پیشرانه‌های هیبریدی برای رنو کپچر 2020

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | جمعه 20 ارديبهشت 1398 در ساعت 55 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

هرچند شرکت رنو هنوز در بازار خودروی ایالات متحده حضور ندارد اما نمی‌توان کتمان کرد که این خودروساز فرانسوی در حال حاضر بسیار فعال بوده و گویا مهندسان و طراحان آن وقت سر خاراندن هم ندارند.

غیر از نسل جدید خودروی موفق رنو کلیو که مدتی پیش معرفی شد و فروش آن به زودی در اروپا آغاز می‌شود، رنو برای عرضه چند مدل جدید در حال برنامه‌ریزی است که شامل نسل جدید Zoe، تلیسمان و مگان فیس‌لیفت و نسل دوم مدل کپچر می‌شود.

خودرویی که در تصاویر جاسوسی انتشار یافته قابل مشاهده است، نمونه آزمایشی از نسل دوم کراس اور خوش‌استایل رنو یعنی کپچر بوده که هنگام بررسی و انجام آزمایش در جاده‌های مناطق جنوبی اروپا به دام عکاسان افتاده است. هرچند بدنه کپچر جدید کاملاً با پوشش‌های استتاری پوشانده شده اما می‌توان مطمئن بود که طراحی بدنه و چراغ‌های این خودرو کاملاً مشابه با نمونه نهایی خواهد بود.

اگر بگوییم که نسل جدید کپچر چیزی جزء یک کلیو قدبلند نیست چندان بیراه نگفته‌ایم، زیرا فلسفه ساخت کپچر از اساس همین بوده است. وقتی ارتباط تنگاتنگ میان این دو خودرو را در نظر می‌گیریم می‌توان امیدوار بود که نسل دوم کپچر در طراحی فضای داخلی نیز از طراحی مشابه با نسل جدید کلیو بهره‌مند شده باشد که اگر مثل نسل جدید کلیو شامل صندلی‌های راحت‌تر، متریال با کیفیت‌تر نسبت به کابین نسل فعلی و نمایشگر عمودی شبیه به تبلت باشد، می‌توان این تغییرات را تحولی بسیار مهم و اساسی نسبت به کپچر فعلی به حساب آورد.

تصاویر جاسوسی رنو کپچر مدل 2020

شرکت رنو مثل سایر خودروسازان از افزایش شمار افرادی که علاقمند به خرید کراس اورهای هیبرید هستند، آگاه است و به همین دلیل درنظر دارد سهم بیشتری از این بازار روبه رشد را به دست آورد. بنابراین به احتمال فراوان نسل جدید کپچر از پیشرانه‌ای 1.6 لیتری بنزین‌سوز بهره می‌برد که به یک موتور الکتریکی و جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه متصل شده است. پیش‌بینی می‌شود کپچر جدید به لطف نصب مجموعه باطری با ظرفیت 1.2 کیلووات ساعت، قادر به پیمایش 50 کیلومتر مسافت در حالت تمام برقی باشد. از طرفی گویا قرار شده کپچر PHEV نیز یکی دیگر از گزینه‌های قابل انتخاب از میان انواع پیشرانه‌های این خودرو باشد هرچند که تاریخ عرضه مدل PHEV با فاصله‌ای بیشتر از نسخه‌های بنزین‌سوز و دیزلی خواهد بود.

غیر از این موارد احتمالی، دو پیشرانه یک لیتری توربو با دو قدرت متفاوت و یک پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی نیز روی این خودرو نصب خواهند شد. پیش‌بینی می‌شود در نسل دوم کپچر شاهد نصب پیشرانه جدید بنزین‌سوز 1.3 لیتری که مدتی پیش با همکاری میان رنو-نیسان و دایملر طراحی شده نیز باشیم.

به هرحال برای اطمینان از تغییرات اعمال شده بر کپچر باید تا زمان عرضه آن در سال آینده میلادی منتظر بمانیم.

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :