اتحاد پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر برای آینده

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | جمعه 20 ارديبهشت 1398 در ساعت 46 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پس از آن‌که در میانه ماه مارس اخباری مبنی بر علاقمندی گروه خودروسازی پژو-سیتروئن به انجام شراکتی تازه منتشر شد، اکنون نشریه اتوموتیو نیوز اطلاعات جالب تازه‌ای درباره برنامه‌های شرکت مذکور منتشر کرده است.

براساس این خبر (که منبع آن افراد نزدیک به مذاکرات عنوان شده) گروه خودروسازی پژو-سیتروئن که اکنون به عنوان دومین خودروساز بزرگ اروپا براساس میزان فروش شناخته می‌شود، برای شراکت با گروه خودروسازی فیات-کرایسلر به منظور ساخت خودروهای برقی بسیار مصمم شده است.

به بیان ساده‌تر این دو غول خودروسازی در اندیشه ساخت پلتفرمی مشترک هستند که می‌تواند در سال‌های آینده پایه و اساس ساخت خودروهای برقی این دو گروه خودروسازی را تشکیل دهد. بنابر اعلام نشریه اینترنتی، منابعی که تمایل به انتشار اسامی خود نداشتند هدف اصلی این دو شرکت از انجام چنین شراکتی را کاهش هزینه‌های تولید خودروهای برقی و در نتیجه فراهم شدن امکان فروش این خودروها با قیمتی رقابتی دانسته‌اند.

کارشناسان انجام چنین مذاکراتی میان گروه پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر را مشابه مذاکرات انجام شده میان دو رقیب دیرینه یعنی دایملر و ب ام و می‌دانند و اعتقاد دارند که هیچ خودروسازی به تنهایی قادر به تامین هزینه‌های موردنیاز برای توسعه پلتفرم‌های جدید مناسب برای ساخت خودروهای آینده که هوشمند، هیبرید و دارای فناوری‌های ارتباطی خواهند بود، نیستند.

شراکت  پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر را می‌توان دریچه‌ای برای برنامه‌های آینده این دو شرکت دانست که به احتمال فراوان شامل ادغام و رد و بدل شدن سهام میان آن‌ها خواهد بود. به نظر می‌رسد پژو-سیتروئن برای وقوع چنین اتفاقی بیشتر مشتاق باشد چراکه به واسطه شبکه فروش فیات-کرایسلر می‌تواند در میانه دهه آینده و پس از سال‌ها به صورت کامل به بازار آمریکا بازگردد. غیر از این فیات-کرایسلر صاحب برند جیپ است که در صنعت خودروسازی جهان جایگاه ویژه‌ای داشته و این روزها نیز فروش موفقیت‌آمیزی را تجربه می‌کند.

غیر از تمام موارد ذکر شده، بنابر نوشته نشریه اتوموتیو نیوز گروه فیات-کرایسلر یکی از شرکت‌هایی است که مسئولان آن به لزوم کاهش هزینه‌های تولید در صنعت خودروسازی اعتقاد دارند. مدتی قبل مدیرعامل گروه فیات-کرایسلر یعنی آقای مایک منلی به وضوح اعلام کرده بود که این گروه از انجام شراکتی بالقوه با سایر شرکت‌های خودروسازی استقبال می‌کند.

 منبع: bama.ir

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :