هک شدن خودرو دور از انتظار نیست

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | پنجشنبه 6 تير 1398 در ساعت 20 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

هک شدن خودرو میتواند دور از ذهن ما انسان ها باشد و از تکنولوژی های امروزه،در ذهن ما به دور باشد.

اما باید بدانید که هک شدن خودرو،مسئله ای است که گریبان گیر بسیاری از ابر شرکت های خودروسازی شده است و طولی نخواهد کشید که این خطر امروز یا فردا گریبان گیر ایران شود.

دیگر دزدی اطلاعات صرفا فقط از شبکه های کامپیوتری و یا دستگاه های تلفن همراه (موبایل) صورت نمیگیرد و هک کردن خودرو نیز در بین هکر ها باب شده است!.

 

1-هک شدن خودرو،از کجا شروع شد؟

هک شدن خودرو،از یک بازی کامپیوتری به نام Watch Dogs شروع شد که این بازی توسط توسعه دهنده های فرانسوی تحت شرکت Ubisoft ساخته شد.

در این بازی با استفاده از تلفن همراه هوشمند و سیستم عامل مخصوصی که بر روی تلفن همراه (در بازی) داشت،پلیر یا همان بازی کننده میتوانست عملیات هک کردن خودرو را انجام دهد.

هک کردن خودرو با گوشی در این بازی،میتوانست خودرو را به صورت های مختلف کنترل کند.

از جمله میتوانست ماشین را بدزدد یا اینکه هنگامی که صاحب خودرو در حال رانندگی میبود هکر میتوانست ماشین را کنترل کند و حتی او را به کام مرگ بکشاند!.

هک شدن خودرو دور از انتظار نیست 

2-هک شدن خودرو از راه دور

محققین سایبری پس از بررسی مسائل روزمره هکران،دانستند که تکنولوژی به حدی پیشرفت کرده است که برای هک کردن خودرو،اصلا نیازی به حضور فیزیکی هکر در آن مکان نیست و هکر میتواند از راه دور خودرو را بر اساس شماره سریال قطعات،از طریق جی پی اس ماشین و یا کیلومتر خودرو، آن را هک کنند و یا اینکه بر روی آن کنترل کامل داشته باشند که ممکن است اتفاق های ناگواری برای صاحب خودرو هنگام رانندگی رخ دهد!.

هک شدن خودرو دور از انتظار نیست

 

3-هک کردن خودرو چگونه صورت میگیرد؟ 

یک هکر ماهر،به خوبی میداند که چگونه رد شما را بزند و مکان تان را پیدا کند.

(برای خودروهای خارجی) خودروهای هوشمند به اینترنت و یا جی پی اس وصل هستند که از طریق شبکه خطوط تلفنی  Sprint به اینترنت و خدمات وصل هستند (Sprint همانند ایرانسل،همراه اول و یا رایتل است).

هکرها با ست کردن دستگاه های هوشمندشان با Sprint که همانند شبکه خطوط تلفنی خودرو میباشد،میتوانند یک نقطه اتصال از راه دور ایجاد کنند و خودرو شما را به راحتی مورد هدف قرار دهند.

زمانی که این کار صورت گرفت،هکر ها میتوانند اطلاعاتی مانند مشخصات صاحب خودرو،ایجاد اتصال از راه دور برای زمانی دیگر،آی پی آدرس خودرو و ترسناک تر از تمام این ها،میتوانند جی پی اس شما را کنترل کنند!.

زمانی که به این اطلاعات دست پیدا کردند،به راحتی میتوانند این اطلاعات را وارد Google Maps یا به فارسی نقشه گوگل کنند و همیشه مکان شما را داشته باشند و یا اینکه چون خودرو هوشمند است با استفاده از جی پی اس،خودرو را به سمت دره،پرتگاه و یا جاهای خطرناک بکشانند!.

هک شدن خودرو دور از انتظار نیست 

4-منفجر کردن خودرو با استفاده از هک

تصور کنید که شما در یک شب تاریک،حال رانندگی هستید و برای خود یک موزیک ملایم هم گوش میدهید.

در یک لحظه،از روی پخش فلش یا سی دی،موزیک به رادیو تبدیل میشود و صدای رادیو به آخرین حد ممکن میرسد که میتواند به گوش شما آسیب جدی برساند و یا اینکه از سر حواس پرتی کنترل خودرو از دستتان خارج شود.

شما در حال رانندگی هستید و نمیتوانید خودرو را کنترل کنید و خودرو پشت سر هم خاموش و روشن میشود که ممکن است با خرابی ماشین رو به رو شوید.

هک شدن خودرو،اصلا مسئله عجیبی نیست و ممکن است توسط یک شخص،گروه و یا یک سازمان برای اهداف از پیش تعیین شده صورت بگیرد!.

هک کردن خودرو توسط یک هکر،میتواند در هنگام رانندگی شخص،سیستم ماشین را خراب کند و ماشین را به آتش بکشاند!.

هک شدن خودرو دور از انتظار نیست

 

مار کالا : خوب
0 0
نظر شما چیست ؟
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :