بررسی میزان فروش خودرو تویوتا در بازارهای جهانی در شش سال اخیر

8 / 10
از 81 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | یکشنبه 19 بهمن 1399 در ساعت 42 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

فروش خودرو

طبق آخرین اخبار خودرو تویوتا، میزان فروش خودرو تویوتا در شش سال مالی اخیر توسط شرکت تویوتا اعلام شده است. سال مالی شرکت تویوتا به ماه مارس منتهی می گردد. طبق گزارشات منتشر شده میزان فروش خودرو تویوتا در بازارهای جهانی از سال ۲۰۱۴ تا سال مالی ۲۰۱۹ تعداد ۶۲ میلیون دستگاه است. طبق آمار اعلام شده شرکت تویوتا هر سال شاهد رشد میزان فروش خودرو در جهان بوده است. بدین ترتیب در سال مالی ۲۰۱۴ تعداد ۱۰ میلیون و ۱۳۳ هزار دستگاه انواع خودرو تویوتا، در سال مالی ۲۰۱۵ تعداد ۱۰ میلیون و ۱۶۸ هزار دستگاه، سال ۲۰۱۶ تعداد ۱۰ میلیون و ۹۴ هزار دستگاه، سال ۲۰۱۷ تعداد ۱۰ میلیون و ۲۵۱ هزار دستگاه، سال ۲۰۱۸ تعداد ۱۰ میلیون و ۴۴۱ هزار دستگاه و در سال مالی ۲۰۱۹ منتهی به مارس ۲۰۱۹ تعداد ۱۰ میلیون و ۶۰۳ هزار دستگاه به فروش رسانیده است.

بررسی میزان فروش خودرو تویوتا در بازارهای جهانی در شش سال اخیر

نمودار میزان فروش خودرو ۶ سال اخیر حاکی از روند رو به رشد مثبت و با شیب کم در این سالها است. بزرگترین خودروساز ژاپن و یکی از برترین خودروسازان جهان جهت ادامه روند رو به رشد خود طرحها و برنامه های گوناگونی را در نظر گرفته است. بازنگری در طراحی ظاهری خودروها، تولید خودروهای هیبریدی و عرضه خودروهای با امکانات و آپشنهای متعدد برخی از برنامه های شرکت تویوتا جهت حفظ سهم بازار جهانی و ماندن در عرصه رقابت با سایر خودروسازان بزرگ است.

بررسی میزان فروش خودرو تویوتا در بازارهای جهانی در شش سال اخیر

بررسی میزان فروش خودرو تویوتا در بازارهای جهانی

شرکت تویوتا طبق آخرین اخبار خودرو و آمارهای منتشر شده از میزان فروش خودرو سالیانه یکی از بزرگترین خودروسازهای جهان محسوب می شود. شرکت تویوتا اقدام به طراحی، تولید و فروش وسایل نقلیه متعددی تحت برندهای گوناگون می نماید. برند لوکس و معروف لکسوس یکی از برندهای زیر مجموعه شرکت تویوتا بشمار می آید. شرکت تویوتا از نظر میزان تولید و فروش سالیانه جزو رقبای گروه خودروسازی رنو-نیسان-میتسوبیشی و گروه خودروسازی ولکس واگن است. در حال حاضر گروه خودروسازی ولکس واگن آلمان بزرگترین خودروساز جهانی از نظر میزان فروش خودرو است. هر دو شرکت خودروسازی تویوتا و ولکس واگن با سرمایه گذاری و تاسیس شرکتهای خودروسازی مشترک با شرکای چینی در داخل کشور چین به تولید و فروش خودرو در بزرگترین بازار خودرو جهان می پردازند. اما نکته قابل توجه این است که مردم چین به خرید خودرو ولکس واگن نسبت به خرید خودرو تویوتا بیشتر تمایل نشان می دهند. این تمایل مردم چین از میزان فروش خودرو این دو برند در بازار چین به خوبی قابل لمس است بطوریکه برند ولکس واگن دارای حجم فروش خودرو ۴.۲ میلیون دستگاهی در چین است.

TOYOTA

در سال ۲۰۱۸ شرکت ولکس واگن و شریک چینی آن در بندر شانگهای عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده خودروهای سواری در چین را از آن خود کردند. این در حالی است که شرکت تویوتا همچنان در حال کشمکش در بازار چین است. با این وجود شرکت تویوتا در سایر بازارهای جهانی از جمله بازار آمریکا موفق بوده است. این برند همچنین در بازارهای آسیایی و خاورمیانه دارای فروش بالایی بوده و یکی از برترین برندهای خودرو محسوب می شود. شرکت تویوتا دارای ارزش برند بالایی در سطح جهانی بوده و در کنار غولهایی همانند مک دونالد، نت فلیکس و یونیلیور قرار می گیرد.    

   

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :