تويوتا را چقدر مي شناسيد؟

6 / 10
از 4 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | پنجشنبه 6 تير 1398 در ساعت 46 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تويوتا نامي آشناست كه هر راننده اي با اين اسم آشناست و تويوتا در واقع يك كارخانه چند مليتي است كه در شهر تويوتا در ايالت آيچي ژاپن مستقر است.

اولين خط توليد اتوموبيل توسط كيشيرو تويودا در سال 1937، و در يك كارخانه نساجي صنايع تويوتا كه در واقع به پدر او متعلق بود راه اندازي شد. اولين خودرو اين شركت تويوتا اي اي Toyota AA نام داشت.ساكيشي تويوتا پدر مالك شركت بود. برندهاي هینو موتورز،  لكسوس، سايون، دايهاتسو، دينا به كارخانه تويوتا تعلق دارند. كارخانه در بورس، نيويورك، لندن و توكيو سهام دارد و سهام آن معامله مي شود.

 

تاريخچه تاسيس كارخانه تويوتا

سنگ بناي كارخانه در سال 1926 گذاشته شد كه ساكيشي تويودا در اين سال ها بود كه صنايع تويوتا را راه اندازي كرد. اين كارخانه در ابتدا در زمينه صنايع نساجي فعاليت مي كرد كه در اوايل قرن بيستم پدر تويوتا اين چنين كارخانه اي را راه اندازي كرده بود. ساكيشي تويودا در ابتدا فرش هاي بافته شده را به معرض فروش مي گذاشت، او در سال 1894، يك ماشين بافندگي را ساخته بود.

اولين مدل اتوماتيك ماشين نساجي را در سال 1924 ساخت و دو سال بعد كارخانه ريسندگي تويوتا را به صنايع تويوتا تغيير نام داد. كيشيرو تويودا در سال 1929، در رشته مهندسي مكانيك از دانشگاه توكيو فارغ التحصيل شد و بلافاصله در كارخانه تويوتا مشغول به كار شد. او به تدريج به ماشين علاقمند شد و همه اوقات خود را صرف ساخت ماشين مي كرد.

روش توليد كارخانه

تويوتا يك كارخانه معمولي نيست، در كارخانه تمامي اصول و مباني مديريي بكر بود. پدر كيشيرو بر اين باور بود كه هيچ فرايندي در كارخانه كامل نيست و بايد هميشه روش توليد را بهبود داد و به همين دليل بود كه روش كايزن يا بهبود روش توليد در كارخانه به كار گرفته شد.

اولين انديشه هاي مربوط به توليد خودرو در كارخانه ريسندگي پدر خود شكل گرفت ، به تدريج اجتناب از ريخت و پاش و تميزي و‌ آراستگي محيط موجب شد تا اولين ريشه هاي تاسيس كارخانه ايجاد شود.

در كارخانه ، ضايعاتي وجود ندارد و مواد اوليه توليد خودرو به بهترين شكل ممكن استفاده مي شود. مهندس جواني بنام اونوتايشي در سال 1932 به شركت پيوست و كايزن را توسعه و گسترش داد. او بعدها روش كانبان را ايجاد كرد به توسعه و گسترش هر چه بيشتر آن كمك كرد.

 تويوتا را چقدر مي شناسيد؟

 

مهم ترين خودروهاي توليد شده كارخانه

ماشين تويوتا يك ماشين با كيفيت ژاپني است كه در سطح بين المللي طرفداران بيشماري دارد و هر روز نيز بر تعداد طرفداران اين برند ژاپني افزوده مي شود. كارخانه هر ماه مدل جديدي را توليد مي كند تا بتواند مشتريان بيشتري را پوشش دهد.

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :