تحلیل هیوندای توسان 2017

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 19 اسفند 1399 در ساعت 40 : 19 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تحلیلی بر هیوندای توسان 2017

امروز وقت آن شده است سراغ یکی از پرفروش ترین ماشین های شاسی بلند در ایران یعنی هیوندای توسان 2017 برویم. دلیل ما بر این مدعا آماری است که در سال 1394 داد شده است. بر طبق این آمار در آن سال تعداد 50289 دستگاه ماشین وارد کشور شد که بیش از نصف آن را خودروهای شاسی بلند تشکیل می داد. از بین این خودروها حدود 2850 دستگاه هیوندای توسان وارد ایران شده است. این تعداد چیزی حدود ده درصد از کل واردات خودرو را شامل میشود.

توسان یا توکسان؟

نام درست این ماشین توکسان میباشد که نام شهری در آمریکا می باشد. این نوع نامگذاری یکی از شیوه های مرسوم شرکت خودروسازی هیوندای می باشد که بیشتر علت آن برای جذب مشتری از کشور آمریکا می باشد. اما این تنها دلیل آن نیست. همواره طراحان آمریکایی نقش بسیاری در تولیدات شرکت هیوندای داشتن و این شاید مهم ترین عامل این شیوه نام گذاری باشد.

در همین مورد بخوانید: فروش اقساطی خودروهای خارجی

 توسان

توسان تاکنون در سه نسل تولید شده است. اولین نسل آن ix35 در سال 2004 معرفی شد که توانست در هند و چین و برزیل و مصر و البته ایران موفقیت فروشی خوبی داشته باشد. این موفقیت تا زمان تولد دومین نسل از ماشین توسان در سال 2010 ادامه داشت. در این سال با تغییرات عمده درونی و بیرونی توسان چشم نواز تر از نسل قبل وارد بازار شد. این مدل توسان موتوری با حجم 2.4 لیتری که چیزی حدود 0.3 از حجم موتور نسل دوم کمتر بود وارد بازار شد. 

این نسل توسان هم مانند پدر خود توانست موفقیت خاندان توسان را ادامه دهد. تا در سال 2017 نسل سوم از این خاندان پر افتخار رونمایی و وارد بازار شود. در این مقاله قصد بررسی نسل سوم این خودرو یعنی توسان 2017 را داریم.

مشخصات فنی توسان

توسان 2017 توانست محبوبیت خاصی بین ماشین دوستان بخصوص در ایران باز کند. یکی از دلایل این محبوبیت مشخصات فنی این ماشین است. توسان دارای موتوری با حجم 2.4 لیتری دارای قدرت 164 اسب بخار که میتواند 205 نیوتون متر گشتاور ایجاد کند. بیشترین دور موتور توسان 2017 6200 دور بر دقیقه می باشد. شتاب توسان 2017 برای رسیدن از سرعت صفر به صد حدود 11 ثانیه می باشد. میزان مصرف سوخت این ماشین چیزی حدود 5.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

این موتور دارای استاندارد آلایندگی یورو پنج می باشد. حداکثر سرعت توسان نسل سوم چیزی حدود 170 کیلومتر بر ساعت می باشد.

تفاوت های موتورهای نسل دوم و سوم توسان

همانطور که در بالاتر گفته شد حجم موتورهای نسل سوم کم تر شده این یعنی کم شدن قدرت ، شتاب و حداکثر سرعت. یعنی هیوندا با کاهش حجم موتور در توسان 2017 باعث شده قدرت آن نسبت به موتور در توسان 2010 کمتر شود. اما در قبال این کم شدن قدرت چیزی مثل کاهش چشمگیر مصرف سوخت را عرضه کرده است.  در زیر جدول این تغییرات را شاهدیم:

توسان 2017

توسان 2010

مشخصات موتور

164

175

قدرت موتور

2.4

2.7

حجم موتور

5.8

9

مصرف سوخت در 100 کیلومتر

11

10

شتاب

همانطور که در جدول نیز مشخص است این کم شدن قدرت به قیمت خوبی تمام شده و می توان از کم بودن مصرف سوخت نسل جدید توسان لذت برد.

انتقال قدرت در این ماشین از موتور به چرخ ها توسط یک جعبه دنده 6 سرعته ی اتوماتیک است. عموما توسان ها دیفرانسیل جلو هستند اما چند تیپ دو دیفرانسیل نیز دارد.

طراحی در توسان

طراحی توسان 2017 را یکی از مدیران هیوندا، پیتر شرایر بر عهده داشته است. این طراحی نیز مانند توسان 2010 که توسط توماس بروکله طراحی شده بود. توانست به موفقیت های چشمگیری برسد. پیتر شرایر با پی گرفتن خط مش جدید طراحی های هیوندا خودرو توسان 2017 را طراحی کرد. طراحی توسان 2017 محدود به چراغ ها و سپر ها و جلو پنجره نشده. اگر کمی دقیق تر نگاه کنیم این خودرو کمی در طول  و عرض بزرگتر شده و به نوعی شخصیت آمریکایی به خود گرفته است.

هنگامی که به توسان 2017 نگاه می کنیم چیزی جز زیبایی نمی بینیم. قسمت جلو پنجره با طراحی 6 ضلعی خود توانسته قدرتی جلوه ماشین بدهد که با خطوط افقی که در جلو ماشین است تکمیل شده است. چراغ های پهن اما زیبا چهره ای تهاجمی به ماشین داده است. این تهاجمی بودن در چراغ های مه شکن نیز دیده میشود. چراغ های مه شکن با حفره های شش ضلعی  که برای عبور جریان هوا ساخته شده اند بسیار زیبا به نظر می رسند.

در همین مورد بخوانید: فروش اقساطی خودرو با مبین خودرو

 توسان

در پشت ماشین نیز چراغ ها همچنان به سبک قبلی ماشین های توسان کشیده و اسپرت هستند و این نیز زیبایی خاص به آن بخشیده است.

 توسان

شیشه جلو، بیشتر از مدل های قبلی دارای خمیدگی می باشد این خمیدگی علاوه بر زیبایی که داده به راننده کمک می کند تا بر جاده مسلط تر باشد. بعلاوه یکی از علل کاهش شدید مصرف سوخت در این نسل توسان، استفاده صحیح از آیرودینامیک است. یکی از موارد رعایت این اصل، در همین خمیدگی شیشه جلو نهفته شده است.

در مورد طراحی داخلی توسان 2017 می توان گفت با یک ماشین جا افتاده طرف هستیم. نوعی زیبایی خاص در طراحی داخلی این ماشین دیده می شود. داشبورد آ« به طور کلی نسبت به مدل های قبلی توسان تغییر کرده. مانیتور وسط بزرگ تر شده و توسط دو خروجی هوا نیم دایره ای چشم نواز را درست در مرکز ماشین ایجاد کرده اند. هیوندا همیشه به جزئیات توجه بسیار داشته. یکی از این نشانه ها، طراحی خط میانی داخلی است که به طور زیبایی با خط منحنی روی درهای جلو هماهنگ است و چشم ها را با خود می گرداند.

 توسان

رفاه در توسان 2017

خودروسازان کره ای معمولا کامل ترین نوع آپشن ها را برای ماشین های خود در نظر می گیرند. در زیر به تعدادی از ویژگی هایی که به صورت استاندارد در توسان 2017 وجود دارد اشاره می کنیم:

  • سقف پانوماریک
  • آینه های جانبی جمع شونده
  • مانیتور 5 اینچی لمسی
  • مجهز به دوربین عقب
  • ناوبری ماهواره ای
  • سیستم صوتی مجهز به 8 بلندگو

اما جز این ها برخی ویژگی ها وجود دارد که در نمونه ها فول آپشن و دو دیفرانسیل آن وجود دارد:

  • توانایی بالاتر در سیستم ناوبری و تشخیص ترافیک
  • رادار جانبی با امکان تشخیص اجسام در نقاط کور
  • گرم کن برای تمامی صندلی ها
  • سرد کن برای صندلی های جلو
  • ترمز دستی برقی
  • وجود 11 ایربگ ( مقابل – جانبی – پرده ای )
  • باز کننده خودکار درب صندوق عقب
  • ترمز خودکار در هنگام پارک از جلو و عقب
  • تمیز کننده چراغ های جلو
  • سامانه ارتباط با گوشی های اندروید و ios
  • و....

این ها گوشه ای از امکاناتی است که شرکت خودرو ساز هیوندا بری ماشین توسان 2017 خود در نظر گرفته است.

ایمنی توسان 2017

ایمنی همواره مهمترین قسمت از یک خودرو می باشد. هیوندا میداند هرچقدر هم امکانات رفاهی زیادی داشته باشد و مشخصات فنی خوبی را توسان خود داشته باشد، اگر امنیت خوبی را نتواند تامین کند، مسلما شکست خواهد خورد. از این رو توسان نیز دارای آپشن های امنیتی خوبی نه تنها برای سرنشین، بلکه برای عابران پیاده نیز تامین کرده است. دلیل بر این ادعا را میتواند جزئیات امتیازات امنیتی دانست:

  • ایمنی سرنشینان بزرگسال: 86 درصد
  • ایمنی کودکان :85 درصد
  • ایمنی عابران پیاده: 71 درصد

اما توسان 2017 چه آپشن هایی در زمینه امنیت دارد که توانسته این امنیت خوب را ایجاد کند؟ این ماشین در نمونه استاندارد دارای 6 ایربگ است. علاوه بر این دارای فناوری پشت سری هوشمند صندلی های جلو برای کم کردن آسیب به سرنشینان جلو هنگام تصادفات از عقب. علاوه براین آپشن های امنیتی توسان 2017 برای رانندگی بی دغدغه در انواع جاده ها نقشه های ویژه ای دارد:

  • سیستم کمکی حرکت در سراشیبی
  • سیستم کنترل ترمز گیری در پایین آمدن از شیب
  • سامانه کنترل پایدار در جاده های لغزنده

تمام اینها به علاوه آپشن های اضافی که در مدل های فول آپشن وجود دارد باعث شده است که توسان 2017 بتواند 5 ستاره ایمنی را کسب کند.

پاشنه آشیل توسان

یکی از دلایل تولید نسل های مختلف از یک نوع ماشین رفع عیب های موجود در نسل های قبلی بوده است. در توسان نسل اول مشکل جعبه دنده و گیربکس بسیار دیده میشد اما این آمار در نسل های دوم و بخصوص نسل سوم توسان بسیار کم تر شد. البته همچنان این گیربکس پاشنه آشیل هیوندا در تولید توسان است. زیرا در شتاب گیری و لرزش دنده و تعویض دنده دارای مشکلاتی می باشد.

تجربه یک سواری عالی

در مجموع صحبت های گفته شده میتوان پیش بینی کرد سرنشینان در این ماشین از سواری نرم و آرام لذت خواهند برد. از نظر این آرامش رقیب اصلی توسان CR-V می باشد. اما از لحاظ قیمتی توسان قیمت کمتری نسبت به رقیب ژاپنی خود دارد.  تمام این آرامش و راحتی به لطف المان ها و تغییرات مناسبی است که در طراحی به کار رفته است و در هر نسل توسان سعی شده است به بهینه ترین شکل ممکن آرامش را برای سرنشینان به ارمغان بیاورد.

جدول رده بندی

در بسیاری از سایت های معتبر تحلیل ماشین کراس اوور توسان 2017 جزو محبوب ترین ها و پرفروش ترین ماشین ها قرار دارد. این محبوبیت توانسته این ماشین را تا رده 5 در جدول بهترین ماشین ها بالا بکشد. در این جدول رقبای اصلی توسان را میتوان CR-V مزدا CX5 تویوتا RAV4 نیسان قشقایی کیا اسپورتیج و جیپ چروکی نامید. که معمولا همه آنها نیز در ایران وجود دارد. این نشان می دهد توسان 2017 در یک رقابت شدید قرار دارد و بسیار عالی کار می کند که توانسته سهمی از بالای جدول داشته باشد.

بهترین شرایط فروش خودرو در مبین خودرو که قدیمی‌ترین مجموعه‌های فروش اقساطی خودرو در تهران است که سال‌هاست انواع خودروهای خارجی و داخلی را در برندها و مدل‌های مختلف با بهترین تسهیلات به دست متقاضیان می‌رساند.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :