معرفی اولین خودرو چینی برای ورود به بازار آمریکا + عکس

6 / 10
از 16 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | یکشنبه 19 بهمن 1399 در ساعت 42 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شرکت زوتی (Zotye) می‌گوید با فروش اولین مدلش در اواخر سال 2020 یا اوایل سال 2021، اولین خودروساز چینی خواهد بود که به بازار آمریکا وارد می‌شود.

اولین مدل این کارخانه در آمریکا، یک شاسی‌بلند کوچک به نام T600 است که مدل جدید آن دو هفته پیش در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد. زوتی می‌گوید دو مدل دیگر را هم برای صادرات به آمریکا در نظر دارد که یکی از آنها سدان و دیگری یک شاسی‌بلند بزرگتر است.

زوتی فعالیت خود را از سال ۲۰۰۵ با ساخت ماشین‌هایی بر روی پلفترم‌های قدیمی‌تر شرکت‌های اروپایی آغاز کرد. در سال‌های گذشته شباهت برخی مدل‌های این کارخانه با ماشین‌های خودروسازان اروپایی مثل پورشه و فولکس‌واگن خبرساز شد و در برخی موارد به شکایت از این شرکت منجر شد.

زوتی به تازگی در یک سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری با مشارکت فورد، کارخانه‌ای در چین تاسیس کرده تا ماشین‌های الکتریکی تولید کند. محصولات این کارخانه هم ممکن است به آمریکا صادر شود.

 3.jpg

جزییات فنی زیادی از مدلی که قرار است در آمریکا فروخته شود منتشر نشده است. تنها می‌دانیم که موتور ماشین چهار سیلندر با حجم ۱.۶ لیتر است و نیروی موتور از طریق جعبه‌دنده‌ شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

زوتی با اولین مدل خود با ماشین‌هایی نظیر تویوتا RAV4، هیوندای توسان و فولکس‌واگن تیگوان رقابت می‌کند. حربه کارخانه چینی برای این رقابت قیمت است. پیش‌بینی می‌شود قیمت محصولات زوتای تا بیست درصد ارزان‌تر از مدل‌های مشابه در کارخانه‌های رقیب باشد.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :