عرضه تویوتا یاریس هاچ‌ بک با کمک مزدا

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | جمعه 20 ارديبهشت 1398 در ساعت 46 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تویوتا تویوتا یاریس هاچ بک مدل 2020 را برای عرضه در بازار آمریکا آماده کرده است. نکته عجیب آن که خودروی معرفی شده در حقیقت نسل جدید مزدا 2 است که در این سال‌ها در بازار خودرو (در خارج از آمریکای شمالی) به عنوان یکی از مهمترین رقبای یاریس شناخته می‌شود.

وقوع چنین رویدادی تاحدی قابل حدس بود چراکه این امر پیش از این در مورد یاریس سدان نیز تکرار شده و خودروی معرفی شده در نمایشگاه خودروی نیویورک در سال گذشته، در حقیقت یک مزدا بود.

یاریس هاچ بک جدید همچون برادر سدان خود از پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری بهره می‌برد که 106 اسب‌بخار قدرت را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

یاریس هاچ بک در دو رده تجهیزاتی LE و XLE عرضه می‌شود که در هرکدام از این دو نسخه تجهیزات استاندارد مناسب برای چنین خودرویی ارائه شده است. رینگ‌های 16 اینچی آلومینیوم، چراغ‌های مه‌شکن، آینه‌های جانبی همرنگ بدنه و خروجی‌های کروم اگزوز را نیز می‌توان از نکات قابل اشاره بدنه این خودرو دانست.

در نمای خارجی مهمترین تغییری که در راستای هویت بخشی به این خودرو به عنوان یکی از محصولات تویوتا انجام شده همانا جلوپنجره شش ضلعی آن است که تا حد زیادی به سایر محصولات تویوتا شباهت دارد.

کابین تویوتا یاریس هاچ بک مدل 2020

در فضای کابین صفحه نمایش 7 اینچی روی داشبورد خودنمایی می‌کند که با اندروید اتو و اپل کارپلی هماهنگی دارد. غیر از این‌ها، می‌توان سیستم اطلاعات سرگرمی یاریس را از طریق فرامین صوتی نیز هدایت کرد. دوربین دنده عقب و چند سیستم کمکی ایمنی از جمله ترمز خودکار اضطراری نیز به صورت استاندارد در این خودرو عرضه می‌شوند.

فضای صندوق بار تویوتا یاریس هاچ بک مدل 2020

مزیت مهم یاریس جدید نسبت به مدل قبلی طول بیشتر بدنه و افزایش فاصله محوری به میزان بیش از 6 سانتی‌متر است که به ایجاد فضای بیشتری برای سرنشینان منجر خواهد شد. البته تمام این ویژگی‌ها مستقیماً به واسطه استفاده از مزایای طراحی مزدا 2 به دست آمده است.

هرچند تویوتا هنوز رقم دقیق قیمت و تاریخ عرضه این خودرو را اعلام نکرده اما اکنون مشخص شده که این خودروساز ژاپنی قصد دارد از یاریس هاچ بک 2020 در نمایشگاه خودرو نیویورک رونمایی کند؛ نمایشگاهی که ماه جاری میلادی آغاز به‌کار خواهد کرد.

منبع: bama.ir

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :