درباره رنو تلیسمان چه می دانید؟

8 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 21 اسفند 1399 در ساعت 7 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

معرفی خودرو رنو تلیسمان

اکثریت افراد زمانی که صحبت از خودروهای خارجی به ویژه خودروهای مربوط به شرکتهای اروپایی به میان می آید توقع دارند یک خودرو با کیفیت بسیار بالا و قیمت بسیار بالایی باشد. آنها توقع دارند این خودروها از نظر قدرت موتور، عمر خودرو و سایر ویژگیها در سطح کیفی بسیار بالایی باشد. اگر به شما بگویند یک خودرو با همان کیفیتی که در ذهن شماست و متعلق به شرکتهای اروپایی است ولی قیمت نسبتاً پایین نیز دارد چه واکنشی نشان می دهید؟ احتمالاً اکثریت شما شوکه و هیجان زده می شوید.

اتفاقاً  شرکت رنو در سالهای اخیر یک خودرو با همین ویژگیها به بازار عرضه و معرفی کرده است. رنو تلیسمان همان خودرویی است که با ویژگیهای یک خودروی اروپایی ولی با قیمتی پایین تر شما را هیجان زده میکند. به همان اندازه که شما از شنیدن این خبر هیجان زده می شوید، شرکتهای خودرو سازی از این خبر نگران می شوند زیرا آنها را به رقیبی جدی روبرو می کند که برای رقابت با آن باید سختی های زیادی بکشند.

در همین مورد بخوانید: فروش اقساطی خودروهای خارجی

همه شرکتهای خودرو سازی می دانند که برای یافتن مشتری در بازار جهانی باید رقیبهای جدی زیادی را پشت سر بگذارند ؛ این رقابت به ویژه در خودروهای جدیدی که وارد بازار میشوند بیشتر است. زیرا خودروهای جدید با تکنولوژی قوی تر و به روزتری تولید می شوند و استانداردهای ایمنی و زیبایی در آنها بیشتر به چشم می خورد. رقابت زمانی سخت می شود که خودروی تولید شده هم کیفیت و استانداردهای بالایی داشته باشد و هم به نسبت آپشن هایی که دارد قیمت پایین تری داشته باشد.

شرکت رنو در سالهای اخیر خودرویی با این ویژگیها تولید کرده است که همان رنو تلیسمان است. شرکت رنو، خودروی تلیسمان را در سال 2016 به بازار عرضه کرد. خودرویی که بسیاری از شرکتهای خودرو سازی را با یک رقیب قدرتمند روبرو ساخت. برای اینکه دلیل نگرانی شرکتهای رقیب را بهتر درک کنیم بهتر است ویژگیهای خودروی رنو تلیسمان را بشناسیم تا با مقایسه آن با سایر خودروها به این رقیب قدرتمند بیشتر ایمان بیاوریم. از ویژگیهای جذاب رنو تلیسمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قدرت حرکت خودروی رنو تلیسمان

رنو تلیسمان از جمله خودروهایی است که با توجه به ویژگی هایی که دارد با سلیقه بسیاری از افراد مطابقت دارد و طرفداران زیادی به همین دلیل پیدا کرده است. در خارج از کشور رنو تلیسمان با تنوع بیشتری عرضه می شود ولی تنها نسخه ای که در ایران وجود دارد نسخه ای است که حجم موتور آن ۱.۶ لیتر می باشد. بنابراین توان موتور آن 190 اسب بخار و دور موتور آن شش هزار دور در دقیقه است. همگی این ویژگیهای فنی خودروی رنو تلیسمان موجب شده است این خودرو دارای موتوری قدرتمند و سرعتی بالا باشد. قدرت و سرعت از جمله ویژگی هایی هستند که برای بسیاری از افراد جذاب هستند و در این میان جوانان بیشتر از سایر گروه ها طرفدار چنین خودروهایی هستند.

هر چند قابل ذکر است که این دو ویژگی گفته شده ( سرعت، قدرت) نشان می دهد که سایر مشخصات فنی این خودرو همچون گیربکس یا جعبه دنده نیز دارای سرعت کافی و بالایی هستند که موجب ایجاد چنین قدرت و سرعتی می شوند. گیربکس این خودرو را می توان یکی از مزیتهای بسیار قابل توجه رنو تلیسمان دانست.

میزان مصرف سوخت در خودروی رنو تلیسمان

یکی دیگر از مهمترین موضوعات و ویژگیهایی که باید به آن  پرداخته شود میزان مصرف سوخت خودروی رنو تلیسمان است. اهمیت میزان آلایندگی در خودروها از مسائل بسیار مهم می باشد. علاوه بر این، کم مصرف بودن میزان سوخت در هر خودرویی نشان دهنده کیفیت تولید و مشخصه فنی بالای آن خودرو است.

رنو تلیسمان نیز از جمله خودروهایی است که میزان مصرف سوخت آن با توجه به میزان قدرت و سرعتی که دارد بسیار پائین است و همین موجب شده است رقیبان این شرکت با رقیب سختی روبرو باشند که توان رقابت با آن را ندارند. این خودرو در مناطق شهری تقریباً 7 لیتر در هر صد کیلومتر و در مناطق خارج شهری تقریباً 6 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف سوخت دارد.

در همین مورد بخوانید: چطور و از کجا خودرو اقساطی بخریم؟

طراحی ظاهری خودروی رنو تلیسمان

همانطور که همه می دانیم طراحی زیبا و جذاب خودروها از جمله عواملی است که می تواند بر سلیقه و تصمیم مشتریان و بازار خودرو تاثیر گذار باشد. از طرفی طراحی زیبا و در عین حال محکم خودروها نشان دهنده تکنولوژی پیشرفته یک شرکت خودرو سازی است. رنو تلیسمان نیز از این مزیت برخوردار است و علاوه بر اینکه ظاهری زیبا دارد دارای بدنه ای محکم است و نکات ایمنی کافی در آن رعایت شده است. طراحی چراغ های زیبا و بزرگتر کردن اندازه لوگوی برند رنو در این خودرو یکی از تنوع های جالب توجهی است که این شرکت روی این خودروی خود طراحی کرده و یک تصویر جدیدی را به بازار معرفی کرده است.

داشتن دوربین برای دنده عقب از ویژگی خودروهای گران قیمت و مدرن است که این ویژگی در رنو تلیسمان نیز دیده می شود. دوربینی که برای دنده عقب این خودرو طراحی شده است به خوبی در داخل علامت برند این خودرو قرار داده شده است تا علاوه بر اینکه تصویر عقب را به خوبی نشان می دهد بلکه چهره ظاهری خودرو را نیز حفظ کند و نشانی از دوربین در این خودرو نباشد. به طور کلی در طراحی ظاهری این خودرو سعی شده است، ظاهر آن شبیه به خودروهای کلاس C و خودروهایی که به لحاظ مدل از آن بالاتر هستند باشد. به همین دلیل است که رنو تلیسمان در نگاه اول خودرویی با کلاس بالاتر از رده D به نظر می رسد.

طراحی داخل کابین خودروی رنو تلیسمان

کابین خودروها و طراحی آن به قدری مهم است که می تواند یک خودرو را نسبت به سایرین متمایز کند و رضایت مشتریان را کاملاً جلب کند. در طراحی داخل کابین رنو تلیسمان علاوه بر زیبایی، راحتی و کارایی بالا نیز در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال، علاوه بر طراحی چراغها و نور داخلی اتاق خودرو که از زیبایی و کیفیت برخوردار است، بلکه از فضای داخلی آن به خوبی استفاده شده است و داشبورد زیبا و شبیه به خودروهای گران قیمت برای آن طراحی شده که علاوه بر استفاده کافی از فضای آن موجب زیبایی داخلی خودرو نیز شده است.

داخل کابین یا اتاق رنو تلیسمان به لحاظ راحتی و زیبایی با بسیاری از محصولات در باز می تواند رقابت کند و حتی در برخی از موارد کیفیت و زیبایی بیشتری نسبت به آنها دارد. شاید یکی از جذاب ترین ویژگیهای طراحی کابین رنو تلیسمان را بتوانیم طراحی فضایی آرامش بخش بدانیم چرا که در طراحی آن سعی شده است از تعبیه کردن بسیاری از کلید ها و اهرم ها جلوگیری شود تا افرادی که در خودرو هستند فضایی آرامش بخش را تجربه کنند. بدون اینکه اغراق کرده باشید می توانیم بگوییم که رنو تلیسمان در رده بندی خودروهای درجه 4، جزء بهترین محصولات این رده است.

طراحی سیستم های حرکتی رنو تلیسمان

از جمله سیستم های حرکتی رنو تلیسمان که بسیار عالی طراحی شده است می توان به فرمان برقی و بسیار نرم و راحت آن اشاره کرد. علاوه بر این سیستم توقف و حرکت دکمه ای و طراحی کلیدی برای ترمز اضطراری از جمله ویژگیهای منحصر به فرد و فوق العاده این خودرو است.

در طراحی این خودرو از سیستم کنترل 4 چرخ استفاده شده است. یعنی به طور همزمان هر 4 چرخ قابلیت تغییر جهت و پیچیدن را دارند که موجب می شود راننده به راحتی بتواند در فضاهای کم عرض جهت حرکت خودرو را عوض کرده و آن را بچرخاند. البته قابل ذکر است، متاسفانه این ویژگی در خودروهای رنو تلیسمان که در ایران وجود دارند طراحی نشده است.

امنیت در خودروی رنو تلیسمان

قطعاً داشتن ایمنی خودرو یکی از گزینه های بسیار مهم در طراحی خودروها است. هر چقدر یک خودرو از ظاهری زیبا برخوردار باشد و قدرت و سرعت بیشتری داشته باشد ولی ایمنی لازم و کافی در آن طراحی و پیاده سازی نشده باشد نمی تواند بازار کافی برای خود به دست آورد و اعتماد مشتریان را جلب کند. رنو تلیسمان از این لحاظ نیز یک خودروی قابل اطمینان با طراحی دقیق در زمینه امنیت خودرو و سرنشین هاست. یکی از موارد اصلی که برای ایمنی در آن در نظر گرفته شده است بالا بردن میزان ایمنی ترمزهای جلو و عقب خودرو است. ترمزهای این خودرو از نوع ترمز دیسکی هستند که قابلیت خنک شدن را دارند و سیستم ترمز ضد قفل با عملکرد بسیار حساس و بالا دارند.

رنو تلیسمان به جای داشتن 2 کیسه هوا در جلوی خودرو، دارای 6 کیسه هواست که امنیت تمام سرنشین های آن را تأمین می کند. همچنین از جمله ویژگیهای امنیتی رنو تلیسمان می توان به حائلی در بین صندلی های جلو و عقب اشاره کرد که در هنگام تصادف باز شده و از پرتاب سرنشینان به جلوی خودرو پیشگیری می کند. از نظر حفظ امنیت سرنشینان در این خودرو می توان این خودرو را با نمره بالا در حفظ سرنشینان با سنین مختلف دانست که موفق به دریافت پنج ستاره از سازمان ایمنی خودروی اروپا شده است.

ویژگیهای ارگونومیکی خودروی رنو تلیسمان

رنو تلیسمان به لحاظ ویژگیهای ارگونومی یعنی طراحی متناسب با سلامت سرنشینان و راننده مانند کیفیت صندلی و سایر ویژگیها در رده بالایی قرار دارد. به عنوان مثال، این خودرو صندلی هایی دارد که زمانی که سرنشین ها در آن قرار می گیرند به طور کامل بدن آنها را در بر می گیرد و راحتی را در هنگام نشستن برای آنها به ارمغان می آورد. علاوه بر اینکه راننده بسیار راحت می تواند در این خودرو قرار بگیرد و رانندگی کند.

طراحی فرمان آن به نحوی است که راننده می تواند در کمال راحتی آن را حرکت داده و از سفر خود لذت ببرد. فرمان برقی رنو تلیسمان موجب شده است حرکت فرمان و خودرو بسیار راحت و نرم صورت بگیرد. علاوه بر این پدالهای گاز و ترمز این خودرو کاملاً قابل اعتماد هستند و به راحتی می توان از آنها استفاده کرد. راننده می تواند به راحتی و با دقت بالا، دنده را عوض کرده و از اینکه به نرمی بر سرعت خودرو افزوده می شود بسیار لذت ببرد.

شاید یکی دیگر از ویژگیهای بسیار جذاب خودروی رنو تلیسمان بتوان به بدنه ضد صدای آن اشاره کرد که تمامی صداهای نابهنجار را فیلتر می کند و موجب آرامش سرنشین ها در خودرو می شود. اکثر خودروهای فرانسوی از نظر رانندگی خودروهای راحت و خوش دستی هستند، این ویژگی منحصر به فرد در خودروی رنو تلیسمان نیز کاملاً به چشم می خورد.

مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت مبین خودرو، از انواع خودروها، قیمت روز و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :