بررسی و معرفی کامل پژو پارس

7 / 10
از 60 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 16 اسفند 1399 در ساعت 25 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پژو پارس یکی دیگر از محصولات پرطرفدار ایران خودرو می باشد که حتی در زمان رکود بازار فروش خوبی دارد.در طول 17 سالی که کارخانه ایران خودرو پژو پارس را تولید میکند هیچ تغییری در طراحی بدنه آن ایجاد نشده است و در آن از مجموعه ای از طراحی های پژو 406 و پژو 405 استفاده می کنند و موتور آن XUV با حجم 1800 سی سی کاربری می باشد.

در ادامه انواع مدل های پژو پارس تولید شده در ایران را به همراه توضیحات مختصری برای شما معرفی می کنیم.

در همین مورد بخوانید: فروش اقساطی خودرو های داخلی

معرفی و مقایسه مدل های مختلف پژو پارس

پارس سال 

یکی از پرفروش های ایران خودرو در سالهای اخیر می باشد. ایران خودرو برای تولید پارس سال از امکاناتی مثل داشبورد جدید و سیستم پخش پیشرفته با شیفتر روی فرمان و همچنین تهویه ی اتوماتیک استفاده می کند.و موتور XUV با حجم 1800 سی سی 8 سوپاپ را در پارس سال به کار می برد

پارس ELX 

غنی شده ی پژو پارس سال مدل پارس ELX است.موتور XUV این مدل دارای 16 سوپاپ می باشد و حجم موتور آن 1800 سی سی است.

پارس ELX با موتور XUM

این مدل که همان پژو پرشیای قدیمی می باشد که دیگر در ایران خودرو تولید نمی شود ولی حجم موتور آن 1905 سی سی است و استایل آن همان بدنه ی پارس و داشبوردهای قدیمی است که ایران خودرو از همان ابتدا از آنها برای این نسل از پژو پارس استفاده میکرد.

پارس دوگانه سوز 

یکی از اهداف ایران خودرو در حمایت از محیط زیست استفاده از سوخت CNG در تولید خودروهایش است . و این سیاست را در پژو پارس و اکثر خودروهای تولیدی اش به کار برده . موتور پژو پارس دوگانه سوز XUV با حجم 1800 سی سی است که می تواند از سوخت دوم که همان گاز  CNG است استفاده کند.

پارس LX 

ایران خودرو در این مدل از موتور TU5 پژو 206 بر روی پژو پارس استفاده کرد و نام آن را پارس LX گذاشت .در این چند سالی که ایران خودرو این موتور را به کار برده بسیار مورد توجه قرار گرفت و استقبال خوبی از آن صورت گرفت.دیگر خصوصیات پژو پارس LX امروزی داشبورد و سیستم پخش جدید با شیفتر روی فرمان و نیز سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک می باشد.

در همین مورد بخوانید: چطور و از کجا خودرو اقساطی بخریم؟

چرا موتور TU5 نسبت به XU7 بهتر است؟

  •  وزن آن از موتور XU7 کمتر است
  •  مصرف سوخت TU5 پایین است
  •  قطعات آن کیفیت بهتری دارد
  • بین قطعات موتور آن استهلاک پایین است
  • در ساخت آن از تکنولوژی پیشرفته استفاده شده
  • شتاب بالای موتور با بهره گیری از 16 سوپاپ
  • کم بودن صدای موتور آن

پارس LX اتوماتیک

پارس LX اتوماتیک در ایران خودرو یک مدل سفارشی حساب می شود که برای تولید آن از گیربکس 4 سرعته اتوماتیک در بخش انتقال قدرت خود استفاده کرده اند.و دیگر ویژگی های آن شبیه پژو پارس LX است و حتی از لحاظ موتوری نیز تفاوتی باهم ندارند.ایران خودرو با تغییر دادن جلو داشبورد پژو پارس و استفاده از سیستم های پخش و تهویه مطبوع مدرن و پیشرفته توانسته این مدل را به یکی از طرح های خوب و مورد پسند کارخانه تبدیل کند.البته لازم به ذکر است که تولید آن موقتا متوقف شده و این مدل جزء لیست فروش ایران خودرو نمی باشد.

مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت مبین خودرو، از انواع خودروها، قیمت روز و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند.  

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :