هيونداي، هميشه رو به جلو

7 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | پنجشنبه 6 تير 1398 در ساعت 36 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

هيونداي يك كارخانه توليد خودروي چند مليتي است كه در سال 1967 توسط چانگ جو يانگ تاسيس شد. كارخانه هيوندا و كياموتورز از شرك هاي تابعه هيوندا موتور گروپ است كه بعد از جنرال موتورز و فولكس واگن در رتبه چهارم شركت هاي خودروسازي قرار گرفته است.

دفتر مركزي كارخانه در شهر سئول است و شركت هيونداي در سال 2008، به عنوان هشتمين برند كره اي در سطح جهاني شناخته شد. كارخانه هيوندا در سال 2012، بيش از 5/4 ميليون خودرو را در سطح جهاني به فروش رساند. سهام اين كارخانه در بورس كره ، بورس نيويورك و بورس لندن به عنوان يك سهام مهم مبادله مي شود.

هيوندا در سال هاي ابتداي فعاليت خود در كشورهايي نظير تايلند فعاليت مي كرد و هیوندای شرکتی است که در زمینه هایی همچون هوافضا، بیمه، آهن آلات و صنایع سنگین فعاليت مي كرد و بعدها توليد اتوموبيل را به ليست فعاليت هاي خود اضافه كرد.

 

محصولات

اين برند كره اي در كلاس هاي مختلف محصولاتي را توليد مي كند كه در برخي مواقع با حتي با برندهاي مشهور و معروفي مانند مرسدس بنز، بي ام دبليو، آئودي و برند لكسوس تويوتا رقابت مي كند.

هيونداي ديناستي و هیوندای ایکوئس از مشهورترين خودروهاي لوكس است. هيونداي سانتافه نيز يكي از خودروهاي شاسي بلند است كه در بازار ايران طرفدار بيشماري دارد. هيونداي توسان نيز يكي ديگر از محصولات كارخانه هيوندا است و در اين ماشين پايداري الكترونيكي به كار گرفته شده است.

در ايران

شركت خودروسازي راين خودرو به عنوان يكي از شركت هاي تابعه كرمان خودرو، به عنوان نمايندگي مجاز هيوندا در ايران فعاليت مي كند. البته شركت راين خودرو در ابتداي راه اندازي با مشكلات مالي متعددي مواجه شد و بعد از اين بود كه شركت آسان موتور به عرصه واردات خودرو وارد شد و نمايندگي مجاز را كسب كرد.

هيونداي، هميشه رو به جلو

 

شركت آسان موتور توانست براي واردات 5 محصول شامل هيونداي كوپه، هيونداي توسان، هيونداي سانتافه، هيونداي سوناتا و هيونداي آزرا مجوز واردات را كسب كند.

محصولات بعدي شامل هيونداي جنسيس؛ هيونداي آي 30 و هيونداي آي ايكس 55، كه در سطح كشورهاي اروپايي بودند به تدريج به بازار ايران وارد شدند.

تامين قطعات لوازم يدكي محصولات خودروهاي در ايران يكي از بزرگترين مشكلات مالكان محصولات خودرو است كه يا بايد با قيمت هاي هشت رقمي لوازم يدكي محصولات را تامين كرد يا اين كه لوازم بي كيفيت را از فروشندگان غير مجاز تهيه كرده و در ماشين هاي نصب كرد.

 

لوگوي

لوگوي در واقع دست دادن دو نفر بهم را نشان مي دهد كه يكي مشتري و ديگري خودروساز است. پل بين دو ستون نيز در واقع دست دادن دو نفر را نشان مي دهد.

هيونداي الانترا يكي از محصولات كارخانه است و عايق هايي كه در اين خودرو به كار گرفته شده باعث شده تا سر و صداي كمتري به كابين خودرو وارد شود. صداي موتور و حركت چرخ هاي ماشين نيز كنترل شده و هرگز صداي آن ها به داخل كابين وارد نمي شود، در مجموع سرنشينيان اين خودرو، آرامش بيشتري را تجربه خواهند كرد. كارخانه هيوندا هميشه در جهت ارتقاي محصولات كوشيده است.

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :