نکات آموزش فنی خودرو که هر راننده باید بداند؟

7 / 10
از 9 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 27 اسفند 1399 در ساعت 48 : 20 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

آموزش فنی خودرو از مهمترین مسائلی می باشد که هر راننده باید از آن آگاه باشد. اگر بخواهید بدون مشکل از تمام مزیت هایی که خودرو شما در اختیارتان می گذارد، استفاده کنید، باید از دانش فنی خودرو تا حدودی آگاه بوده و به این صورت نیز از خودرو خود به خوبی نگهداری کنید.

دانستن این نکات در افزایش ایمنی سفر شما با خودرو نیز موثر می باشد. در این مقاله سعی شده است مهم ترین نکات کلی آموزش فنی خودرو به صورت خلاصه معرفی شوند.

در همین مورد بخوانید: فروش اقساطی خودرو های داخلی

نکات آموزش فنی خودرو که هر راننده باید بداند؟

خودور خود را به طور منظم بررسی کنید.

انجام فعالیت ها در چک لیست تعمیر و نگهداری خودرو بسیار آسان است. کتابچه راهنمای مالک شامل همه چیز می شود، از جمله آموزش فنی به صورت کلی و انجام انواع تعمیر و نگهداری اساسی خودرو.

مهمتر از همه، باید بدانید که بهتر است این بازرسی را خودتان انجام دهید تا به مسائل فنی خودرو آشنا شوید. انجام بازرسی بسیار آسان است، به خصوص اگر شما بدانید که به دنبال چه چیزی بگردید. در این زمینه نیز کتابچه راهنمای خودرو می تواند کمک موثری باشد.

در همین مورد بخوانید: خرید اقساطی خودرو در یک ساعت ! قبلی را بفروشید، صفر سوار شوید!

معنای شاخص های مختلف نشانگر هشدار دهنده را یاد بگیرید.

اتومبیل های مدرن سنسورهای پیچیده و سیستم های هشدار دهنده ای دارند که در زمان وجود مشکل، به شما هشدار می دهند. شما باید معنای مختلف نشانگرهای نوردهی هشدار دهنده را که در پنل دستگاه شما چشمک می زنند را یاد بگیرید. در ادامه مهم ترین نشانگرهای هشدار دهنده آمده است:

نشانگر هشدار موتور:

این نشانگر به طور معمول یک مشکل در اجزای مختلف موتور خودرو شما را نشان می دهد که به طور فعال توسط یک رابط OBD-II کنترل می شود. اگر این چراغ نشانگر روشن شود، بهتر است از ابزار اسکنر OBD2 استفاده کنید یا از یک تکنسین بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهد.

نشانگر هشدار برق:

این نشانگر به سادگی نشان می دهد که سیستم شارژ الکتریکی خودرو شما دارای مشکل است که نیاز به ارزیابی بیشتر دارند. در اغلب موارد، یک مشکل در ژنراتور، نیز باعث این خطا می شود.

نشانگر هشدار ترمز:

دلایل زیادی برای روشن شدن این نشانگر وجود دارد. مهم ترین این دلایل عبارتند از خرابی سوییچ ترمز دستی، بالا بودن اهرم ترمز دستی، ایراد ترمزها، کم بودن روغن ترمز، خرابی سنسور سطح روغن ترمز و تنظیم نبودن فشار روغن. برای فهمیدن دلیل اصلی، باید آموزش فنی مناسب دیده باشید.

نشانگر هشدار ABS:  

در صورتی که  این چراغ چشمک می زند، بهتر است خودروی خود را به نزدیکترین تعمیرگاه خودرو برای تشخیص مناسب ببرید. سیستم های ترمز ضد قفل ترمز ، در شرایط توقف ناگهانی، خودروی شما را پایدار و قابل کنترل نگه می دارد.

نشانگر هشدار روغن:

به طور معمول  هنگامی که فشار روغن در موتور شما کم باشد، این نشانگر چشمک می زند. هرگز با روشن بودن این نشانگر، رانندگی نکنید، چرا که صدمه جدی به موتور خودروی شما می زند. این نور هشدار می تواند به دلیل سطح روغن پایین، مشکل در پمپ روغن، یا حتی فیلتر روغن روشن شود. مسائل روغن در خودرو، از مهم ترین مسائل آموزش فنی خودرو می باشند.

نکات آموزش فنی خودرو که هر راننده باید بداند؟

فشار تایر را بررسی کنید.

یکی از چیزهایی که بر مصرف سوخت تأثیر می گذارد فشار تایر است. فشار مناسب به راحتی و سهولت رانندگی کمک می کند. در کتابچه راهنمای خودرو، فشار مناسب توصیه شده است. به طور معمول هفته ای یکبار فشار تایرها را بررسی کنید.

نکات آموزش فنی خودرو که هر راننده باید بداند؟

سطح خنک کننده موتور را بررسی کنید.

هر چیز در حال حرکت باعث گرما می شود. رادیاتور شما و مایع متصل به آن، خنک کننده موتور شما هستند. اگر در مخزن هیچ خنک کننده ای وجود نداشته باشد یا سطح آن کم باشد،  گرمای موتور از محیط خارج نمی شود. به عنوان بخشی از چک لیست آموزش فنی خودرو نیاز دارید تا سطح مایع خنک کننده موتور خودرو را چک کنید. برای پیدا کردن مکان آن، به کتابچه راهنمای خودرو مراجعه کنید.

فیلتر هوای موتور را عوض کنید.

عملکرد کارآیی موتور شما کاملا وابسته به مخلوط عالی هوا و سوخت است. و برای این، بسیار مهم است که مطمئن شوید که هوا به خوبی وارد موتور می شود و هیچ آلودگی، ذرات و یا سایر آلودگی هایی که می توانند کارایی موتور را به خطر بیندازند، ندارد. به همین دلیل فیلتر هوای موتور شما باید با توجه به توصیه های تولید کننده خودرو شما جایگزین شود.

موارد گفته شده، از جمله مهمترین موارد آموزش فنی خودرو به حساب می آیند که  هر راننده ای حتی تازه کار، باید با آنها آشنا باشد تا بتواند هم از رانندگی دلخواه خود لذت ببرد و هم از خودروی خود محافظت کند.

مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت مبین خودرو، از انواع خودروها، قیمت روز و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :