راهنمایی برای خرید خودرو مناسب

6 / 10
از 13 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 12 خرداد 1400 در ساعت 19 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نکات مهم در هنگام خرید خودرو

خرید خودرو مناسب، نیازمند رعایت کردن برخی از نکات است که ما در این مطلب به آن اشاره می‌کنیم. اگر شما قصد دارید که خودرو جدیدی را تهیه کنید و یا تابه‌حال خودرویی را تهیه نکردید، انتخاب و خرید خودرو مناسب ممکن است بار اول برای شما اندکی دشوار و پروسهٔ طولانی باشد.

برای خرید خودرو مناسب چه راهی را می‌خواهید در پیش بگیرید، آیا تابه‌حال به آن فکر کرده‌اید؟

در همین مورد بخوانید: فروش اقساطی خودرو های داخلی

برای خرید یک خودرو، شما نیاز است در اول راه، برای آن برنامه‌ریزی و تحقیقاتی را انجام دهید. زمانی که کشف کردید چه خودرویی می‌تواند خودرو مناسب شما باشد، آن زمان است که شما می‌توانید تصمیم‌گیری کنید خودرو را بخرید، لیزینگ کنید و یا یک خودرو مناسب را اجاره کنید.

راهنمایی برای خرید خودرو مناسب

1- دسته‌بندی بر اساس نیازتان

خرید خودرو مناسب ، تماماً بستگی به شما دارد که نیازتان از خرید یک خودرو چیست؟

برخی از افراد، با خرید خودرو، قصد به نمایش گذاشتن وضع مالی‌شان را دارند و برخی از افراد صرفاً بر اساس نیاز روزمره‌شان خودرو را تهیه می‌کنند.

نیاز انسان‌ها، یکی نیست و هرکس به دلایل مختلفی خودرویی را تهیه می‌کند. شما باید در اولین مرحله نیاز خودتان را از خرید خودرو مناسب بدانید و آگاه باشید. قصد دارید به هنگام مسافرت رفتن چند نفر را با خود سوار ماشین بکنید؟

در همین مورد بخوانید: خرید اقساطی خودرو در یک ساعت ! قبلی را بفروشید، صفر سوار شوید!

در چه جاده‌هایی قصد رانندگی دارید؟ بزرگراه؟ خیابان؟ آف رود؟ آیا مصرف سوخت وسیله نقلیه خودرو سواری برای شما مهم است؟ از یک خودرو مناسب، انتظار چه امکاناتی را دارید؟

قصد دارید با هر بار مسافرت رفتن، تا چه حد بار بزنید؟ آیا نیازمند صندلی مخصوص نوزاد هستید؟ همهٔ این‌ها برخی از معیارهایی هستند که شما باید برای خرید خودرو مناسب در نظر بگیرید.

راهنمایی برای خرید خودرو مناسب

2- بودجه برای خرید خودرو مشخص کنید.

قبل از اینکه خودرو مناسب خودتان تهیه کنید، ابتداً باید در رابطه با وضع مالی خود، تحقیق کنید. وضع مالی شما مشخص می‌کند که آیا شما قادر به خرید خودرو هستید یا اینکه لیزینگ کردن یک خودرو برای شما می‌تواند به صرفه تر باشد.

راهنمایی برای خرید خودرو مناسب

3- تصمیم بگیرید که خودرو مناسب را بخرید یا اینکه لیزینگ کنید. 

خرید خودرو مناسب و یا لیزینگ کردن آن، مزایا و معایبی را به دنبال دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. برای مثال، لیزینگ کردن خودرو، در دوره‌های ماهیانه و یا فصلی، مقدار ناچیزی را می‌خواهید بابت آن بپردازید.

اما به هنگام اتمام قرارداد لیزینگ، شما دیگر آن ماشین را در اختیار ندارید. اما اگر شما اقدام به خرید خودرو مناسب کنید، در دوره‌های ماهیانه یا فصلی باید هزینه‌های زیادی بابت قرارداد صورت گرفته آن پرداخت کنید.

اما به هنگام اتمام قرارداد و پس از واریز کردن تمامی وجه آن، شما به صورت قانونی صاحب آن خودرو هستید و دیگر نگرانی برای بازپرداخت و یا مسائل مالی برای خرید خودرو نخواهید داشت.

راهنمایی برای خرید خودرو مناسب

4- خودروهای دیگر ممکن است برای شما مناسب تر باشند.

قبل از خرید خودرو مدنظر شما، بهتر است به بازار خودرو نیز نگاهی بی اندازید و ببینید که آیا به غیر از خودرو فعلی، خودرویی دیگر نمی‌تواند چشم شما را بگیرید، شما را مجذوب خودش کند و ترغیب به خرید آن خودرو بشوید؟

اگر در حال حاضر خودرویی را مدنظر دارید و می‌بینید که با بودجه شما سازگار نیست، بهتر است که بروید با بنگاه خریدوفروش خودرو صحبتی داشته باشید، شاید گره‌ای از مشکلات شما باز شد و توانستید آن خودرو را اقساطی تهیه کنید.

البته دقت کنید که نباید اجازه دهید مسائل مالی بر روی شما فشار بیاورد. یک نگاهی به وبسایت‌های خریدوفروش خودرو نیز بیاندازید، شاید خودروی مدنظر شما، در آن وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌ها با بودجه شما همخوانی داشته باشد و نیاز نباشد پول اضافه خرج کنید.

راهنمایی برای خرید خودرو مناسب

5- آزمایش کردن خودرو مدنظر، فراموش نشود.

دقت کنید قبل از خرید خودرو مناسب، تست کردن آن فراموش نشود. بهتر است از فروشنده خودرو، بخواهید که به شما اجازه دهد با خودرو، به مدت چند دقیقه‌ای رانندگی کنید و خودرو را آزمایش کنید.

درهای خودرو را چک کنید که آیا راحت باز و بسته می‌شوند؟ نگاهی به داخل خودرو کنید که آیا جایی آسیب دیده است یا خیر؟ کمربند ایمنی را چک کنید که آیا راحت باز و بسته می‌شود؟

در سطح شهر در کنار فروشنده خودرو، با وجود داشتن گواهینامه و مدارک شناسایی تان برای چند دقیقه‌ای رانندگی کنید و اگر سؤالی برایتان پیش آمد حتماً از فروشنده بپرسید که بعداً اگر مشکلی پیش آمد، پشیمانی فایده‌ای ندارد.

بهترین شرایط فروش خودرو در مبین خودرو که قدیمی‌ترین مجموعه‌های فروش اقساطی خودرو در تهران است که سال‌هاست انواع خودروهای خارجی و داخلی را در برندها و مدل‌های مختلف با بهترین تسهیلات به دست متقاضیان می‌رساند.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :