر آن می تواند به راحتی بسیاری از افراد به ویژه جوانها را به سمت خود جذب کند.

در همین مورد بخوانید: خرید اقساطی خودرو در یک ساعت ! قبلی را بفروشید، صفر سوار شوید!

چراغ های به شکل سه گوش در این خودرو حس آیرودینامیک خوبی به بیننده می دهند. علاوه بر این شکل این چراغ ها موجب شده است ظاهر تیگو 7 تهاجمی و مدرن باشد. جلوی پنجره آن با لوگوی شرکت چری مزین شده است و به نظر می رسد شرکت چری، لوگوی خود را در مناسب ترین محل نصب کرده است. همچنین استفاده از یک نوار کروم موجب برجسته تر شدن این قسمت شده است و بر زیبایی و جذابیت آن افزوده است. همچنین این نوار کروم موجب شده است پنجره ها از سایر قسمتهای خودرو مجزا شوند. خطوطی که در قسمت پایین چراغ ها به هم وصل شده است تا قسمت جلوی خودرو را از هم مجزا کند به زیبایی طراحی شده است. همچنین خطوطی نیز در کنار پنجره ها طراحی شده است که موجب می شود تمرکز اصلی روی لوگوی چری باشد.

قسمت سپرهای این خودرو را می توان گفت پر خطوط ترین و شلوغ ترین قسمت این خودرو است. در قسمت جلوی این خودرو جایگاه مه شکن ها به خوبی طراحی شده است. در قسمت جلو سمت پایین آن مجرایی برای عبور هوا در نظر گرفته شده است که جنس آن کاملاً فلزی است. استفاده کردن از همچنین روش جدید و تکنیکالی نشان می دهد که شرکت چری توانسته است به پیشرفتهای چشمگیری در زمینه ساخت خودرو دست پیدا کند. با اینکه شرکت چری به اندازه خودروسازی های ژاپنی پیشرفته نیست ولی محصولات تولید شده این شرکت کاملاً قابل قبول بوده و توانسته است مطابق با سلیقه روز افراد باشد.

از قسمت جانبی این خودرو، طراحی زیبای این خودرو به حدی است که اصلاً از شرک چری انتظار نمی رود بتواند چنین خودروی چشم نواز و هنرمندانه ای را تولید کند. شرکت چری در طراحی این خودرو از یک نوار فلزی با جنس کروم هم در قسمت پنجره ها و هم در قسمت باربند و سپر ها استفاده کرده است که می تواند بر زیبایی این خودرو بیافزاید.

شرکت چری همچون سایر محصولات خود از خطوط حجم دهنده ای که در در کنار چراغ ها و گلگیر طراحی شده است برای حجم دادن به این خودروها استفاده کرده است. شاید بیشترین امتیاز در طراحی تیگو 7 را بتوانیم به قسمت جلو و جانبی این خودرو بدهیم. چرا که سایر قسمتهای آن به ویژه قسمت عقب تیگو 7 چندان جالب نیست و از طراحی زیبا و خوبی استفاده نشده است. این تفاوت در طراحی قسمت جلوی آن با پشت آن به قدری است که حتی بیننده را به شک می اندازد که این دو قسمت توسط یک گروه طراحی شده است.

همچنین طراحی مشابه آن و خودروهای شرکت لیفان در قسمت عقب خودرو در حدی است که برخی معتقدند شرکت چری از این شرکت خودروسازی تقلید کرده است. شیشه های پنجره عقب به حدی کوچک است که راننده به راحتی نمی تواند بیرون را ببیند. شاید همین موضوع یکی از ایراداتی باشد که از آن گرفته می شود. هر چند دوربین های دنده عقب و پارک در این خودرو تقریباً نیاز راننده به شیشه های عقب را جبران کرده است ولی باز هم از نظر زیبایی شناسی و ایمنی رانندگی چندان گزینه خوبی به نظر نمی رسد. سپرهای قسمت عقب این خودرو به طور کل از جنس پلاستیک ساخته شده است. در کنار سپرها چراغ های کوچکی قرار دارند که با رنگ نقره ای رنگ طراحی شده اند و تقریباً می توان گفت این بخش می تواند بینندگان را گیج کند چرا که هماهنگی خاصی با سایر قسمتها ندارد. در قسمت سقف آن از کناره های برجسته به نام بالچه استفاده شده و همین موجب طراحی زیبای این خودرو شده است.

به طور کل می توان گفت، اگر طراحی ظاهری آن را در نظر بگیریم با توجه به اینکه اکثر ویژگیها و طراحی های آن به نحو خوبی طراحی شده است و مزایای آن در طراحی ظاهری بیشتر از معایب و جنبه های منفی آن است می توانیم نمره عالی به این خودرو بدهیم. طراحی ظاهری این خودرو در حدی است که انتظار همه از خودروی چینی را تغییر داده است و بسیار بهتر از آنچه مشتریان و خودروسازهای کشورهای دیگر انتظار داشتند ظاهر شده است. ابعاد آن به اندازه 5/4 متر است و عرض آن به اندازه 1800 سانتی متر است. ارتفاع کف آن تا کف زمین نیز 21 سانتی متر است.

مشخصات طراحی داخلی تیگو 7

شما در همان لحظه که وارد کابین می شوید به خوبی جنبه های مثبت و منفی آن را می توانید ملاحظه کنید. یکی از بهترین و جذاب ترین بخشها در طراحی صندلی های کاملاً لوکس و تمام چرم آن هستند که به زیبایی نیز طراحی شده اند، صندلی هایی که در قسمت جلوی خودرو برای سرنشین ها طراحی شده است بسیار زیباتر از صندلی های عقب است. چنین صندلی های زیبا و خوش فرمی را از خودروهای چینی بسیار کم دیده ایم. صندلی ها به قدری زیبا طراحی شده اند که کمتر در کراس اورهای چینی دیده می شود.

قسمت داشبورد آن کاملاً ساده و از جنس پلاستیک طراحی شده است. از نظر قسمت داشبورد و زیبایی های جلوی این خودرو چندان حرفی برای گفتن ندارد. درهای ورودی نیز عاری زیبایی نیست. بلکه شرکت چری در طراحی درهای آن نیز سلیقه به خرج داده است و درهای بسیار خوبی به ویژه در طراحی داخلی برای در نظر گرفته است. همچنین یکی از مزیتهای درها این است که در قسمت داخل خودرو جایی را برای آرنج های سرنشین طراحی کرده است.

فرمان ماشین همچون قسمت داشبورد آن از جنس پلاستیک تقریباً نامرغوبی است و خشک بودن آن را کاملاً می توان احساس کرد. البته در قسمتهای خارجی فرمان که به طور مستقیم دست راننده روی آن قرار می گیرد کمی بهتر است و نرم تر طراحی شده است. جنس این قسمت از فرمان از چرم مصنوعی ساخته شده است. قسمت جلوه خودرو شامل کیلومتر شمارها و دور موتور کاملاً دیجیتال هستند و از طراحی مدرن تری برخوردار است. همچنین از یک نمایشگر تقریباً 5 اینچی نیز در این خودرو استفاده شده است. قسمت پنل جلوی راننده را می توانیم یکی از بهترین قسمتهای آن بدانیم. دکمه های روی فرمان وجود دارد که کنترل کردن خودرو را راحت تر می کند.

لازم به ذکر است که نمایشگر اصلی آن به اندازه 9 اینچ است ولی مطمئن نیستیم مدلی که برای ایران ساخته و صادر می شود نیز همین اندازه باشد. احتمال اینکه نمایشگر کوچکتری را برای خودروهای صادراتی به ایران در نظر بگیرند بیشتر است. نمایشگرهای بزرگ را معمولاً برای تفریحات چند رسانه ای در نظر می گیرند. کنترل سیستم تهویه آن به بهترین شکل طراحی شده است و هوای داخل کابین خودرو را به خوبی تصفیه و مطبوع می کند. دوربین دنده عقب و پارک نیز در این خودرو از جمله تجهیزاتی است که لوکس بودن این خودرو را نشان می دهد و کنترل خودرو را راحت تر می کند. همچنین درگاه USB برای شارژ کردن گوشی های همراه و تبلت و سایر سیستم های خارجی وجود دارد که قابلیت نصب و اتصال بین دستگاه ها را نیز فراهم می کند. همچنین از طریق بلوتوث نیز امکان ارتباط بین دستگاه ها فراهم است.

سقف خودرو سانروف است و حالت پانوراما دارد. همچنین این سانروف به اندازه 100 سانتی متر طول دارد. البته همه این ویژگیهای گفته شده برای تیگو 7 هایی است که در شرکت چری تولید شده اند و مشخصات نسخه اصلی را در این مقاله مطرح می کنیم معلوم نیست نسخه ای که وارد ایران می شود کدام یک از این ویژگیها را داشته باشد. به طور کلی، فضای تیگو 7 کاملاً برای سرنشین ها راحت و دلچسب است. صندوق بار تیگو 7 به اندازه 414 لیتر حجم دارد و می توان این حجم را با جمع کردن صندلی های عقب خودرو بسیار افزایش داد. بنابراین زمانی که قصد حمل بار با تیگو  7 را دارید نگرانی خاصی بابت کمبود فضا وجود ندارد.

مشخصات فنی تیگو 7

شرکت چری، این محصول خود را در سه مدل به بازار عرضه کرده است. دو مدل آن سیستم تنفس طبیعی دارند و با یک و نیم لیتر توربوشارژ هستند. چری فقط قرار است پیشرانه های دو لیتری خود را وارد ایران کند. پیشرانه دو لیتری دارای تنفس طبیعی با قدرت اسب بخار 120 است. بیشترین گشتاور موتور آن 180 نیوتن متر است که دور موتور چهار هزار دقیقه ای را برای تیگو 7 فراهم می کند. رانندگان در تیگو 7 از بابت افزایش سرعت مشکل خاصی نخواهند داشت. البته باید گفت که مدت زمان شروع به حرکت این خودرو تا به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد هنوز اعلام نشده است ولی با مشخصات و توان موتوری که برای آن طراحی شده است کاملاً می توان به شتاب بالای این خودرو پی برد.

البته برخی معتقدند از روی وزن این خودرو که 1432 کیلوگرم است می توانیم پیش بینی کنیم که بین یازده تا سیزده ثانیه به چنین سرعتی برسیم. حداکثر سرعتی که برای تیگو 7 اعلام شده سرعت 170 کیلومتر در ساعت است. متوسط سوخت آن در این 170 کیلومتر به اندازه 7 و نیم لیتر برای هر 100 کیلومتر است. گیربکس یا سیستم جعبه دنده آن دارای 7 سرعت و 9 حالت است. دنده آن کاملاً خودکار و اتوماتیک است. البته چین، نسخه 6 سرعته تیگو 7 را نیز به ژاپن صادر می کند.

مشخصات رفاهی تیگو 7

این خودرو را به لحاظ قدرت موتور واقعاً عالی طراحی شده است. تقریباً می توانیم تیگو 7 را فول آپشن در نظر بگیریم و این مسئله بسیار مهمی برای بازار و مشتریان است. امکانات رفاهی و امنیتی استاندارد که در تیگو 7 وجود دارد آن را به یک انتخاب خوب تبدیل کرده است. نورهای LED که داخل خودرو را در طول روز و شب روشن می کند و چراغ های زیبا با نور LED برای بیرون از خودرو هم به لحاظ زیبایی و هم تامین نور کافی برای رانندگان بسیار مناسب طراحی شده است. همین چراغ های زیبا موجب می شود خودرو هم از در قسمت جلویی و هم کناری آن بسیار زیبا به نظر برسد. از نظر فنرهای تیگو 7 و شاسی آن از نوع لینکهای چندگانه و در بهترین حالت طراحی شده است. دنده اتوماتیک آن یکی از آپشن های رفاهی است که رانندگی با آن را بسیار راحت می کند.

یکی از جذاب ترین ویژگیهای رفاهی تیگو 7 دوربین هایی هستند که در زاویه 360 درجه می چرخند و هنگام حرکت و پارک کردن خودرو به آن کمک می کنند. بسیاری از راننده از این آپشن تیگو 7 کاملاً راضی هستند. همچنین وجود سنسوری بسیار قوی که موجب می شود خودرو با موانع برخورد نکند از دیگر ویژگیهای رفاهی و جالب تیگو 7 است. این آپشن رفاهی بسیار عالی از برخورد و تصادف کردن خودرو تا درصد زیادی می تواند جلوگیری کند. صندلی های تمام چرم و درهایی که برای راحتی آرنج های سرنشین ها طراحی شده است تیگو 7 را به یک خودروی محبوب تبدیل کرده است.

مشخصات ایمنی تیگو 7

تیگو 7 متاسفانه از آنجایی که استانداردهای اروپایی را رعایت نکرده است از سوی موسسات و سازمانهای اروپایی موفق به دریافت نشان ایمنی نشده است. اما از سوی موسسات چینی که توانسته است رتبه خوبی را دریافت کند. تیگو 7 از سوی این موسسات کنترل ایمنی خودرو در چین نشان 5 ستاره را دریافت کرده است. از بابت ترمزهای تیگو 7 کاملاً خیال رانندگان باید راحت باشد چرا که ترمز آن را شرکتهای آلمانی ساخته اند و چری فقط آن را در تیگو 7 مونتاژ کرده است.

صندلی های جلوی تیگو 7 دارای دو کیسه هوا هستند و یک پرده یا حائلی نیز بین صندلی های جلو و عقب خودرو وجود دارد که زمان برخوردها و تصادف کاملاً باز شده و از پرتاب سرنشین های عقب به جلوی خودرو جلوگیری می کند. به طور کلی می توانیم تیگو 7 را یک خودروی مناسب از هر لحاظ به شما معرفی کنیم.

مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت مبین خودرو، از انواع خودروها، قیمت روز و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :