رونالدو مالک گران‌قیمت‌ترین خودروی جهان

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | جمعه 20 ارديبهشت 1398 در ساعت 5 : 19 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در جریان نمایشگاه خودروی ژنو 2019 که در ماه مارس برگزار شد، نمونه‌ای منحصربه‌فرد از محصولات بوگاتی به نام La Voiture Noire سروصدای زیادی به پا کرد چراکه با برچسب قیمت 19 میلون دلاری که روی آن نصب شده بود، توانست لقب گران‌قیمت‌ترین خودروی جهان را به آن اختصاص دهد.

در آن زمان تصور می‌شد که خریدار این خودرو که نامش اعلام نمی‌شد، مدیرعامل سابق فولکس واگن یعنی فردیناند پژ بوده اما اخیراً گزارشی توسط نشریه ای اسپانیایی منتشر شده که نشان می‌دهد خریدار خوش‌شانس این خودرو کسی نیست جزء ستاره دنیای فوتبال یعنی کریستیانو رونالدو. البته اگر این روایت درست باشد هم این بازیکن معروف چاره‌ای ندارد جزء آن‌که تا سال 2021 انتظار بکشد تا شرکت بوگاتی کار ساخت La Voiture Noire را به پایان برساند.

مدیر روابط عمومی بوگاتی، تیم براوو ضمن اعتراف به این‌که هنوز طراحی داخلی خودروی حاضر در نمایشگاه ژنو آماده نشده اعلام کرده که هرچند مشتری با طرح کلی این خودرو موافق بوده اما نمونه نهایی هنوز حاضر نشده و بین دو تا دوسال و نیم برای آماده شدن کامل آن زمان لازم است.

رونالدو مالک گران‌قیمت‌ترین خودروی جهان

طراحی مدل منحصربه‌فردبوگاتی La Voiture Noire در حقیقت برداشتی مدرن از فرم بدنه مدل جاودانه آتلانتیک تایپ 57 است. گفته می شود این خودرو پیشرانه‌ای 8 لیتری شانزده سیلندر با آرایش 4گانه توربوها دارد و قادر است قدرتی برابر با 1479 اسب‌بخار و گشتاوری معادل با 1600 نیوتن‌متر تولید کند که البته چیزی شبیه به شیرون خواهد بود.

اگر ماجرای مالکیت رونالدو بر این خودرو حقیقت داشته باشد می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در حدود 2 الی 2 سال و نیم آینده این بوگاتی مشکی نیز به جمع سایر خودروهای مجموعه رونالدو اضافه شود. در این مجموعه که بسیاری از خودروهای کمیاب جهان حضور دارند دو محصول دیگر از بوگاتی نیز به چشم می‌خورد که شامل ویرون گرانداسپرت و یک دستگاه شیرون است.

منبع: bama.ir

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :