آموزش خودرو برای مبتدی

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 26 اسفند 1399 در ساعت 53 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یادگیری راندن خودرو فرایندی است که هر کدام از ما در مرحله ای از زندگی از آن می گذریم. بعضی افراد هر لحظه ی آن را دوست دارند اما برخی دیگر هر ثانیه از پشت چرخ می ترسند.

در همین مورد بخوانید: فروش اقساطی خودرو های داخلی

در آموزش خودرو برای مبتدی قبل از شروع کردن به رانندگی ماشین نکاتی را باید مورد بررسی قرار دهند:

  • دربها : بررسی کنید که تمام دربها بسته شده باشند .
  • صندلی : صندلی را به جلو یا عقب حرکت دهید و تنظیم کنید تا بتوانید براحتی کلاچ را به کف فشار دهید .
  • فرمان : می توانید فرمان و یا صندلی را تنظیم کنید تا براحتی بتوانید هر دو دست خود را بالای فرمان قرار دهید و خم شدن کم بازوها را رعایت کنید اگر بتوانید براحتی از قسمت بالای فرمان استفاده کنید به این معنی است که می توانید راحت به هر کنترل دیگری دست پیدا کنید .
  • کمربند ایمنی : کمربند ایمنی خود را بسته به صورتی که پیچ و تاب نداشته باشد و مطمئن شوید که مسافران نیز ایمنی را رعایت کرده اند.
  • آینه ها : تنظیم آینه های داخلی و خارجی را انجام دهید.

مراحل ابتدایی آموزش خودرو:

راه اندازی خودرو: 

با چرخاندن سوئیچ در جهت عقربه های ساعت شروع کنید 1 تا 2 ثانیه صبر کنید تا زمانی که صدای موتور را شنیدید سپس می توان کلید اشتعال را آزاد کنید.

در همین مورد بخوانید: فروش اقساطی خودرو با شرایط ویژه + تحویل یک ساعته و سند بنام

خاموش کردن کلاچ: 

با استفاده از پای چپ خود کلاچ را فشار دهید و نگهدارید.

انتخاب دنده: 

با استفاده از دست چپ خود اهرم دنده را بچرخانید و به سمت دنده اول هدایت کنید .

پدال گاز: 

پدال گاز که پدال شتاب دهنده است را به آرامی فشار دهید و با تنظیم پدال گاز قدرت موتور را کاهش دهید.

پیدا کردن نقطه نهایت کلاچ: 

کلاچ را به عنوان دو صفحه ای که می تواند متصل و جدا شود در در نظر بگیرید یک صفحه به موتور خودرو متصل است و صفحه دیگر به چرخ ها متصل می شود . وقتی کلاچ را پایین می آورید صفحات به شما اجازه می دهند دنده را عوض کنید . شما باید نقطه ای که دو صفحه شروع به پیوستن و اتصال موتور ، دنده ها و چرخ ها می کند را پیدا کنید که به آن نقطه نهایت کلاچ می گویند .

ترمز دستی: 

اکنون نوبت آن است که آن را بالا ببرید و دکمه را در انتها فشار دهید حالا اهرم را آزاد کنید و دست خود را روی فرمان قرار دهید.

بخشی از روند آموزش خودرو و یادگیری رانندگی انجام کارهای ایمنی است. همیشه قبل از رانندگی و قبل از خاموش کردن ماشین آینه های خود را چک کنید. قسمتی که شما در آینه های خود قادر به دیدن آن نیستید مثل یک دوچرخه سوار با یک وسیله کوچک در نقطه کور پنهان می شوند .

توقف خودرو: 

برای توقف خودرو موقعیتی امن و راحت و قانونی لازم است.

مراحل توقف ماشین در آموزش خودرو بدین صورت است:

آینه درب داخلی و چپ را بررسی کنید. ترمز و کلاچ را ببندید بدین معنی که بعد از بررسی جزئیات پارک کردن کلاچ را پایین نگه داشته و سوئیچ را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید ماشین را خاموش کرده و ترمز دستی را پایین بکشید.

اینها اساسا درس اول برای آموزش خودرو و نحوه رانندگی می باشند.

مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت مبین خودرو، از انواع خودروها، قیمت روز و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :