هیوندای ونیو؛ کراس اور جدید کره‌ای‌ها

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | جمعه 20 ارديبهشت 1398 در ساعت 37 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

هیوندای سابقه طولانی در ساخت خودروهای شاسی ‌بلند دارد. از غول سایز بزرگی به اسمPalisade گرفته تا کامپکت دوست‌ داشتنی به اسم Creta. شاسی ‌بلندهای این شرکت هنوز نتوانسته‌اند تعادل منطقی بین مشخصات فنی، آپشن‌ها، خواص اسپرت، ویژگی لوکس‌گرایانه و البته قیمت خودرو ایجاد کنند. به نظر می‌رسد که محصول جدید آن‌ها به اسم Venue‌ به مرز تعادل رسیده است.

هیوندای ونیو که قرار است همین امسال راهی بازار شود، خود را یک کراس‌ اور معقول با قیمتی مقرون به صرفه معرفی کرده است. خودرویی که البته به منظور رقابت با فورد EcoSport مجبور بوده خود را به آب و آتش بزند و از آپشن‌هایی مانند چراغ‌های LED، رینگ 15 اینچی استاندارد و 17 اینچی آپشنال بهره بگیرد. کره‌ای‌ها می‌گویند برای این محصول ریزاندام از 8 رنگ جوان‌پسند استفاده کرده‌اند تا روحیه تازه‌نفس آن را نشان دهند.

هیوندای ونیو با طول 4036، عرض 1770 و ارتفاع 1565 میلی‌متری کمی کوچک‌تر از دیگر کرا‌س اور شرکت یعنی Kona‌ نشان داده است. فرمان چرم‌پوش و نمایشگر 8 اینچی داخل کابین، ونیو را کمی قابل قبول‌تر کرده است.

کابین هیوندای ونیو با طراحی جوان پسند

هیوندای می‌گوید روی نسخه‌های فول این خودرو آپشن‌هایی مانند دستیار جلوگیری برخورد از جلو، دستیار قرار دادن خودرو بین خطوط، هشدار نقاط کور، هشدار جلوگیری از برخورد عقب و هشدار میزان توجه راننده دیده می‌شود.

پیش‌تر گفته می‌شد که برای این خودرو پیشرانه‌ای یک لیتری با 120 اسب‌بخار قدرت و 172 نیوتن‌متر گشتاور در نظر گرفته شده است. اما اکنون هیوندای تایید می‌کند که برنامه تعبیه یک پیشرانه 1.6 لیتری روی آن را نهایی کرده است. هنوز اطلاعاتی درباره میزان خروجی آن منتشر نشده ولی می‌دانیم که این قوای محرکه، نسخه بهینه‌سازی شده خانواده Gamma‌ است.

نمای عقب کراس اور کوچک هیوندای ونیو

به منظور کنترل قیمت این خودرو، شرکت روی آن یک جعبه‌دنده 6 سرعته دستی نصب کرده ولی برای در نظر گرفتن همه مشتریان، یک نمونه CVT نیز در دسترس خواهد بود.

درباره قیمت این خودرو هنوز اظهارنظر رسمی منتشر نشده است. با این حال کارشناسان بر این باورند از آنجایی که هیوندای ونیو باید از نظر استراتژی در پله‌ای پایین‌تر از کونا قرار بگیرد و از آنجایی که کونا قیمتی نزدیک به 20 هزار دلار دارد، پس این خودرو احتمالاً روی 17 هزار دلار مانور خواهد داد.

منبع: bama.ir

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :