نسل جدید S کلاس سال 2020 می‌آید

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | جمعه 20 ارديبهشت 1398 در ساعت 20 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پس از انتشار چند تصویر از نسل جدید مرسدس بنز S کلاس در روز یکشنبه، این خودرو دوباره به واسطه تصاویر جاسوسی جدید به سر خط خبرها بازگشته است. پوشش استتاری روی دستگیره درها که در تصاویر قبلی وجود نداشت دوباره به جای خود بازگشته اما در عوض جلوپنجره خودرو نسبت به قبل از زیر پوشش بیرون آمده و تا حدی آشکار شده است.

از تصاویر این‌گونه دریافت می‌شود که الگوی طراحی جلوپنجره نسل جدید S کلاس متفاوت از نسل فعلی بوده و سامانه رادار همچنان ابعاد نسبتاً بزرگی دارد. با نگاهی دقیق‌تر می‌توان دوربین نصب شده در جوار رادار را تشخیص داد که در سمت شاگرد در جلوپنجره عریض این خودرو قرار داده شده است.

گوشه‌های سپر جلو نیز از پوشش‌های استتاری بیرون افتاده و رنگ سفید این بخش‌ها کاملاً قابل دید است. می‌توان طراحی کلی خودروی مورد آزمایش را مشابه با نمونه نهایی دانست زیرا تجهیزات کرومی کنار ورودی‌های هوا نیز در این خودروی آزمایشی نصب شده‌اند.

یکی از نکات جالب درباره طراحی این خودرو را می‌توان در چراغ‌های جلوی آن جستجو کرد، جایی که برخلاف نمونه‌های فعلی از الگوی روشنایی LED استفاده نشده و به جای آن در چراغ سمت راننده می‌توان سه نوار عمودی از نوع DRL (چراغ‌های روشنایی روز) را مشاهده کرد که البته در سمت شاگرد خبری از آن‌ها نیست.

S500 2020

البته هنوز هم نباید فراموش کرد که این خودرو یک نمونه تحت آزمایش و بررسی بوده و تا زمان تکمیل راه زیادی باقی مانده است.

در نمای عقب با فرمی آشنا روبه‌رو هستیم که شبیه به طراحی کلی مرسدس S در سال‌های اخیر بوده اما باید اشاره کرد که فرم طراحی چراغ‌های عقب دگرگون و ابعاد این اجزا بزرگ‌تر از قبل شده است. بخش‌هایی از سپر عقب نیز از پوشش استتاری بیرون مانده که باعث آشکار شدن حسگرهای مشکی رنگ عقب شده‌اند، موردی که با توجه به رنگ سفید بدنه خودرو کمی ناخوشایند است.

S500 2020

از تصاویر گرفته شده از داشبورد S کلاس جدید که در اواسط ماه فوریه انتشار یافته‌اند، می‌توان دریافت که شرکت سازنده برای این بخش از خودرو برنامه‌های زیادی در سر می‌پروراند. هرچند که طراحی این بخش نیز کامل نشده اما صفحه نمایش لمسی بزرگ، پشت آمپر کاملاً دیجیتال و تجهیزاتی که از پوشش مشکی براق بهره برده‌اند خبر از اعمال تحولات محسوس نسبت به نسل فعلی این خودرو می‌دهند.

گفته می‌شود مرسدس‌بنز Sکلاس 2020 دروازه ورود شرکت به دنیای سیستم‌های خودران سطح 3 خواهد بود. این سیستم قرار است به‌عنوان آپشن روی نسل جدید این خودروی لوکس ارائه شود.

سیستم خودران سطح 3 با نام «خودران مشروط» نیز شناخته شده و دیگر نیازی نیست راننده همیشه نگاهی به جاده داشته باشد. ولی، باز هم راننده باید هر لحظه آماده در اختیار گرفتن کنترل خودرو در هر لحظه باشد. در شرایط عادی، کنترل خودرو برعهده این سیستم است. ولی با اسکن لحظه‌ای محیط اطراف و با تشخیص خطرات احتمالی، راننده باید کنترل آن را برعهده بگیرد. اگر مرسدس بتواند این تکنولوژی را وارد Sکلاس کند، حداقل یک سال زودتر از ب‌ام‌و iNext این کار را انجام داده است. شرکت آئودی از نخستین سیستم خودران سطح 3 خود در نسل جدید A8 رونمایی کرد.

انتظار می‌رود که در سال 2020 شاهد رونمایی از نمونه نهایی S کلاس باشیم در حالی‌که فروش آن در ایالات متحده احتمالا به سال 2021 موکول خواهد شد.

 منبع: bama.ir

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :