اسلحه جدید AMG برای حرفه‌ای‌ها

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | جمعه 20 ارديبهشت 1398 در ساعت 20 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

مرسدس‌ آرام آرام سبد 2020 محصولات AMG GT خود را به‌روز می‌کند. خودروهایی که قرار است به صورت کامل در نمایشگاه آینده نیویورک رونمایی شوند.

اولین عضو این خانواده مدل جسورانه AMG GT R Proاست که می‌خواهد مرزهای خودروهای اسپرت را جابه‌جا کند. جی‌تی جدید الزاماً قوی‌ترین خودروی اسپرت بازار نیست ولی توانسته به مقام دوم سریع‌ترین پیمایش پیست نوربورگ‌رینگ دست پیدا کند.

شرکت می‌گوید سیستم تعلیق محصول جدید را به طور کامل از ابتدا طراحی کرده که شامل قابلیت تنظیم دستی فنرها، تنظیم محافظ‌های رول‌بار و همچین فنربندی عقب به منظور افزایش نیروی پایین‌برنده می‌شود. هم‌چنین تنها در این محصول است که می‌توان سینی سرتاسری، رینگ و ترمزهایی از جنس فیبر کربن مشاهده کرد. آیرودینامیک این کوپه به طرز تحسین‌برانگیزی بهبود یافته است.

تغییرات مهندسی در جلوپنجره علاوه بر بهبود خشونت ظاهری، فرایند عبور هوا را نیز تسهیل کرده است. اضافه شدن باله‌های کوچک درست در آستانه چرخ‌ها و فرورفتگی‌های روی در، جریان پرفشار هوا را به خوبی کنترل می‌کند. البته پیش‌تر نمونه این مکانیزم را روی پورشه 911 GT3 RSدیده بودیم.

نمای عقب مرسدس AMG GT R PRO

مرسدس روی این مدل رکاب‌های برآمد‌ه‌ای تعبیه کرده که پایداری آن را در سرعت‌های بالاتر به نسبت بیشتری در قیاس با مدل استاندارد افزایش می‌دهد. تقریباً مطمئن بودیم که شرکت سراغ همان پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربو می‌رود. اما حقیقتاً بیرون کشیدن 577 اسب‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور از آن حیرت‌انگیز بود. با مرسدس-آام‌گ جی‌تی پرو R می‌توان صفر تا صد را در تنها 3.6 ثانیه پیمود و سپس به سرعت نهایی 318 کیلومتر برساعت رسید.

کابین مرسدس ای ام جی جی تی پرو آر

در کنار تمام این تغییرات مسابقه‌ای، جی‌تی جدید با بهره‌گیری از نمایشگر 12.3 اینچی پشت فرمان هم‌چنان نشان می‌دهد که به رفاه راننده اهمیت قایل می‌شود. از سویی دیگر نمایشگر اصلی اطلاعات و سرگرمی این خودرو 10.25 اینچی است. امضای منحصربه‌فرد AMG را می‌توان روی صندلی‌ها، فرمان و کنسول مرکزی نیز مشاهده کرد. این خودرو مانند نسخه‌های قبلی خود تنها به صورت 4WD عرضه می‌شود.

گفتنی است مرسدس AMG GT‌ در مدل پایه با 496 اسب‌بخار قدرت و 630 نیوتن‌متر گشتاور و در مدل S با 515 اسب‌بخار نیرو و 670 نیوتن‌متر گشتاور راهی بازار می‌شود. بد نیست بدانید خروجی مدل R‌ نیز 549 اسب‌بخار با 680 نیوتن‌متر گشتاور است.

منبع: bama.ir

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :