اهمیت تعمیر و نگهداری خودرو

9 / 10
از 3 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 26 اسفند 1399 در ساعت 2 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه تقریبا هر خانواده دارای یک وسیله نقلیه می باشد. بعضی افراد حتی تصمیم گرفته اند یک خانه متحرک تهیه نمایند بنابراین ماشین هایی خریداری می کنند که هم بعنوان وسیله نقلیه و هم یک منزل بتوانند استفاده کنند. برای بعضی افراد نیز وسیله نقلیه مهمترین عامل کسب و کار می باشد. برای هر دسته از مردم، تعمیر و نگهداری خودرو بسیار ضروری و مهم است.

در اینجا یک چک لیست از نکات مهم در ارتباط با تعمیر و نگهداری خودرو برای کمک به عملکرد بهتر آن تهیه و ارائه می دهیم.

در همین مورد بخوانید: فروش اقساطی خودرو های داخلی

بررسی شاخص های نوردهی : 

اتومبیل های مدرن که دارای سنسور های پیچیده و سیستم هشدار دهنده هستند اگر چیزی غیره طبیعی عمل کند به شما اطلاع می دهند .

بررسی فشار تایر:

عامل مهمی که بر نگهداری خودرو و اقتصاد سوخت تاثیرگذار است فشار تایر می باشد بنابراین فشار تایر باید به صورت هفتگی بررسی شود . اگر تایر به درستی تنظیم نشده باشد موتور باید قدرت خروجی خود را افزایش دهد تا وسیله نقلیه حرکت کند و این باعث افزایش مصرف سوخت خواهد شد.

در همین مورد بخوانید: فروش اقساطی خودرو با مبین خودرو

اهمیت تعمیر و نگهداری خودرو

بررسی سطح روغن:

موتور ماشین شامل تعداد زیادی از قطعات مکانیکی در حال حرکت است عملکرد این قطعات با هم ایجاد اصطکاک کرده و گرمایی تولید می کند که باعث کاهش قابل توجه عملکرد موتور می شود . ایجاد صداهای بلند یا ضربه زدن و حتی افزایش مصرف سوخت از مواردی است که در اثر نبود روغن کافی و خشکی به وجود می آید . شما می توانید با بررسی شاخص روغن ماشین و اطمینان از سطح مطلوب آن و همچنین استفاده از روغن مناسب به کارایی بهتر و نگهداری خودرو خود کمک کنید .

بررسی سطح خنک کننده موتور:

هر وسیله در حال حرکت باعث گرما می شود بنابراین موتور خودرو شما نیز نیازمند خنک کننده ای است که بتواند گرمای موتور را خارج کند و به نگهداری خودرو شما کمک کند. رادیاتور خودرو و مایع درون آن خنک کننده خودرو شما هستند . شما می تونید با چک کردن مقدار مایع خنک کننده داخل رادیاتور با استفاده از شاخص آن از میزان مایع مطلع شوید .

تعویض فیلتر هوای موتور:

کارایی موتور خودرو شما به مخلوط عالی هوا و سوخت وابسته است بنابراین بهتر است که شما مطمئن شوید که هوا به موتور ماشین شما سوار است برای بازبینی فیلتر هوای موتور خودرو خود می توان نگهدارنده های جعبه فیلتر هوا را باز کرد و آن را بیرون بکشید سپس چراغی در پشت فیلتر نگهدارید بسته به میزان نور عبوری اگر بیشتر از 50 در صد نور را بپوشاند فیلتر لازم است که جایگزین شود در غیره اینصورت دوباره قابل استفاده است . با این روش ساده می توان سعی در نگهداری خودرو کرد.

بهترین شرایط فروش خودرو در مبین خودرو که قدیمی‌ترین مجموعه‌های فروش اقساطی خودرو در تهران است که سال‌هاست انواع خودروهای خارجی و داخلی را در برندها و مدل‌های مختلف با بهترین تسهیلات به دست متقاضیان می‌رساند.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :