برنامه ای منظم برای نگهداری خودرو

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 27 اسفند 1399 در ساعت 19 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نگهداری خودرو از جمله موارد بسیار مهمی است که هر راننده باید حتما به آن توجه کند، و می توان با داشتن برنامه ای منظم جهت بازرسی قطعات خودرو، از وقوع مشکلات بزرگ جلوگیری کرد.

برنامه ای که باید جهت نگهداری خودرو دنبال کنید.

اکثر سازندگان خودرو از طرح 30-60-90 استفاده می کنند. آنها بر این باورند که برخی آیتمها باید در فواصل مشخصی یعنی هر 30000،60000 و 90000 مایل چک شوند و در صورت نیاز تعمیر و یا جایگزین شوند. برخی آیتم ها از جمله گسکت های لاستیکی و شلنگها، برف پاک کنهای شیشه جلو و تایرها در فواصل نامنظمی استهلاک می یابند. این قطعات مصرفی باید توسط مکانیک شما و یا خودتان بازرسی شوند.

در همین مورد بخوانید: فروش اقساطی خودروهای خارجی

نگهداری های منظم

روغن و فیلتر روغن خودرو، باید بصورت دوره ای و منظم چک شوند. زیرا وقتی موتور کار می کند ذرات فلزی، خاک و کربن وارد روغن شده و موجب آسیب دیدگی موتور خواهند شد.

نگهداری خودرو

نگهداری های مورد نیاز قبل از 30000 مایل معادل 48280.32 کیلومتر

در این دوره باید فیلتر هوا و فیلتر سوخت بازرسی شوند. در صورت گرفتگی هوا، تنفس موتور سخت خواهد شد و به این ترتیب اثر منفی بر عملکرد آن خواهد داشت. چنانچه در محیط غبارآلود رانندگی کردید، فیلتر هوا را زودتر تعویض کنید. جهت بررسی فیلتر سوخت باید تست فشار انجام شود و باید از مکانیک بخواهید آن را چک کند.

نکات مهمی که باید در خرید و فروش خودرو بدانید

نگهداری های قبل از 60000 مایل معادل96560.64 کیلومتر

در این دوره باید آیتمهای بیشتری را مورد بررسی قرار دهید از جمله باتری، روغن ترمز، لنت ترمز، روتورهای ترمز، خنک کننده و سیستم انتقال سیال خنک کننده. اگر چه در اینجا طبقه بندی را براساس مسافت طی شده انجام داده ایم، اما لطفا مدنظر داشته باشید که معمولا عمر باتری ها را با زمان مشخص می کنند که معمولا 4 تا 5 سال عمر خواهند کرد و این فاصله زمانی در حالت معمول، معادل 50000 تا 60000 مایل رانندگی می باشد.

در همین مورد بخوانید: فروش اقساطی خودرو با مبین خودرو

ترمزها با یک سیستم هیدرولیک درگیر هستند اما زمانیکه روغن ترمز با آب مخلوط می شود، نقطه جوش آن کاهش یافته و می تواند به گاز قابل تراکم تبدیل شود و این برای پدال ترمز، مشکل بوجود می آورد. بنابراین توصیه می کنیم طبق دستورالعمل های خودروی مورد استفاده، روغن ترمز را تعویض کنید.

نگهداری خودرو

نگهداری های قبل از 90000 مایل معادل 144840.96 کیلومتر

شلنگها، روغن هیدرولیک فرمان، شمع، سیستم احتراق و تسمه تایم از آیتمهایی هستند که باید در این مرحله چک شوند. دقت کنید خودروهایی که به جای تسمه تایم از زنجیر استفاده می کنند، بیشتر امکان مواجهه با خرابی تسمه تایم را داند و حتی ممکن است مجبور شوید کنار جاده توقف کنید. بنابراین توصیه می کنیم بطور پیش فرض در فاصله 750000 مایل مسافت طی شده توسط خودرو، جهت تعویض تسمه تایم اقدام نمایید.

چنانچه سطح روغن هیدرولیک فرمان کم باشد، چرخش فرمان سخت شده و چرخش فرمان با صدا همراه خواهد بود. می توانید آنرا در حدود 75000 مایل تعویض نمایید و یا در صورت وقوع مشکل اقدام کنید.

لطفا در نظر داشته باشید موارد ذکر شده، نکات کلی هستند و شما باید به مواردی همچون دستورالعمل های شرکت تولید کننده خودرو، نوع رانندگی و محیطی که در آن رانندگی میکنید نیز دقت کنید. با این حال بهتر است در مورد برخی اطلاعات فنی خودرو، اطلاعات بیشتری کسب کنید. کوشا باشید، هوشیار باشید و ایمن رانندگی کنید.

بهترین شرایط فروش خودرو در مبین خودرو که قدیمی‌ترین مجموعه‌های فروش اقساطی خودرو در تهران است که سال‌هاست انواع خودروهای خارجی و داخلی را در برندها و مدل‌های مختلف با بهترین تسهیلات به دست متقاضیان می‌رساند.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :