بررسی مشخصات فنی پژو 207 صندوقدار

10 / 10
از 2 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 16 اسفند 1399 در ساعت 4 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

عرضه پژو 207 صندوقدار به پشتوانه موفقیت غیر قابل پیش بینی پژو 206 صندوقدار، توسط شرکت ایران خودرو مورد توجه قرار گرفت. از آنجایی که پژو 207 نسخه به روز شده و زیباتر پژو 206 است، نمی توان آن را به عنوان یک خودروی مستقل در نظر گرفت.

در ادامه به بررسی و تحلیل پژو 207 صندوقدار از نظر قیمت و مشخصات فنی و همینطور پژو 207 اتوماتیک می پردازیم.

در همین مورد بخوانید: فروش اقساطی خودروهای خارجی

بررسی پژو 207 صندوقدار اتوماتیک از لحاظ طراحی ظاهری و داخلی

اضافه شدن آپشن صندوق عقب، تنها تغییر مدل هاچ بک با پژو 207 صندوقدار اتوماتیک به شمار می رود. شکل ظاهری چراغ های عقب همانند پژو 207 معمولی طراحی شده و تغییر خاصی در این زمینه صورت نگرفته است. طراحی پژو 206 به حدود بیست سال قبل بر می گردد که این امر به نسبت سایر خودروهای موجود در بازار و حتی خودروهای تولید چین از طراحی بسیار قدیمی و یکنواخت بهره می برد.

حتی با وجود تغییرات صورت گرفته در بخش های جلو پنجره و ظاهر چراغ ها، تغییر قابل توجهی را در شکل ظاهری این مدل پژو محقق نساخته است. اگرچه صندوق پژو 207 صندوقدار از لحاظ حجمی بزرگتر و بیشتر به نظر می رسد، اما در مقایسه با پژو 207 هاچ بک علاوه بر کم بودن، فضایی در حدود 325 لیتر را به کاربران ارائه می نماید.

 207

عدم جذابیت لازم همانند پژو 207 معمولی و مدل پژو 206 به لحاظ طراحی قدیمی آن کاملا مشهود و محسوس می باشد. مؤلفه و المان مهم و تاثیر گذاری حتی در طراحی داخلی این خودرو به چشم نمی خورد. همچنین شکل ظاهری آن، سن و سال خودرو را در چشم بیننده به تصویر می کشد. متریال استفاده شده در طراحی و ساخت پژو 207 اتوماتیک علاوه بر ارزان بودن از لحاظ کیفیت و مرغوبیت نیز در وضعیت مناسبی به سر نمی برد.

مضاف بر این، سختی و سفتی جنس پلاستیک بکار رفته به صورت چشمگیری نمود پیدا می کند. تنها تغییر صورت گرفته در طراحی قسمت کنسول میانی و داشبورد خودرو، وجود یک صفحه نمایش می باشد. علی رغم این تغییرات هر چند جزئی و کوچک، طراحی دل زننده، یکنواخت، بی روح و قدیمی قسمت کنسول میانی در مدل های پژو 207 صندوقدار یا سدان و 206 همچنان بر قوت خود باقی می باشد.

در همین مورد بخوانید: چطور و از کجا خودرو اقساطی بخریم؟

207

پژو 207 صندوقدار اتوماتیک و بررسی مشخصات فنی

از لحاظ مشخصات فنی،پژو 207 صندوقدار با مدل پژو 207 هاچ بک از تفاوت آن چنانی برخوردار نمی باشد. موتور تعبیه شده برای هر دو مدل خودرو چهار سیلندر و با حجم 6/1لیتر بوده که قابلیت تولید گشتاور 142 نیوتن متر و 105 اسب بخار را امکان پذیر می نماید. فرآیند انتقال قدرت و نیروی تولید شده به قسمت های چرخ جلو در مدل های هاچ بک وسیله جعبه دنده پنج سرعته از نوع دستی انجام میشد.

پس از تایید شدن مدل دنده اتوماتیک با تغییرات صورت گرفته، جعبه دنده آن به صورت اتوماتیک چهار سرعته ارائه گردید. از نظر پرشتابی و چابکی، خودرو پژو 207 آن چنان پرشتاب و چابک نبوده و صفر تا صد این مدل خودرو حدود 6/12ثانیه به طول می انجامد. 190 کیلومتر بر ساعت، حداکثر سرعت پژو 207 صندوقدار بوده که در مقایسه با مدل هاچ بک تفاوت چشمگیری ندارد. مدل پژو 207 هاچ بک، از لحاظ مصرف سوخت، 1/7 لیتر و به صورت ترکیبی میزان مصرف سوخت آن می باشد. 5/5 لیتر کارکرد این مدل در جاده ها و 9/9 لیتر کارکرد شهری آن به شمار می رود. پژو 207 به صورت ترکیبی مصرف سوختی معادل 3/7 لیتر دارد. مصرف این خودرو در جاده ها 8/5 لیتر و کارکرد شهری آن حدود 1/10 لیتر عنوان شده است.

این حجم از میزان مصرف سوخت در دنیا اختصاص به خودروهای پر مصرف و بزرگ دارد و مدل های سدان کوچک شهری و تولید شده با استانداردهای جهانی، از لحاظ مصرف سوخت، بسیار کم مصرف محسوب می شوند. با این حال از نظر مصرف متناسب با استانداردهای موجود در ایران می توان آن را در زمره خودروهای کم مصرف و معقول قرار داد. خودرو پژو 207 صندوقدار از لحاظ استاندارد آلایندگی، دارای استاندارد یورو 4 می باشد.

بررسی امکانات و تجهیزات پژو 207 صندوقدار

سیستم ترمز تجهیز شده به سیستم ترمز دیسکی خنک شونده برای چرخ های جلو، یکی از امکانات پژو 207 صندوقدار اتوماتیک به مانند پژو 207 سدان یا معمولی به شمار می رود. در چرخ های عقب از سیستم ترمز دیسکی استفاده می گردد. همچنین سیستم ABS یا ضد قفل نیز در این خودرو تعبیه شده است. استفاده از سیستم EBA در پژو 207 صندوقدار، ترمزهای آن را بیش از پیش قابل اعتماد و مطمئن ساخته است.

در قسمت جلوی خودرو و برای سرنشینان جلو دو عدد کیسه هوا بکار رفته است که نسبت به استانداردهای خودروهای سطح جهان از پنج یا شش کیسه هوا کمتر برخوردار می باشد. هرچند انتظار داشتن تجهیزات و امکانات جهانی در خودروهای تولید داخل، معقول و منطقی نمی باشد.

مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت مبین خودرو، از انواع خودروها، قیمت روز و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :