تعمیر و نگهداری خودرو و وسیله نقلیه شخصی

1 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 26 اسفند 1399 در ساعت 29 : 23 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نگهداری خودرو و وسیله نقلیه بسیار مهم می باشد و در حقیقت، بسیاری از بخش های خودرو  باید مرتبا بررسی شوند، اگرچه لازم نیست که باور داشته باشیم که حفظ یک ماشین یک دردسر واقعی است، بلکه اتومبیل می تواند یکی از اعضای خانواده هم باشد.
برای به حداکثر رساندن  عملکرد خودروی خود، در اینجا لیستی از مواردی است که باید بسته به زمان و فصل بررسی کنید. برخی از این قطعات خودرو شما باید به طور منظم بررسی شوند و دیگر قطعات فقط در بلند مدت. اطمینان حاصل کنید که برنامه تعمیر و نگهداری وسیله نقلیه و رکورد فاصله خدمات خود را دنبال کنید.

نگهداری خودرو  و نگه داشتن آن در دستور کار همیشگی زندگی باید باشد و با کمی تلاش، و دقت می توانید به راحتی اصول خاصی را انجام داده تا همیشه خودرو خوب و عالی در دسترس داشته باشید.

در همین مورد بخوانید: فروش اقساطی خودرو های داخلی

بزرگترین مانع از آگاهی ، از آنچه باید انجام شود  و اینکه چگونه می توانید برای نگهداری خودرو بتوانید از اصول عالی و مطلوب استفاده کنید. با دانستن اصول اولیه در مورد آنچه که ماشین شما نیاز دارد و هنگامی که شما باید تعمیر و نگهداری ماشین را انجام دهید،  اطمینان حاصل کنید که ماشین شما در وضعیت عالی قرار دارد.

در اصول نگهداری خودرو اگر بتوانید ثابت کنید که وسیله نقلیه شما به خوبی نگهداری شده است، می توانید براحتی و اطمینان از آن استفاده کنید. البته، مهم است که به یاد داشته باشید که هزینه های تعمیر و نگهداری خودرو، در حالی که همیشه ارزان نیست، در نهایت می تواند به شما در اجتناب از تعمیرات گران قیمت در جاده کمک کند.

بررسی کوتاه مدت

برای تعمیر و نگهداری وسیله نقلیه، موارد زیر را بررسی کنید:

سطوح روغن و خنک کننده در نگهداری خودرو و تامین سلامت خودرو

هر ماه و یا هر دو ماه یک بار بخصوص قبل از سفرهای جاده ای حتما باید روغن و دیگر خنک کنندگان خودرو را چک کنید.این کار به سادگی امکان پذیر می باشد و راحت می توانید از طریق کاپوت و باز کردن آن به راحتی با استفاده از سیستم های چک شونده به راحتی این موارد را چک کنید.دقت داشته باشید برای چک کردن سطح روغن و خنک کننده را در حالی که موتور سرد است، بررسی کنید. اگر سطح  روغن  و آب پایین باشد می تواند به مشکلات موتور منجر شود.

نقش فیلتر هوا در نگهداری خودرو

فیلتر هوای موتورخودرو می تواند  هوا را کنترل کند که به موتور شما منتقل می شود و به حفظ سلامت موتور در نگهداری خودرو  کمک می کند. فیلتر هوا در نگهداری خودرو  و تعمیر و نگهداری اتومبیل مثل ریه برای انسان ها می باشد .

با اطمینان از این که فیلتر هوای شما به درستی می تواند هوا را در جریان بیندازد ، می توانید میزان بهره وری سوخت خود را کاهش دهید،برای حفظ محیط زیست هم این مسئله بسیار مهم است که  میزان تولید گازهای گلخانه ای را کاهش دهید .

نگهداری خودرو بصورت اصولی و صحیح می تواند به حفظ خود شما و طبیعت کمک زیادی کند.

فشار تایر و عمق شیارها و نقش مهم آن در نگهداری خودرو

در اصول نگهداری خودرو از آنجاییکه لاستیکها به خوبی نگهداری شده باشند ، به طور یکنواخت به سواری ایمن و با صرفه جویی در سوخت، صرفه جویی زیادی خواهید داشت . فشار و شیارها در لاستیک های خود را هر ماه و قبل از سفرهای طولانی و یا حمل بار اضافی را بررسی کنید.

نکته مهم در نگهداری خودرو و تایرهای خودرو این است که لاستیک زاپاس شما همیشه باید سالم و آماده برای لحظه حساس باشد.

سلامت خودرو و نگهداری خودرو و تایرها در طول ماه های سرد و ماه های گرم خیلی متغیر می باشد توجه کنید که فشار تایرها در فصل سرد و گرم با هم فرق می کند. در نگهداری خودرو کتابچه راهنمای خودرو همه این موارد و فشارها را به شما خواهد گفت.

در همین مورد بخوانید: چطور و از کجا خودرو اقساطی بخریم؟

چراغهای جلو، سیگنالهای روشن، ترمز و چراغهای پارکینگ

یکی از مهم ترین اصول سلامت خودرو و نگهداری خودرو  چراغ ها هست ،مهم است که  چراغ روی وسیله نقلیه شما به درستی کار کند،بیشتر افراد این مورد مهم را نادیده می گیرند.برای چک کردن این مورد در بحث نگهداری خودروو سلامت خودرو  هنگامی که در مقابل یک سطح صاف در پارک قرار می گیرید،  در فضایی نسبتا تاریک چراغ ها را روشن کنید و راهنما را بزنید و فلاشر ها را چک کنید و سیستم چراغ ترمز و چراغ دنده عقب را به راحتی چک کنید.این کار را در هر یک ماه یک بار انجام دهید.

فیلتر روغن و نقش مهم و اساسی در نگهداری خودرو

راز سلامت خودرو در روغن موتور خودرو شما نهفته هست ، یک روغن موتور خوب و عالی در موتور می تواند یک جان تازه به خودروی شما بدهد .روغن موتور روان کننده قطعات متحرک، هست و یک نوع خنک کننده موتور خودروی شما هم هست .

سلامت خودرو با روغن موتور خوب می تواند از خوردگی موتور خودرو شما جلوگیری کند بسته به ماشین شما و نوع روغن مورد استفاده شما ممکن است نیاز به تغییر فیلتر روغن در مسافت های مشخص شده دارد.

بسیاری از کتابچه های مالکین خودروهای جدید، توصیه می کنند که روغن خودرو را بین مسافت 5 هزار تا ده هزار کیلومتر حتما تعویض کنید.

شستن کامل خودرو

یکی از مهمترین بخش های نگهداری خودرو شستشوی کامل موتور و تمام بدنه اتومبیل هست که به کاهش زنگ زدگی زیر و کناره ها و داخل کاپوت کمک کند و همچنین بسیاری از عوامل مضر مانند گرد و غبار، شن و ماسه و نمک می توانند ایجاد خرابی و زنگ زدگی درخودرو شود.

انتقال مایعات

روغن شبیه به روغن موتور شما، روانکاری است که به شما کمک می کند تا تمام قسمت های متحرک درون انتقال خود را به درستی انجام دهید. این که آیا شما یک وسیله نقلیه اتوماتیک یا دستی را رانندگی می کنید، ضروری است که مایع انتقال خود را چک کنید و آن را تغییر دهید در صورت نیاز برای جلوگیری از آسیب انتقال هزینه و جایگزینی آن. توصیه های سازنده خودرو را دنبال کنید.

انتقال مایعات محوری در چرخ ها

در بحث نگهداری خودرو باید به چرخ ها اهمیت بسیار زیادی داد، اگر مخزن روغن ترمز درست پر شده باشد و لوله های انتقال روغن به محور چرخ ها سالم باشد شما دارای ترمز خوب و عالی خواهید بود .همچنین چک کردن چرخ ها در بحث نگهداری خودرو از جهت بلبرینگ و روغن کاری حائز اهمیت می باشد.

شمع، جرقه

یکی دیگر از اصول مهم نگهداری خودرو، سیستم برق و احتراق می باشد .

جرقه در موتور به وسیله شمعها ایجاد می شود، مخلوط گاز و هوا را که در نهایت قدرت وسیله نقلیه شما را افزایش می دهد، اگر سوکت های جرقه شما به درستی کار نکند، موتور شما انرژی را از دست خواهد داد و در ظرفیت مطلوب کار نخواهد کرد. یک بررسی حرفه ای داشته باشید و هر گونه شمع که دارای  جرقه معیوب می باشد را بسته به توصیه های تعمیرکار خودرو یا زمانی که احساس می کنید کاهش قدرت موتور ایجاد شده عوض کنید.

دیفرانسیل جلو و عقب در نگهداری خودرو و تامین سلامت خودرو

نگهداری خودرو را حتما با چک کردن دیفرانسیل ها و محورهای حرکتی کامل کنید.

دیفرانسیل ها دستگاه هایی هستند که گشتاور یا قدرت را از موتور جدا می کنند و اجازه می دهند نیرو را به لاستیک ها ارسال کنند. در وسایل نقلیه جلو یا عقب، تنها یک دیفرانسیل وجود دارد، اما در وسایل نقلیه چهار چرخ و بالاتر ، دیفرانسیل جلو و عقب وجود دارد و احتمالا حتی دیفرانسیل مرکزی نیز وجود دارد. دقت داشته باشید اصول نگهداری خودرو  باید روان کنندها را کاملا چک کنید تا از تا عملکرد مناسب آنها اطمینان حاصل کنید.

بازرسی فصلی

نگهداری خودرو در فصول مختلف باید انجام شود. بسته به هر فصلی کمتر یا زیادتر و کاملتر، نیازهای وسیله نقلیه می تواند در فصل و شرایط رانندگی متفاوت باشد.

در زیر چند پیشنهاد برای این کار برای شما خواهیم داشت که موثر هستند:

  • مایع شیشه پاکن جلو پنجره را عوض کنید.
  • عملکرد باطری خود را در هر فصلی چک کنید.
  • لاستیک و تایرها را هر شش ماه یکبار حتما چک کنید.
  • ضد یخ و ضد جوش اتومبیل خود را همیشه چک کنید.

و نکته بسیار مهم این است که داشتن یک برنامه موثر در نگهداری خودرو و ثبت سوابق برای بهتر عملکرد خودروی شما بسیار مناسب است و عمر خودروی شما را بیشتر می کند.

بهترین شرایط فروش خودرو در مبین خودرو که قدیمی‌ترین مجموعه‌های فروش اقساطی خودرو در تهران است که سال‌هاست انواع خودروهای خارجی و داخلی را در برندها و مدل‌های مختلف با بهترین تسهیلات به دست متقاضیان می‌رساند.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :