آشنایی با کیا اپتیما 2017, خودروی پرطرفدار کیا

7 / 10
از 2 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 17 اسفند 1399 در ساعت 41 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از معروف‌ترین خودروهای کره‌ای, که در این سال‌ها در بازار ایران جای خود را به خوبی در میان طرفداران خودروهای سدان باز کرده, کیا اپتیما است. در این مقاله, با ورژن 2017 این خودرو آشنا خواهیم شد و درباره ویژگی‌ها و مشخصات آن, مطالبی کاربردی را ارائه خواهیم کرد. ابتدا, تاریخچه‌ای کوتاه از ورود کیا اپتیما به بازار ایران را با هم بخوانیم.

این خودرو, برای اولین بار در سال 2009 میلادی به ایران صادر شد. البته بد نیست بدانید, اولین طرح این خودرو کره‌ای سه سال قبل‌تر, در سال 2006 رونمایی شد, اما با استقبال چندانی در دنیا روبرو نشد و تولید آن طرح متوقف شد. در طرح 2009, کیا اپتیما از نظر مشخصات ظاهری بجز ابعاد, تقریبا مشابه سراتو, یکی دیگر از خودروهای کیا ساخته شد و چند سال بعد در سال 2012, پیتر شرایر, طراح برجسته شرکت کیا موتورز گرفته است و به تحقیقی, پرطرفدارترین محصول شرکت بوده است. البته در سال 2016, دوباره روی طرح قبل تجدید‌نظر صورت گرفت و این‌بار صرفا با تغییراتی جزئی در ظاهر و تزئینات بدنه آن, تلاش شد محصولی زیباتر و بهتر عرضه شود, و درنهایت در سال 2017, آخرین طرح پیشنهادی شرکت کیا, برای محصول اپتیما, با ساختار داخلی کاملا متفاوت و کاربردی تولید شد.

در همین مورد بخوانید: فروش اقساطی خودروهای خارجی

 اپتیما

بررسی استانداردهای ایمنی خودرو کیا اپتیما

مسلما یکی از فاکتورهای مهم که هم راستا با تولید خودرو, در ذهن سازندگان آن, طرح‌ریزی می‌شود و نهایت دقت و آگاهی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها را طلب می‌کند, بحث ایمنی خودرو است. موضوعی که در تولید بیشتر خودرو, بشدت تاثیرگذار است. شرکت‌های کره‌ای مانند کیا و هیوندا, در این راستا تمام تلاش خود را داشته و دارند, تا به‌روز‌ترین سیستم‌های ایمنی را در طرح خودروهای خود پیاده کنند, و این نتیجه را می‌توان در خودروهای لوکس این شرکت‌ها, مانند جنسیس یا k900  به تمامیت دید, که می‌توان گفت, به خوبی در سطح جهانی, از پس آن برآمده‌اند.

شاید مقایسه شرکت‌های کره‌ای با شرکت‌های مطرح اروپایی همچون ولوو و بنز از نظر ساختار ایمنی, کمی بی‌انصافی باشد, اما ین شرکت‌ها توانسته‌اند در میان هم‌رده‌های خود, جایگاه بالایی کسب کنند. رویکرد افزایش ایمنی شرکت کیا, به خوبی در اپتیما 2017 به‌کار گرفته شده است. بطوریکه اپتیما را به کسب 5 ستاره ایمنی از استانداردهای NCAP مفتخر دانست, که بر اساس آن ضریب ایمنی برای سرنشینان بزرگسال ۸۹ درصد , خردسال ۸۶ درصد و حتی افراد پیاده و اطراف خودرو ۶۷ درصد گزارش شده است.

در اپتیما2017, سرنشینان توسط کیسه هواهای متعددی در اطراف خود احاطه شده‌اند که در مواقع خطر یا برخورد, فعال می‌شوند. برای ایمنی سرنشینان جلوی خودرو, 2 عدد کیسه هوای مخصوص برای برخوردهای مقابل و تعدادی کیسه‌های هوای جانبی هم در اطراف برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی‌های جانبی برای راننده و باقیه سرنشینان, کیسه‌های هوای پرده‌ای جداگانه جهت محافظت از برخورد با شیشه‌های خودرو در اثر ضربه, همگی در قسمت‌های مناسب خودرو تعبیه شده است. همچنین از دیگر تدابیر حفظ ایمنی در اپتیما, قابلیت باز‌شدن خودکار درب های خودرو در زمان خطر, ایموبلایزر و سیستم‌های کمکی راننده‌ی ABS، VSM، ESP و EBD را می‌توان نام برد, که با دقت و اصول کاملا استاندارد در طراحی خودرو جای گرفته‌اند و توانسته در بازار خودرو, متقاضیان را به سمت خود جذب کند.

 اپتیما

و اما از نظر قدرت موتور و سایر ویژگی‌های آن, باید گفت که اپتیمای 2017, ادامه دهنده راه نسخه‌های قبلی خودش است, فقط با کمی بهینه‌سازی کاربردی و قدرتی در آن. به عنوان مثال, این خودرو, همچنان از موتور 6 سیلندری با تنفس طبیعی بهره می‌برد و با پیشرانه 2.4 لیتری. در نتیجه, این پیشرانه در مورد شتابی که به چرخ‌های جلوی ماشین داده می‌شود(185 اسب بخار), چندین اسب بخار(در حدود 8) پرشتاب‌تر و با قدرت‌تر عمل می‌کند.

در نتیجه از بعد شتاب و قدرت, ماشین در نسخه جدید بهینه شده و به بیانی, نزدیک به 9 ثانیه طول می‌کشد که شتاب ماشین از نقطه صفر خودش به 100 برسد و یا حتی بالاتر, 210 کیلومتر بر ساعت را تجربه کند. در این حالت, برای ببیشترین دور موتور عدد 6000 و گشتاور ماکسیمم در 240 نیوتن‌متر, دور موتور معادل 4000 دور بر دقیقه عنوان شده است. البته آنچه که اهمیت تعیین کننده‌ای دارد, نوع بنزینی است که بعنوان سوخت استفاده می‌شود. با این عنوان که این موضوع در زمان شتاب‌گیری خودرو بسیار دخیل است و به همین دلیل است که در بسیاری از تحقیقات, زمان اوج شتاب‌گیری را 7.5 تخمین زده‌اند.

و اما می‌رسیم به کارکرد سیستم ترمز در این خودرو, که در این مورد هم باید یاداور شد که مانند نسخه‌های قبلی, تفاوتی در جعبه دنده‌ اتوماتیک 6 سرعته و گیربکس ایجاد نشده و در این ورژن هم می‌توان رانندگی با ترمز دستی را تجربه کرد. درباره میزان مصرف سوخت موتورهای اپتیما 2017, باید گفت که کاهش نیم لیتری در هر 100 کیلومتر, حال در این مدل از اپتیما به 5/8 لیتر رسیده و حتی در شرایط خاص به 7/6 لیتر هم در سرعت ثابت می‌رسد.

بعد از مطالعه مطالب بالا, باید این نکته را یاداور شویم که چرا اپتیما در لیست خودروهای پرطرفدار قرار دارد؟ امروزه در واردات و صادرات, هرچه حجم موتور و پیشرانه بیشتر و بزرگتر باشد, تجارت و خرید و فروش آن دشوارتر و گاهی غیرممکن است و این را هم می‌د‌انیم که با افزایش حجم موتور, ماشین لوکس‌تر و به بیانی دیگر, گران‌تر است. حال اپتیما 2017, در کنار هزینه بالا, باز هم بهترین و کم وزن‌ترین موتورها را در خود جای داده است. برای واردات وصادرات راحت‌تر هم, بسیار مورد توجه علاقمندان آن است.

این خودرو در دو مدل با موتور قابل قبول و بی‌نظیر ارائه شده است, یکی با حجم 2 لیتری و توربوشارژ و با شتاب 245 اسب بخار که برای رسیدن از صفر شتاب تا نهایت 100 آن, 6.8 ثانیه زمان لازم است و دیگری با حجم 1.6 لیتری و توربوشارژ و با شتاب 175 اسب بخار که برای رسیدن از صفر شتاب تا نهایت 100 آن, 7.3 ثانیه زمان لازم است. در کنار همه اینها, شرکت کیا در نظر دارد, خودرویی هیبریدی با قدرت 190 اسب بخار و شتاب 100 در 8.1 ثانیه و سوخت 6 لیتر با هر 100 کیلومتر را در آینده‌ای نزدیک به بازار عرضه کند.

در همین مورد بخوانید: چطور و از کجا خودرو اقساطی بخریم؟

بررسی تفاوت‌های طراحی در اسکلت‌بندی بدنه و کابین کیا اپتیما

طراحی اپتیما 2017 را به نوعی مکمل روند پیشین این خودرو می‌دانند. طراحی بسیار ظریف و در نظر گرفتن امکانات ظاهری و تغییر در فیس لیفت از جمله مهمترین تحولات این ماشین است که در نسخه نهایی خود به کمال رسیده.

 اپتیما

کابین و تزئینات بدنه در کیا اپتیما 2017 , بیشترین تغییر را در میان سایر ورژن‌های قبلی خود تجربه کرده است. طراحان کیا, برای نزدیک کردن استانداردهای تولیدات خود به سمت تجهیزات لوکس‌ترین برندهای خودرو اروپایی و آمریکایی, تلاش کرده‌اند, این ماشین نیمه لوکس را با بالاترین امکانات ممکن روانه بازار کنند, که همین اتفاق هم افتاد. کیا اپتیما 2017 با کد TF و موسم به GT لاین, در جزو آن دسته از خودروهای سدان می‌باشد که نهایت تفاوت را در میان محصولات اپتیمای کیا تجربه کرده است و به‌دلیل همین تفاوت, بسرعت در میان طرفداران, بخصوص در داخل کشور بر سر زبان‌ها افتاده است.

در طرح جدید, لوکس بودن ارجحیت بوده و به همین دلیل تغییر مدل داشبورد به شکل متقارن که نمایانگر این ویژگی در خودروهای لوکس آمریکایی است, یا بزرگ کردن ال سی دی داشبورد جهت کارکرد بیشتر و بهتر, ایجاد خروجی‌هایی هماهنگ با هر مدل گوشی, و اتصال راحت آن به سیستم ماشین از ویژگی‌های کاربردی آن است. با توجه به اینکه, طرح به سمت تجملی بودن پیش می‌رود و به نماهای کلاسیک در آن توجه بیشتری شده, ولی پوشش صندلی‌ها و راحتی‌ آنها, افزایش پوشش پیشرانه یا همان موتور, باعث شده آرامش و سبکی بیشتری در حین رانندگی داشته باشید و دست‌اندازهای جاده, آرامش شما را ذره‌ای خدشه دار نمی‌کند. در کیا اپتیما, وجود تعداد بالای اسپیکرهای ماشین به 6 عدد, بسیار جذاب است که البته در مدل‌های پیشرفته تر اینفینیتی پریمیوم تقریبا دو برابر و با قدرت بالای 360 وات رسیده است.

استفاده از مواد با کیفیت و موغوب در تولیدات جدید کیا, باعث شده طرح بیش از پیش مورد استقبال قرار گیرد. درباره ظاهر کیا اپتیما, باید گفت که از روبرو , جلوپنجره‌ی «دماغ ببر» با چراغ‌ها در یک لاین یکپارچه و یکدست قرار دارند. شاید در لحظه اول بدلیل نمای چراغ‌ها, از روبرو آن را با تویوتا کمری اشتباه بگیرید. در قسمت وسط در جلوی ماشین, یک قسمت پره‌ای شکاف شده وجود دارد که در جهت عبور هوای داخل موتور ماشین کاربرد دارد و در دو انتها با قسمت‌های دریچه هوا پیوسته شده که هم زیبایی خاصی به اپتیما بخشیده و هم از نظر دلایل فنی, آیرو دینامیک آن را بالا می‌برد. مه شکن‌ها در این مدل جدید, به شکل منحصربفردی در داخل سپر قرار داده شده که این شرایط در مجموع زیبایی عجیب و حالت اسپرتی را به ماشین می‌دهد که در ماشین‌های نیمه لوکس کمتر دیده شده است.

 اپتیما

حال برخلاف, نیمه جلویی ماشین که شاید تغییرات محسوس دیداری برجسته نداشته باشد, بخش انتهایی ماشین به طرز زیبا و کاربردی, بزرگتر شده و در عین حال که ساختار قبلی خود را حفظ کرده, به تنهایی یکی از نقاط مثبت این طرح در ظاهر است. درباره تغییرات جزیی در بخش انتهایی ماشین, می‌توان به مواردی مثل جاگذاری چراغ‌های هشدار در بالای اگزوزها, نازک‌شدن چراغ‌های عقب ماشین و بدنبال آن استفاده از نورهای مخصوص LED در آن, بدون شک جلوه خاصی را به طرح کیا اپتیما داده که هر قشری بالاخص جوانان اسپرت پسند را مجذوب خود می‌کند.

در انتها برای جمع‌بندی بدانید که کیا اپتیما در نسخه نهایی امروزی خود، در کنار زیبایی منحصربفرد و جلوه خاصش, تفاوت زیادی در اسکلت‌بندی بدنه با ورژن‌های قبلی ندارد, البته با توجه به اینکه هم‌رده‌های اپتیما شاید درست برخلاف این روند, با بدنه‌ای متفاوت ظاهر شدند, اما کیا اپتیما همچنان جذابیت‌های لازم را برای قرار گرفتن در لیست پرفروش‌ترین‌ها داراست.

بررسی آپشن و تجهیزات رفاهی در کیا اپتیما

امروزه, یک خودرو با آپشن‌هایش در دنیا معروف می‌شود. هرچه تمرکز بیشتری روی امکانات ماشین انجام گیرد, و خودرو کارایی بالاتری برای راننده و سرنشینان خود به همراه داشته باشد, در لیست متقاضان خودرو جایگاه بالاتری را به دست خواهد آورد. شرکت‌های خودروساز کره‌ای هم که در صنعت خودروسازی دنیا, همیشه در تلاش برای رقابت با دیگر هم‌رده‌های اروپایی و آمریکایی خود هستند, سعی می‌کنند با آگاهی از تکنولوژی روز دنیا, نیازهای بیشتری از متقاضیان و کاربران خودرو را پوشش دهند و شرکت کیا درباره آخرین نسخه اپتیمای خود به این رویکرد, جامه عمل پوشانده است.

شما در اپتیما 2017, آخرین ورژن کیا برای این خودرو, که به تازگی به عنوان رکورددار یک ماشین خانوادگی با آپشن‌های بالا در میان مردم مطرح شده, این موضوع را با حداکثر قابلیت‌ها مشاهده خواهید کرد. از سقف پانورامیک و مجزا با دو سانروف, سیستم تهویه دوگانه که بصورت اتوماتیک فعال می‌شود, همچنین سیستم مخصوص بخارزدایی شیشه جلوی ماشین برای داشتن دید وسیع و شفاف در رانندگی, شارژر بدون سیم مخصوص گوشی و تبلت, خروجی شارژر با ولتاژ مناسب 12 ولت, سیستم ترمز پارک هوشمند, و خروجی‌های USB , بگیرید تا تنظیم صندلی‌های جلوی خودرو به روش الکترونیکی, قابلیت تنظیم چراغ‌ها بصورت خودکار با پیچ‌ها و گردش‌های ماشین, تنظیم درجه گرمایی و سرمایی صندلی‌های جلوی خودرو و قابلیت جالب شستشوی تنظیمی چراغ‌های جلو, همچنین قابلیت نشان دادن فشار باد لاستیک‌ها در صفحه نماش خودرو, تنظیم نور در روز و راهنماهای هدایتی در آئینه‌های بغل ماشین و کروز کنترل, همه و همه از مجموعه امکانات این سدان لوکس و راحت محصول کیا است.

بررسی خودرو کیا اپتیما از نظر کیفیت در ساخت

در بررسی کیفیت مواد بکار رفته در خودروهای ساخته دست کره‌ای‌ها, بر اساس نتایج به دست آمده, کیفیت قطعات داخلی در خودروهای کیا به مراتب از شرکت‌های خودرو ژاپنی مانند هوندا ضعیف‌تر گزارش شده است. معایبی همچون ضعف در عملکرد گیربکس‌ها و کمک فنرها و صداهای ناموزون قطعات خودرو بعد از کارکرد چند ساله, امکانات فنی پایین, از کاربران به کرات شنیده ‌شده است.

اگرچه این گزارش در دهه‌های پیشین تا حد زیادی درست بوده اما امروزه, شرکت کیا, با بهره‌گیری از تکنولوژی پیشرفته روز و بازبینی‌های مجدد در طرح‌های این خودرو, توانسته به سرعت رشد کند و در زمینه بهبود کیفیت تولید قطعات و تامین رضایت مشتریان از طریق افزایش خدمات پس از فروش و تضمینی و افزایش نمایندگی‌های خود در سرتاسر دنیا, موفقیت‌های چشمگیری را به دست آورد.

علاوه بر همه اینها, شرکت کیا, با افزایش کیفیت قطعات به کار رفته در نسخه‌های جدید خود و رسیدگی و بازبینی‌های دقیق, تا به اینجای کار, مشاهده شده که, در اپتیمای ورژن جدید خود, این مشکلات را به خوبی برطرف نمونده و استهلاک بسیار ناچیزی در آن, نسبت به قبل مشاهده می‌شود. با توجه به آمار گزارش شده در ایران توسط شرکت " اطلس خودرو (نماینده‌ی رسمی کیا در ایران), خودروهای کیا, جزو برندهای معتبر و پرمتقاضی در بالای جدول در میان مردم قرار دارد.

  اپتیما

بررسی نرمی و راحتی در رانندگی

در مدل‌های قدیمی کیا اپتیما, تا حدودی این عیب به وضوح دیده می‌شد. اما در نسخه جدیدی که شرکت به بازار عرضه کرده, می‌توان نرمی و سبکی بیشتری را نسبت به قبل, هم در رانندگی و هم راحتی سرنشینان احساس کرد. با همه اینها درباره کیفیت رانندگی و سواری اپتیما باید گفت, با بهبود طراحی در آن, فضای بهتری در کابین و برای سرنشینان پشت در نظر گرفته شده که در جای خودش از نقاط مثبت تغییر در فیس لیفت جدید است.

هم‌رده‌‌های کیا اپتیما در بازار

با یک تحقیق اجمالی در بازار خودرو در رده سدان میدساز, سال‌هاست شرکت‌های خودروسازی قدرتمندی در جهان وجود دارند که پیش از ورود اپتیما, در میان متقاضیان خودروهای سدان خانوادگی در کشور, جای خود را باز کرده‌اند. اگر بخواهیم تعدادی از این برندهای جذاب را نام ببریم, می‌توانیم به تویوتا کمری, هیوندای سوناتا و یا هوندا آکورد که در سطح جهانی با هم رقابت دارند.

حال اگر بخواهیم اندکی محدوده ارزیابی را تنگ‌تر کنیم, و به بازار کیا اپتیما در درون کشور بپردازیم, باید گفت هم‌رده‌هایی چون تالیسمان از شرکت رنو که بعد از این خودرو به بازار ایران راه پیدا کرد, البته با کمی کاهش در قیمت و تفاوت در ظاهر زیبا و لوکس بدنه, هم چیزی نیست که بتوان دست کم گرفت و در این مورد حتی, شرکت وطنی ایران خودرو با تولید پژو 508 , و با هزینه‌ای در حدود 160 میلیون تومان و تا حدی پائینتر از اپتیما, به جمع این رقیبان پیوسته است.

مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت مبین خودرو، از انواع خودروها، قیمت روز و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :