جعبه‌دنده دستی برای استون مارتین ونتیج AMR

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | جمعه 20 ارديبهشت 1398 در ساعت 9 : 19 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

مدل فعلی استون ‌مارتین ونتیج تمام ویژگی‌هایی که برای ربودن دل علاقمندان خودروهای سریع لازم باشد را به همراه دارد. این خودروی GT که برای سال 2018 مورد بهسازی قرار گرفت، با پیشرانه 4 لیتری تویین توربو هشت سیلندر به قدرت 503 اسب‌بخار که از AMG تامین شده بود و جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار توانست عاشقان سرعت را از عملکرد خود به هیجان آورد.

اما اکنون گزینه جدیدی برای انتخاب جعبه‌دنده پیش روی خریداران مدل ونتیج AMR قرار گرفته و آن چیزی نیست جزء جعبه‌دنده هفت سرعته دستی. شاید از نظر بسیاری افراد دوران جعبه‌دنده‌های دستی رو به افول باشد اما گویا هنوز راه زیادی به پایان عمر این نسخه باقی مانده مخصوصاً هنگامی که پای یک خودروی اسپرت در میان باشد.

در سیستم این جعبه‌دنده تمهیداتی اندیشیده شده تا در هنگام تعویض دنده کمترین مقدار اتلاف زمان اتفاق بیفتد. دیفرانسیل لغزش محدود جدیدی که در استون مارتین ونتیج AMR نصب شده به استفاده بهتر از قدرت پیشرانه این خودرو یاری خواهد رساند.

استون مارتین ونتیج amr با جعبه دنده دستی

اکنون که صحبت از نیروی موتور این خودرو شد بد نیست اشاره کنیم که پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری استون مارتین ونتیج به گونه‌ای تقویت شده که اکنون گشتاوری معادل با 625 نیوتن‌متر تولید می‌کند. نکته مهم این است که حداکثر گشتاور پیشرانه بین دورموتور 2 تا 5 هزار دور در دقیقه در دسترس راننده خواهد بود. گذشته از این‌ها وزن نسخه جدید AMR نیز نسبت به نسخه عادی 95 کیلوگرم سبک‌تر شده که بنا به گفته شرکت استون مارتین این امر به واسطه حذف جعبه‌دنده اتوماتیک و استفاده از ترمزهای کربن سرامیک حاصل شده است. باله عقب متحرک جدید این خودرو نیز به آن کمک می‌کند در هریک از حالت‌های رانندگی اسپرت، اسپرت پلاس و مسابقه‌ای بهترین عملکرد را به خصوص در مورد پایداری از خود نشان دهد.

البته بد نیست بدانید با وجود کاهش قابل توجه وزن خودرو، شتاب صفر تا صد آن برابر با 3.9 ثانیه ثبت شده که نیم ثانیه کندتر از ونتیج استاندارد است. به نظر می‌رسد این زمان تلف شده به دلیل درگیر شدن راننده با پدال‌های سه گانه و تعویض دنده خواهد بود اما در هرحال می‌توانیم مطمئن باشیم که لذت رانندگی با این مدل بیشتر از نمونه استاندارد است. حداکثر سرعت مدلAMR با جعبه‌دنده دستی برابر با ونتیج استاندارد و معادل 312 کیلومتر برساعت است.

لذت بیشتر رانندگی با استون مارتین amr دنده دستی

اما خبر بد این است که استون مارتین تصمیم دارد تنها 200 دستگاه از ونتیج AMR بسازد و در سراسر جهان عرضه کند. بیشتر آن‌ها با رنگ آبی Sabiro، مشکی فنیکس، خاکستری و یا سفید عرضه خواهند شد اما 59 دستگاه آخر به رنگ سبز استیرلینگ درخواهند آمد درحالی‌که برخی اجزای بدنه نیز با زرد لیمویی تزئین خواهد شد. خودروهای سری مذکور به عنوان ونتیج 59 شناخته شده و در حقیقت برای ادای احترام به پیروزی استون مارتین در مسابقات 24 ساعته لمان در سال 1959 ساخته خواهند شد.

هرچند تمام 200 دستگاه ونتیج AMR با جعبه‌دنده دستی پیش فروش شده‌اند اما خبر خوب این است که علاقمندان می‌توانند برای مدل استاندارد ونتیج نیز جعبه‌دنده هفت سرعته دستی سفارش دهند.

قیمت پایه استون مارتین ونتیج AMR در بازار آمریکا برابر با 184,955 دلار است اما این رقم برای 59 دستگاه آخر به 209,995 دلار خواهد رسید. پیش‌بینی می‌شود این خودروها از اواخر سال جاری میلادی به دست خریداران برسند.

منبع: bama.ir

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :