اصول ساده ولی تأثیرگذار در نگهداری خودرو

5 / 10
از 21 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 12 خرداد 1400 در ساعت 21 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بسیاری مواقع دیده ام که افراد برای جلوگیری از هزینه ها و خرابی اتومبیلشان که به غیر از آسیب های مالی، خستگی و رفت و آمد به درب تعمیرگاه و غیره را نیز به دنبال دارند هر دو سال یکبار اقدام به فروش خودرو قبلی و خرید یک اتومبیل صفر می کنند.

نگهداری خودرو بعد از مدت زمان گارانتی و مستهلک شدن برخی قطعات مصرفی خودرو به این جا می رسد که بهتر است یک اتومبیل صفر بخرم. ولی نگهداری و سرویس خودرو نکاتی دارد که با رعایت آنها می توانید خودروتان را بدون هزینه بیشتر همچنان نو نگه دارید و از آن استفاده بهینه نمائید، این مطلب راجع به همین اصول نوشته شده است.

در همین مورد بخوانید: فروش اقساطی خودروهای خارجی

اصول مهم برای نگهداری خودرو

چک کردن مداوم روغن موتور اتومبیل

یک برنامه برای بررسی ماهیانه روغن موتور ماشینتان انجام دهید. مطمئن شوید که روغن از سطح مجاز پائین تر نیست. متوجه این باشید که آیا در خودروتان نشتی روغن وجود دارد یا خیر، شاید لازم باشد تا میزان روغن را اضافه کنید و سریع دلیل نشتی را پیدا کنید. 

اتومبیل را در یک سطح صاف پارک کنید و بعد از چند دقیقه خاموش ماندن خودرو گیج را از مخزن خارج کنید و ببینید که چقدر روغن مصرف شده است، در هر 1000 کیلومتر رانندگی این کار را برای نگهداری خودرو خود انجام دهید و اگر بیشتر از 1 لیتر در هر 1600 کیلومتر مصرف کرده است بهتر است سری به تعمیرگاه بزنید.

در همین مورد بخوانید: فروش اقساطی خودرو با مبین خودرو

بررسی فشار هوا در تایرها

برای یک بار در ماه و قبل از هر سفری که قرار است داشته باشید باد لاستیک ها و فشار هوای لاستیک را چک کنید. این کار را زمانی انجام دهید که تایر سرد است یعنی قبل از اینکه بخواهید چند کیلومتر رانندگی کنید.

فشار مناسب بر روی لاستیک ها به طور معمول در دفترچه راهنمای خودرو شما ذکر شده، نباید فشار هوا بیشتر از مقدار توصیه شده و یا کمتر باشد. همین‌طور از وضعیت تایر و بریدگی ها و یا سائیدگی ها بر روی ماشینتان مطمئن شوید.

اتومبیلتان را هر هفته بشویید

یک راه نگهداری خودرو این است که مراقب این باشید که خودرو شما با گل و لای، نمک پاشیده شده بر روی جاده های برفی، گرد و خاک و سنگریزه تخریب نشود. این ترکیبات به رنگ ماشین شما آسیب می زنند و باعث می شوند تا دچار خط و خش شود.

بهتر است هر هفته اتموبیلتان را بشویید. سعی کنید از پاک‌کننده‌های مناسب استفاده کنید. حتماً بدنه را به دقت خشک کنید و از همه مهم‌تر سعی کنید قبل از آنکه نور خورشید لکه آب بر روی ماشینتان بگذارد آن را با کمک یک دستمال خشک کنید.

نگهداری خودرو اصول ساده و کم هزینه ای دارد که با رعایت همین اندک موارد می توانید تأثیر بسیار زیادی در ماندگاری و تمیزی خودروتان داشته باشید. در ادامه، در همین سایت مقالاتی برای دیگر نکات و ظرایف در سرویس خودرو آماده سازی و در اختیارتان قرار گرفته است. توصیه می کنم با صرف کمی وقت و خواندن این مطالب هزینه های زیادی از نگه داری خودروتان را کم کنید و همیشه یک ماشین تمیز و نو داشته باشید.

بهترین شرایط فروش خودرو در مبین خودرو که قدیمی‌ترین مجموعه‌های فروش اقساطی خودرو در تهران است که سال‌هاست انواع خودروهای خارجی و داخلی را در برندها و مدل‌های مختلف با بهترین تسهیلات به دست متقاضیان می‌رساند.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :